Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΑγωγή κατά της εταιρίας Boeing κατέθεσαν οι οικογένειες των θυμάτων της πτήσης 522 της εταιρίας Helios

Αγωγή κατά της εταιρίας Boeing κατέθεσαν οι οικογένειες των θυμάτων της πτήσης 522 της εταιρίας Helios

Αγωγή κατά της αμερικάνικης κατασκευάστριας εταιρίας αεροσκαφών, Boeing, κατέθεσαν προχτές, Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2006, οι οικογένειες των θυμάτωντης πτήσης 522 της εταιρίας Helios Airways, στο Περιφερειακό Δικαστήριο των Ηνωμένων Πολιτειών […]

Αγωγή κατά της αμερικάνικης κατασκευάστριας εταιρίας αεροσκαφών, Boeing, κατέθεσαν προχτές, Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2006, οι οικογένειες των θυμάτων<...>της πτήσης 522 της εταιρίας Helios Airways, στο Περιφερειακό Δικαστήριο των Ηνωμένων Πολιτειών στο Σικάγο της Πολιτείας του Ιλλινόις. Υπενθυμίζεται ότι στις 14 Αυγούστου 2005 αεροσκάφος, τύπου Boeing 737-200, της κυπριακής εταιρίας Helios Airways, συνετρίβη στο Γραμματικό της Αθήνας, καταδικάζοντας σε θάνατο 115 επιβάτες και 6 μέλη του πληρώματος.

Η έρευνα για το ατύχημα της πτήσης 522 της εταιρίας Helios Airways αποκάλυψε, σύμφωνα με τις αναφορές, ότι το σύστημα συμπίεσης του αεροπλάνου δεν είχε ρυθμιστεί σωστά από τους πιλότους, όταν το αεροσκάφος απογειώθηκε από τη Λάρνακα της Κύπρου. Ωστόσο, ο κ. Robert L. Lieff, ιδρυτικό στέλεχος του αμερικανικού νομικού οίκου Lieff Cabraser Heimann & Bernstein, LLP, που σε συνεργασία με το κυπριακό δικηγορικό γραφείο `Φοίβος, Χρήστος Κληρίδης, N. Πιριλίδης και συνεργάτες` εκπροσωπούν τις οικογένειες των θυμάτων, εξήγησε ότι “αν και φαίνεται να υπήρξε αμέλεια από πλευράς των πιλότων της Helios, η Boeing επέδειξε επίσης αμέλεια και έχει μέρος της ευθύνης για τους θανάτους των επιβατών”.

Ο κ. Χρήστος Κληρίδης δήλωσε σχετικά: “Με μεγάλη ευχαρίστηση κάνω αυτό το βήμα προς την επίτευξη απονομής δικαιοσύνης στους πελάτες μου. Η πρόθεσή μας είναι να καταστήσουμε βέβαιο ότι κανένας υπεύθυνος δεν θα αποφύγει τις ευθύνες που έχει γι` αυτή τη φοβερή τραγωδία”.

Ο κ. Nigel Taylor, δικηγόρος συνεργαζόμενος με τον Lieff Cabraser, με έδρα το Λονδίνο, που είναι επίσης ένας από τους πλέον έμπειρους δικηγόρους για αεροπορικές υποθέσεις, ανέφερε ότι “αυτή η αγωγή δημιουργεί μεγάλες ελπίδες για δίκαιη αποζημίωση στις οικογένειες των θυμάτων και διαθέτουμε μια εξαιρετική ομάδα για να επιτύχουμε αυτό το σκοπό”.

Ο κ. Hans-Peter Graf, πρώην κυβερνήτης αεροσκαφών και επικεφαλής ερευνητής του Γραφείου Ερευνών Ατυχημάτων Swiss Aircraft Accidents Investigation Bureau, ο οποίος ειδικεύεται στο θέμα του χειρισμού πτήσης και ανθρωπίνων παραγόντων, έχει προσληφθεί από το γραφείο Lieff Cabraser για να εργαστεί σ` αυτή την υπόθεση. Ο κ. Graf σχολίασε “οι κατάλογοι ελέγχου που σύνταξε η Boeing και σύστησε για το αεροσκάφος 737 καθιστά εύκολο στα πληρώματα να απογειώνονται και να εκτελούν την πτήση με ακατάλληλες ρυθμίσεις του συστήματος συμπίεσης. Οι προειδοποιήσεις και συναγερμοί που δόθηκαν στο πλήρωμα ήταν αδικαιολόγητα ασαφείς και καθυστερημένοι. Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή ενός ανώτερου συστήματος, θα είχε κοστίσει ελάχιστο χρηματικό ποσό. Έτσι, είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι η Boeing και οι συνεργάτες της διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο σ` αυτό το ατύχημα και ότι θα μπορούσαν να το είχαν αποτρέψει με ένα σωστό σχεδιασμό του συστήματος προειδοποίησης του πληρώματος”.

Πιο συγκεκριμένα, η αγωγή ισχυρίζεται ότι μια σειρά σχεδιαστικών ελαττωμάτων στο Boeing 737-200 οδήγησε στην μη κατανόηση εκ μέρους των πιλότων της φύσης των προβλημάτων που αντιμετώπιζαν. Το πλέον σημαντικό ελάττωμα απ` αυτά είναι ότι ο ηχητικός συναγερμός προειδοποίησης συμπίεσης στο Boeing 737-200 εκπέμπει τον ίδιο ήχο που χρησιμοποιείται για την προειδοποίηση πιλότων σχετικά με ακατάλληλες ρυθμίσεις κατά την απογείωση και προσγείωση. Η σύγχυση των πιλότων αυξήθηκε από το γεγονός ότι ο ίδιος ο κίνδυνος για τον οποίο είχε τεθεί σε λειτουργία το σύστημα προειδοποίησης – χαμηλή πίεση αέρα καμπίνας – εξασθενεί τις διανοητικές λειτουργίες. “Εάν προειδοποιείς σχετικά με μια επικίνδυνη κατάσταση που εξασθενεί την ικανότητα σκέψης του πιλότου, τότε η κοινή λογική λέει ότι πρέπει να κάνεις αυτή την προειδοποίηση όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρη και η Boeing δεν το έκανε αυτό”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Robert L. Lieff.

Η αγωγή ισχυρίζεται ότι δύο χρόνια πριν το ατύχημα της Helios, το έτος 2003, η Boeing ενημέρωσε τους χειριστές του 737 ότι τα πληρώματα πτήσης μπορεί να μην αναγνωρίσουν την ηχητική προειδοποίηση [της αστοχίας συμπίεσης καμπίνας αεροσκάφους] ως προειδοποίηση υπερβολικού ύψους καμπίνας. Παρ` όλ` αυτά, σχολίασε ο κ. Robert L. Lieff, η Boeing δεν προχώρησε σε διορθωτική ενέργεια σε απόκριση αυτού του ενδεχόμενου κινδύνου ασφαλείας, εκτός από το ότι ζήτησε από τους χειριστές των αεροσκαφών 737 να αναθεωρήσουν τα εγχειρίδιά τους. Η Boeing θα μπορούσε να είχε εξαλείψει τη σύγχυση των πολλαπλών χρήσεων του ίδιου ηχητικού συναγερμού, με τη χρήση φωνητικής προειδοποίησης, ή ενός αποκλειστικού ήχου γι` αυτό το συναγερμό, μέσω μιας μη δαπανηρής τροποποίησης στο σύστημα προειδοποίησης συμπίεσης του αεροσκάφους 737″.

Σημειώνεται τέλος ότι η εταιρία Lieff Cabraser είναι ένας από τους μεγαλύτερους νομικούς οίκους αποκλειστικής αντιπροσώπευσης εναγόντων στις Ηνωμένες Πολιτείες, με μεγάλη εμπειρία σε αντίστοιχες περιπτώσεις συντριβής αεροσκαφών.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024