Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΔιαμαρτυρία για την αύξηση λιμενικών τελών στα κρουαζιερόπλοια
ΓΕΠΟΕΤ

Διαμαρτυρία για την αύξηση λιμενικών τελών στα κρουαζιερόπλοια

Επιστολή διαμαρτυρίας προς τον Πρόεδρο του ΟΛΠ κύριο Γιώργο Ανωμερίτη με κοινοποίηση στους Υπουργούς Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Πολιτισμού και Τουρισμού αλλά και στον Πρόεδρο του ΕΟΤ και τον ΣΕΤΕ απέστειλε η ΓΕΠΟΕΤ, σχετικά με την πρόσφατη απόφαση σημαντικής αύξησης…

Επιστολή διαμαρτυρίας προς τον Πρόεδρο του ΟΛΠ κύριο Γιώργο Ανωμερίτη με κοινοποίηση στους Υπουργούς Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Πολιτισμού και Τουρισμού<...> αλλά και στον Πρόεδρο του ΕΟΤ και τον ΣΕΤΕ απέστειλε η ΓΕΠΟΕΤ, σχετικά με την πρόσφατη απόφαση σημαντικής αύξησης των λιμενικών τελών που θα χρεώνει από το 2011 ο ΟΛΠ στα κρουαζιερόπλοια που προγραμματίζουν και εκτελούν τις ελληνικές κρουαζιέρες με βάση (homeport) τον Πειραιά.

«Οποιοιδήποτε φόροι όταν επιβάλλονται στα κρουαζιερόπλοια που εκτελούν τις ελληνικές κρουαζιέρες οι οποίες αποτελούν μέρος ενός τουριστικού πακέτου στην Ελλάδα, είναι επόμενο να μετακυλύωνται στον τουρίστα καταναλωτή» αναφέρεται στην επιστολή και επισημαίνεται ότι «Στα καλά χρόνια του ελληνικού τουρισμού η Ελλάδα είχε αριθμό τουριστών μεγαλύτερο της Τουρκίας, ενώ μπορούσε και συντηρούσε 4 εταιρίες κρουαζιέρας. Από τότε μαζί με την εγκατάλειψη των προσπαθειών από το κράτος σε σχέση με τον ελληνικό τουρισμό, άρχισαν τα τουριστικά μεγέθη σταδιακά αντί να αυξάνονται να μειώνονται, όταν η γειτονική μας Τουρκία ανεβαίνει συνεχώς σε μεγέθη τριπλασιάζοντας των αριθμό τουριστών μεταξύ των ετών 2000-2009 και σκαρφαλώνοντας στα 26 εκατομμύρια τουρίστες, όταν ο τουρισμός στην χώρα μας παραμένει σχεδόν στα ίδια επίπεδα. Οι προαναφερόμενες 4 εταιρίες κρουαζιεροπλοίων που δραστηριοποιούνταν στην Ελλάδα παρΆ όλες τις προσπάθειες να κρατηθούν στην αγορά σιγά-σιγά (προφανώς γιατί δεν βοηθήθηκαν από το κράτος) έσβησαν. Σήμερα υπάρχει ως γνωστόν μία μόνο εταιρία με homeport τον Πειραιά, που προγραμματίζει και εκτελεί 3ήμερες, 4ήμερες και 7ήμερες κρουαζιέρες».

Η ΓΕΠΟΕΤ εστιάζει την κριτική της στα λιμενικά τέλη που πλήρωνε φέτος και θα πληρώνει από το 2011 ένας επιβάτης με βάση στοιχεία που συγκέντρωσε από τον χώρο. Όπως φαίνεται και από τον πίνακα που ακολουθεί η αύξηση είναι υπέρογκη και σε σύγκριση με τα ευθέως ανταγωνιστικά λιμάνια της Κωνσταντινούπολης και του Κουσάντασι.

Πειραιάς

2010

2011

Αύξηση

ΕπιβάτηςTransit

0.873Ευρώ

3 Ευρώ

244%

Επιβάτηςin (Home Port)

4.742Ευρώ

8.4Ευρώ

77%

Επιβάτηςout (Home Port)

4.742Ευρώ

8.4Ευρώ

77%

 

2010

Κων/πολη

Κουσάντασι

Επιβάτης Transit

1.4 Ευρώ

3.5 Ευρώ

Επιβάτης in(HomePort)

3.5 Ευρώ

3.5 Ευρώ

Επιβάτης out(HomePort)

2.10 Ευρώ

3.5 Ευρώ

«Όταν λοιπόν μετακυλήσουμε αυτές τις αυξήσεις στον τουρίστα καταναλωτή, ένας αριθμός τουριστών εάν έχει κάνει κράτηση, πιθανόν θα την ακυρώσει και εάν δεν έχει κάνει θα προτιμήσει άλλο προορισμό γιατί το ελληνικό προϊόν γίνεται ακριβότερο» αναφέρει η Ομοσπονδία και επισημαίνει ότι «αυτή η δυσμενής εξέλιξη σΆ αυτόν τον χώρο, της ελληνικής κρουαζιέρας, που αποτελεί κομμάτι του ελληνικού τουρισμού με μεγαλύτερο κατά κεφαλήν έσοδο σε σύγκριση με το αντίστοιχο του παραθεριστικού τουρισμού θα πλήξει ανεπανόρθωτα τον ελληνικό τουρισμό σε αυτή την δύσκολη στιγμή, με το ερώτημα και τον φόβο αν θα μπορέσουν και αυτά τα λίγα πλοία με homeport τον Πειραιά με ελληνική σημαία να παραμείνουν στην Ελλάδα ή εκ των πραγμάτων θα αναγκαστούν να αλλάξουν έδρα και να χρησιμοποιούν ως homeport λιμάνι άλλης χώρας».

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024