Τελευταία νέα
ΑρχικήΤεχνολογίαInternet και MobileΗ μεγίστη αξιοποίηση του Internet είναι το μέλλον του τουρισμού
12ο Τουριστικό Πανόραμα 2007

Η μεγίστη αξιοποίηση του Internet είναι το μέλλον του τουρισμού

Τα 80 δισ. δολάρια θα φθάσει και θα ξεπεράσει φέτος ο τζίρος της διεθνούς ηλεκτρονικής αγοράς τουριστικών υπηρεσιών, από 38 δισ. δολάρια που έφθανε το 2005, ενώ, το 2008 προβλέπεται […]

Τα 80 δισ. δολάρια θα φθάσει και θα ξεπεράσει φέτος ο τζίρος της διεθνούς ηλεκτρονικής αγοράς τουριστικών υπηρεσιών, από 38 δισ. δολάρια που έφθανε το 2005, ενώ, το 2008 προβλέπεται ότι το 40% των πωλήσεων<...>στην τουριστική αγορά της Ευρώπης θα πραγματοποιείται ηλεκτρονικά. Ειδικά όσον αφορά στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρίας ηλεκτρονικών πωλήσεων Expedia, οι κρατήσεις που πραγματοποιήθηκαν ηλεκτρονικά στο διάστημα Νοεμβρίου2005 – Νοεμβρίου 2006, εμφάνισαν αύξηση της τάξης του 100%.

Αυτά τα στοιχεία παρουσιάστηκαν, μεταξύ άλλων, κατά τη διάρκεια ημερίδας που διοργανώθηκε από τον όμιλο ΕΞΠΡΕΣ – Καλοφωλιά στο πλαίσιο της έκθεσης Τουριστικό Πανόραμα 2007, με θέμα «Η μεγίστη αξιοποίηση του Internet είναι το μέλλον του Τουρισμού», σε συνεργασία με την εταιρία Creative Marketing S.A. και το Τμήμα Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σύμφωνα με την έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου, την οποία παρουσίασε ο κ. Θωμάς Γιωτίτσας, η κατάσταση ως προς τη χρήση και τις εφαρμογές του internet στα ελληνικά τουριστικά γραφεία κρίνεται μέτρια προς καλή. Οι τουριστικοί πράκτορες θεωρούν ότι η χρήση του internet προωθεί τη δουλειά τους και ικανοποιεί τη στρατηγική πωλήσεών τους. Ωστόσο, στο μέλλον, ελάχιστοι δηλώνουν ότι θέλουν να αναπτύξουν ηλεκτρονικά συστήματα και εφαρμογές, είτε αυτά αφορούν σε συναλλαγές με πελάτες είτε με καταναλωτές.

Η έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου περιλαμβάνει και αξιολόγηση 12 διεθνών τουριστικών e-portal, η οποία βασίστηκε σε ένα σύνολο 195 κριτηρίων ομαδοποιημένων σε πέντε γενικές κατηγορίες (Γενικές υπηρεσίες / λειτουργικότητα, Υπηρεσίες και λειτουργικότητα ανά τομέα, γενικά χαρακτηριστικά του site, συναλλαγές, και υπηρεσίες after booking). Καλύτερο ως προς την αξιολόγηση αυτή αναδείχθηκε το portal της Expedia.

Σύμφωνα με τη διεθνή αξιολόγηση και βαθμολόγηση των sites εθνικών οργανισμών Τουρισμού, πόλεων ή άλλων σχετικών φορέων, που διενήργησε η εταιρία Creative Marketing και παρουσίασε ο γενικός διευθυντής της, κ. Philip Nielsen, το site της Ελλάδας και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, κατατάσσεται το 2007 στην 39η θέση σε σύνολο 51 sites, στο όριο μεταξύ της ομάδας που αξιολογείται ως «μάλλον φτωχά» και της ομάδας που αξιολογείται ως «ανάγκη άμεσης αλλαγής». Στην κορυφή της κατάταξης, ως «εξαιρετικά» βρίσκονται τα sites της Δανίας, του Λονδίνου και της Ισπανίας και στις χαμηλότερες θέσεις, ως «απαράδεκτα» τα sites της Ρώμης, της Τυνησίας και της Αλβανίας.

Σύμφωνα με τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας που παρουσίασε ο κ. Nielsen:

  • Τα sites βελτιώνονται ολοένα και περισσότερο προς όφελος των χρηστών.
  • Χώρες που πρωταγωνιστούν στο διαδίκτυο συνεχίζουν να βελτιώνουν τα sites τους διαρκώς, επομένως το επίπεδο ανεβαίνει συνέχεια, όπως για παράδειγμα η Δανία. Με απλά λόγια, οι καλοί γίνονται ακόμα καλύτεροι.
  • Κάποιες χώρες πραγματοποιούν δυναμική εμφάνιση, όπως η Σερβία και η Αίγυπτος. Λανσάρουν νέα sites και φαίνεται να ανατρέπουν τα δεδομένα.
  • Οι διαφορές πληρότητας και επιπέδου μεταξύ των διαφόρων χωρών διευρύνεται σημαντικά.
  • Τα sites θα πρέπει να είναι προσανατολισμένα πρωτίστως προς τον χρήστη (user oriented) και όχι με βάση τις προτιμήσεις του κάθε Οργανισμού.
  • Το internet έχει μία δική του λογική και σε αυτήν θα πρέπει να προσαρμόζονται οι σχεδιασμοί. Δεν θα πρέπει απλώς να μεταφέρονται σε αυτό οι διαφημιστικές εκστρατείες αλλά να αξιοποιούνται οι τεράστιες δυνατότητες που προσφέρει ως μέσο –rss, personalized games, κ.λπ.
  • Νέες πρωτότυπες εφαρμογές εμφανίζονται συνέχεια με στόχο να προσελκύσουν επισκέπτες.
  • Ένα site στο διαδίκτυο δεν είναι ένα, αλλά πολλά συνδυαζόμενα ανάλογα με το κοινό που προσεγγίζεται (multitude of sites for multiple audiences).
  • Ο επισκέπτης αναζητεί πλέον πολύ συγκεκριμένες πληροφορίες, το γενικό περιεχόμενο έχει εκλείψει. Οι καταναλωτές είναι ολοένα και πιο απαιτητικοί.
  • Διακοπές σημαίνει διασκέδαση, οπότε θα πρέπει το site να αποπνέει κάποια σχετικά «ανάλαφρα» στοιχεία.
  • Η δημιουργία ενός site στο διαδίκτυο δεν είναι σε καμία περίπτωση μία τετελεσμένη διαδικασία. Αποτελεί δέσμευση και επομένως απαιτεί συνεχή ενασχόληση και παρακολούθηση (ανανέωση, ανάλυση, επέκταση).
  • Το site μιας χώρας είναι σε τελική ανάλυση ο «καθρέπτης» της.

Σε παρέμβασή του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων, κ. Γιάννης Ευαγγέλου επεσήμανε ότι αναμφίβολα υπάρχει σημαντική βελτίωση στον κλάδο, καθώς μέχρι και πριν από λίγα χρόνια, κάποια τουριστικά γραφεία δεν διέθεταν ούτε καν e-mail, αλλά τόνισε ότι υπάρχουν πολλά ακόμα που πρέπει να γίνουν. Ο κ. Ευαγγέλου, πάντως, εξέφρασε τις επιφυλάξεις του για το θέμα της πώλησης τουριστικών υπηρεσιών και κυρίως κρατήσεων μέσω των sites δημόσιων φορέων του τουρισμού, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες, τονίζοντας ότι αυτό αντίκειται στο θεσμικό πλαίσιο περί ανταγωνισμού. Διευκρίνισε όμως, ότι αυτό θα μπορούσε ενδεχομένως να ισχύει στο μέλλον, αλλά μόνον υπό αυστηρές και συγκεκριμένες θεσμικές προϋποθέσεις.

Ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, κ. Γιώργος Δρακόπουλος, επεσήμανε από την πλευρά του, ότι η Ελλάδα στερείται γενικά λογικής μάρκετινγκ στα τουριστικά της προιόντα και πρόσθεσε ότι πρέπει να ανιχνευτούν οι ανάγκες των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων σε σχέση πάντα με το διαδίκτυο και κυρίως των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος της Instone International Hellas, κ. Νίκος Γαζελίδης ανέφερε ότι το ποσοστό ηλεκτρονικών πωλήσεων των ελληνικών τουριστικών γραφείων επί του συνόλου του κύκλου εργασιών τους, δεν ξεπερνά ετησίως το 4%.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024