Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΝέος αεροπορικός κολοσσός γεννήθηκε με ένα παγκόσμιο δίκτυο χωρίς προηγούμενο

Νέος αεροπορικός κολοσσός γεννήθηκε με ένα παγκόσμιο δίκτυο χωρίς προηγούμενο

Η Air France ανακοίνωσε στις 5 Μαΐου ότι ολοκληρώθηκε με επιτυχία η προσπάθεια φιλικής εξαγοράς της KLM μετά την αποδοχή της προσφοράς από τους μετόχους της KLM. Η Air France […]

Η Air France ανακοίνωσε στις 5 Μαΐου ότι ολοκληρώθηκε με επιτυχία η προσπάθεια φιλικής εξαγοράς της KLM μετά την<...> αποδοχή της προσφοράς από τους μετόχους της KLM. Η Air France εξαγόρασε αντί 833 εκατ. ευρώ το 89% των μετοχών της KLM. Η συγχώνευση της KLM και της Air France δημιουργεί μια αεροπορική εταιρία με ένα παγκόσμιο δίκτυο χωρίς προηγούμενο, το οποίο καλύπτει κυριολεκτικά τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, καθώς οι δύο αερομεταφορείς μαζί προσεγγίζουν 255 προορισμούς σε όλο το κόσμο, κι αν συνυπολογιστούν και οι προορισμοί των συμμάχων τους στην SkyTeam και στη “Wings”, τότε το σύνολο φτάνει τους 500 προορισμούς. Δημιουργείται με αυτό τον τρόπο ένας πραγματικός κολοσσός: η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρία, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία στο κόσμο με βάση τα έσοδα ξεπερνώντας την Japan Airlines και η τρίτη μεγαλύτερη στο κόσμο με βάση την επιβατική κίνηση πίσω από την American Airlines και τη United Airlines.

Η Air France θα εκδώσει περίπου 446 εκατομμύρια μετοχές στους μετόχους της KLM που συμφώνησαν να ανταλλάξουν τις μετοχές τους. Με αυτό τον τρόπο η συμμετοχή του Γαλλικού κράτους στον εθνικό αερομεταφορέα θα μειωθεί από 54% σε 44.7% . Το 10,5% του μετοχικού κεφαλαίου της νέας εταιρίας θα ελέγχεται από τους εργαζομένους της Air France, και το 17,3% από τους πρώην μετόχους της KLM. Η μετοχή της Air France αυξήθηκε κατά 2% και αυτές της KLM κατά 3.3%. Το 45%, περίπου του κεφαλαίου αυτό θα εισαχθεί στο χρηματιστήριο και η διαπραγμάτευση των μετοχών της νέας εταιρείας θα αρχίσει την επόμενη Τετάρτη στην Νέα Υόρκη, στο Παρίσι και το Aμστερνταμ.

Οι δύο εταιρίες θα δημιουργήσουν εταιρία συμμετοχών (holding company) στην οποία τα εμπορικά σήματα (brand) των δύο εταιριών θα συνυπάρχουν για τρία χρόνια. Αν και η Air France θα κατέχει το 100% και των δύο εταιριών, η KLM θα παραμείνει Ολλανδική καθώς το 51% των δικαιωμάτων ψήφου θα κατέχει η Ολλανδική κυβέρνηση και δύο άλλοι οργανισμοί. Ο διακανονισμός αυτός θα επιτρέψει στην KLM να διατηρήσει τα δικαιώματα προσέγγισης σε αερολιμένες στο εξωτερικό. Η συγχώνευση των δύο εταιριών θα ολοκληρωθεί και τυπικά στις 15 Σεπτεμβρίου και τη διοίκηση του νέου ομίλου θα αναλάβει ο νυν πρόεδρος της Air France, Jean-Cyril Spinetta.

Η KLM και η Air France πιστεύουν ότι η συμφωνία αυτή θα τους επιτρέψει να μειώσουν τα κόστη και να αυξήσουν τα έσοδα τους και θα τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της πλεονάζουσας μεταφορικής ικανότητας (overcapacity) που ταλανίζει τον τομέα των αερομεταφορών και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τις εταιρίες χαμηλού κόστους.

Πολλοί αναλυτές του κλάδου των αερομεταφορών χαιρέτισαν την συμφωνία θεωρώντας ότι αλλάζει τα δεδομένα του κλάδου, ανοίγει μια νέα εποχή και εξέφρασαν την πεποίθηση ότι το παράδειγμα τους θα ακολουθήσουν και άλλοι αερομεταφορείς στην Ευρώπη. Aλλοι όμως διαφωνούν με τη διπλή συμμετοχή στην εταιρία και πιστεύουν ότι η συμφωνία θα ελαττώσει την δυνατότητα ελιγμών της Air France και τη δυνατότητα της να αντιμετωπίζει και τα προσαρμόζεται στους κραδασμούς του εξωτερικού οικονομικού περιβάλλοντος. Προσθέτουν ότι ουσιαστικά αποτελεί συγχώνευση μόνο κατ` όνομα καθώς οι δύο αερομεταφορείς δεν συνδυάζουν τα μεγάλη στοιχεία της βάσης-κόστους τους. Κάθε εταιρία παραμένει υπεύθυνη για την καθημερινή εμπορική και διαχείριση (ανθρώπινο δυναμικό, πτήσεις, εργασίες εδάφους, ασφάλεια κλπ) με βάση τις συστάσεις της Επιτροπής Στρατηγικής Διαχείρισης (Strategic Management Committee SMC). Τον Σεπτέμβριο του 2004 η νέα εταιρία θα ονομαστεί Air France-KLM.

Ένα από τα ατού της νέας εταιρίας θα είναι σίγουρα οι δυνατότητες επέκτασης και οι υποδομές των αεροδρομίων Roissy και Schipol, και μάλιστα σε μια ήπειρο όπου τα περισσότερα αεροδρόμια αντιμετωπίζουν σημαντικούς περιορισμούς στην επέκταση τους.

Αναμένεται ότι η KLM θα προσχωρήσει στην συμμαχία SkyTeam, στην οποία ανήκουν και οι Air France, Delta Air Lines, Alitalia, CSA Czech Airlines, Aeromexico και Korean Air, κατά πάσα πιθανότητα τον Σεπτέμβριο του 2004. Μαζί με την KLM θα προσχωρήσουν και οι σύμμαχοι της στην συμμαχία “Wings”, δηλαδή οι Αμερικανοί αερομεταφορείς Northwest Airlines and Continental Airlines. Με αυτά τα μέλη η SkyTeam θα γίνει η δεύτερη μεγαλύτερη συμμαχία.

Τον Ιούνιο του 2004 η KLM θα μεταφέρει τις εγκαταστάσεις της, στο Παρίσι, στον αεροσταθμό 2F κοντά στον αεροσταθμό 2Ε όπου έχουν τις εγκαταστάσεις τους τα άλλη μέλη της συμμαχίας SkyTeam ώστε να εξασφαλιστεί μια καλύτερη εμπειρία για τους επιβάτες. Το 2005 οι δύο εταιρίες θα συγχωνεύσουν τα προγράμματα επιδότησης των συχνών επιβατών (frequent flyer programme), το Frequence Plus της Air France και το Flying Dutchman της KLM δημιουργώντας ένα νέο πρόγραμμα επιδότησης των συχνών επιβατών. Θα είναι η πρώτη φορά που δύο εθνικοί αερομεταφορείς θα ενοποιήσουν τα FFPs για να δημιουργήσουν μια ενιαία βάση δεδομένων για όλα τα μέλη. Όμως από την 1η Ιουνίου οι επιβάτες των δύο εταιριών θα μπορούν να κερδίζουν μίλια σε ολόκληρο το δίκτυο της Air France και της KLM.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024