Τελευταία νέα
ΑρχικήΔιαμονή-Διατροφή'Βουτιά' -26,5% στις πληρότητες των αθηναϊκών ξενοδοχείων το Μάιο του 2012
Η πόλη συστηματικά απαξιώθηκε από το 2005 και μετά

'Βουτιά' -26,5% στις πληρότητες των αθηναϊκών ξενοδοχείων το Μάιο του 2012

Η μεγάλη πτωτική πορεία της αθηναϊκής ξενοδοχίας έρχεται να πιστοποιηθεί εκ νέου από τα νεότερα στατιστικά στοιχεία (European Benchmark) που συγκεντρώνει η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών–Αττικής, σε συνεργασία με την εταιρεία GBR Consulting.

Η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών–Αττικής κοινοποιεί τα -άκρως απογοητευτικά- στοιχεία Μαΐου 2012:

Στον πίνακα “year to date – May 2012” αποτυπώνεται πτώση στο πεντάμηνο της τάξης του -18 % σε πληρότητες, του -6,8% στη μέση τιμή δωματίου και (-) 23.5% στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο, για τα ξενοδοχεία 2*, 3*, 4*και 5*, έναντι του αντίστοιχου πενταμήνου του 2011.

Ακόμη πιο εντυπωσιακά είναι τα συγκριτικά στοιχεία Μαΐου των δύο ετών (βλ. πίνακα “May 2012- May 2011”), όπου καταγράφεται πτώση -την οποία θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε και “βουτιά”- της τάξης του -26,5% στις πληρότητες, του -10,7% στη μέση τιμή δωματίου και του -34,4% στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο. Αυτά έρχονται να προστεθούν στα προηγούμενα επίσης αρνητικά πρόσημα των τελευταίων ετών φτάνοντας να καταγράφουμε σωρευτικά μέχρι σήμερα απώλειες της τάξης του 42% έως και 48% από το 2007/2008 στην κίνηση και τα οικονομικά αποτελέσματα των αθηναϊκών ξενοδοχείων. Είναι ευνόητοι λοιπόν και οι λόγοι για τους οποίους πολλές ξενοδοχειακές μονάδες της Αθήνας είτε αναγκάζονται να κλείσουν, είτε αδυνατούν να ανταποκριθούν στις πάγιες οικονομικές υποχρεώσεις τους.
 
“Τους λόγους που οδήγησαν σε όλα αυτά, επίσης τους γνωρίζουμε”, αναφέρει η ΕΞΑ-Α. “Η πόλη συστηματικά απαξιώθηκε από το 2005 και μετά παρά την άριστη εικόνα που πρόβαλλε κατά τους  Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και αφέθηκε κυριολεκτικά στη τύχη της χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό και χωρίς ικανή διαφήμιση και προβολή. Αντιθέτως, διασύρθηκε και δυσφημίστηκε διεθνώς, χωρίς κανείς να απαντά σ’ αυτόν τον διασυρμό, ενώ παράλληλα το κλίμα πολιτικής αστάθειας και ανασφάλειας που προέκυψε, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση σίγουρα δε λειτούργησε ως… ‘διαφημιστικό τρικ’ για την προσέλκυση επισκεπτών. Τα έργα που έπρεπε να έχουν πάρει σάρκα και οστά (π.χ. βλ. συνεδριακό κέντρο, αξιοποίηση της Ολυμπιακής υποδομής γενικότερα, αξιοποίηση της παραλιακής ζώνης κ.λπ. κ.λπ.) ‘πάγωσαν’ και καθηλώθηκαν στην -προ κρίσης- εποχή, ενώ τα πολλά κοινωνικού χαρακτήρα προβλήματα της πόλης όχι μόνο δεν αντιμετωπίστηκαν, αλλά και διογκώθηκαν, όπως όλοι γνωρίζουμε. Κατόπιν αυτών, λογικό και αναμενόμενο, η Αθήνα να δίνει τη θέση της σε πόλεις-προορισμούς ανταγωνιστές και να χάνει συνεχώς έδαφος που είχε για κατάκτηση.
 
Η ΕΞΑ-Α επαναλαμβάνει άλλη μια φορά πως η τραγική εικόνα της Αθήνας, αναμφίβολα εξαπλώνεται πανελλαδικά -όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας- και απαιτούνται πλέον σημαντικές πολιτικές αποφάσεις, αφενός για την τόνωση τοπικού οικονομικού ιστού της πόλης και αφετέρου για την αποκατάσταση του brand name της ελληνικής πρωτεύουσας.

Η στενή συνεργασία μεταξύ πολιτειακών φορέων και ιδιωτών με κοινό προσανατολισμό, σχέδιο και στόχο, είναι η μόνη οδός για να ανακάμψει η Αθήνα- Αττική”.

Benchmarking απόδοσης ξενοδοχείων Αττικής – Year-to-date Μάιος 2012

European Benchmark: Year to Date May 2012

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024