Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΚακοσυντήρηση στις γραμμές του ΟΣΕ καταγγέλουν 25 βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Επερώτηση προς τον Λιάπη

Κακοσυντήρηση στις γραμμές του ΟΣΕ καταγγέλουν 25 βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ.

“Αδικαιολόγητη και εγκληματική“ έλλειψη συντήρησης επί τρία χρόνια των γραμμών και του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ κατήγγειλαν τη Δευτέρα 25 βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ. με επερώτηση τους στη Βουλή προς τον […]

Αδικαιολόγητη και εγκληματική έλλειψη συντήρησης επί τρία χρόνια των γραμμών και του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ κατήγγειλαν τη Δευτέρα 25 βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ. με επερώτηση τους στη Βουλή προς τον υπουργό Μεταφορών<...>και Επικοινωνιών, κ. Μιχάλη Λιάπη, με αφορμή τον τελευταίο εκτροχιασμό μεταξύ των σταθμών Κίρκης και Συκοράχης στον Έβρο.

“Οι επιπτώσεις στην αξιοπιστία και στην ασφάλεια των μετακινήσεων είναι δραματικές”, όπως σημειώνουν, καθώς ο κίνδυνος σοβαρού ατυχήματος είναι υπαρκτός και η ευθύνη ανήκει αποκλειστικά στη διοίκηση του ΟΣΕ και στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών”.

Κατά τους βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ., η εγκατάλειψη της συντήρησης των γραμμών αποδεικνύεται από τα ακόλουθα στοιχεία και γεγονότα:


  1. Επί τρία σχεδόν χρόνια είναι ακινητοποιημένο λόγω βλάβης το μηχάνημα καταγραφής των σφαλμάτων της κανονικής γραμμής. Δηλαδή της γραμμής στην οποία αναπτύσσονται ταχύτητες 160 χιλιομέτρων την ώρα. Επί τρία σχεδόν χρόνια δεν γίνεται επιβεβαίωση της καταλληλότητας της κανονικής γραμμής. Πρόκειται για εγκληματική παράλειψη.
  2. Περισσότερες από 200 οργανικές θέσεις προσωπικού συντήρησης των γραμμών είναι κενές χωρίς καμία δικαιολογία.
  3. Τα μισά ενεργά βαρέα μηχανήματα συντήρησης της γραμμής είναι ακινητοποιημένα ελλείψει χειριστών.
  4. Σταμάτησαν οι εκπαιδεύσεις στελεχών συντήρησης γραμμής.
  5. Σταμάτησαν οι συστηματικές επιθεωρήσεις των γραμμών με την συμπλήρωση των τυποποιημένων σχετικών δελτίων.


Δραματική έλλειψη, ανέφεραν οι βουλευτές, παρατηρείται όμως και στη συντήρηση του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η ασφαλή μετακίνηση των επιβατών και να επηρεάζεται αρνητικά η κυκλοφορία, με μεγάλες καθυστερήσεις δρομολογίων ή και ακυρώσεις.
Για την εγκατάλειψη συντήρησης του τροχαίου υλικού ανέφεραν τα επόμενα γεγονότα και στοιχεία:

  1. Οι περιοδικές συστηματικές μηχανοστασιακές επιθεωρήσεις του τροχαίου υλικού πραγματοποιούνται μόνο κατά 50%, ενώ έχει σταματήσει και η συμπλήρωση των αντίστοιχων τυποποιημένων δελτίων.
  2. Οι κενές οργανικές θέσεις εξειδικευμένου προσωπικού συντήρησης τροχαίου υλικού είναι περισσότερες από 300.
  3. Οι εκπαιδεύσεις του προσωπικού μηχανοστασίων και εργοστασίων έχουν μηδενιστεί.
  4. Οι γενικές επισκευές του τροχαίου υλικού στα εργοστάσια δεν γίνονται πλέον, ελλείψει προσωπικού, παρότι καταγράφεται υπέρβαση του χιλιομετρικού ορίου ασφαλείας.
  5. Οι ανακατασκευές του τροχαίου υλικού κανονικής και μετρικής γραμμής παρουσιάζουν καθυστερήσεις περίπου δύο χρόνων.
  6. Στο μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου δεν έχουν ολοκληρωθεί οι αναγκαίες μηχανοστασιακές υποδομές στην Καλαμάτα, με αποτέλεσμα η αναγκαία συντήρηση του τροχαίου υλικού να περιορίζεται στο 30%.
  7. Ελλείψει υλικών και ανταλλακτικών, μεγάλο μέρος του τροχαίου υλικού είναι ακινητοποιημένο.

Την ερώτηση προσυπέγραψαν οι βουλευτές: Ρόβλιας Κωνσταντίνος, Τσιόκας Θεοχάρης, Μουσιώνης Αριστείδης, Αντωνακόπουλος Παναγιώτης, Βέρρας Μιλτιάδης, Γρηγοράκος Λεωνίδας, Δαμανάκη Μαρία, Ζήση Ροδούλα, Λιντζέρης Δημήτριος,. Μανιάτης Ιωάννης, Νασιώκας Έκτορας, Παπαϊωάννου Μιλτιάδης, Περλέπε – Σηφουνάκη Αικατερίνη, Πρωτόπαπας Χρήστος, Ράπτη Συλβάνα, Σαλαγιάννης Νίκος, Σκουλάκης Εμμανουήλ, Στρατάκης Εμμανουήλ. Τζουμάκας Στέφανος, Τσούρας Αθανάσιος, Φραγκιαδουλάκης Εμμανουήλ, Φωτιάδης Απόστολος, Χάϊδος Χρήστος, Χριστοφιλοπούλου Εύη και Χωρέμης Αναστάσιος.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024