Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΚΕ.Π.ΚΑ.: Τουρισμός ή Ταλαιπωρία Καταναλωτών;
Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή

ΚΕ.Π.ΚΑ.: Τουρισμός ή Ταλαιπωρία Καταναλωτών;

Συνολικά 184 καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών, που αφορούσαν σε τουριστικές υπηρεσίες δέχτηκε από την 1η Ιουλίου 2008 έως και το Δεκαπενταύγουστο το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών – ΚΕ.Π.ΚΑ. Η πλειοψηφία των παραπόνων των καταναλωτών αφορούσε τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα (76 προβλήματα)…

Συνολικά 184 καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών, που αφορούσαν σε τουριστικές υπηρεσίες δέχτηκε από την 1η Ιουλίου 2008 έως και το Δεκαπενταύγουστο το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών – ΚΕ.Π.ΚΑ. Η πλειοψηφία των παραπόνων<...>των καταναλωτών αφορούσε τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα (76 προβλήματα). Πιο συγκεκριμένα, οι καταναλωτές κατήγγειλαν:

  • Ενώ ακυρώθηκε η κράτηση του δωματίου, έγκαιρα, ο ξενοδόχος αρνήθηκε να επιστρέψει την προκαταβολή.
  • Καταναλωτές αποχώρησαν, από τα καταλύματα, για τα οποία είχαν κάνει κράτηση, γιατί αυτά δεν ανταποκρινόταν, στις υποσχέσεις παρoχών, που είχαν λάβει, από τους ιδιοκτήτες τους. Π.χ. «Το δωμάτιο διαθέτει θέα στη θάλασσα», αλλά έβλεπε τοίχο», «Το δωμάτιο διαθέτει μπαλκόνι», αλλά ήταν ισόγειο. «Το ξενοδοχείο διαθέτει υποδομές, για ΑΜΕΑ», αλλά το δωμάτιο ήταν σε όροφο, χωρίς ράμπα.«Το ξενοδοχείο είναι 4 αστέρων», αλλά η ποιότητα του καταλύματος ήταν πολύ χαμηλότερη.
  • Καταναλωτές αποχώρησαν, από το κατάλυμα, λόγω ελλιπούς καθαριότητας, κακών συνθηκών υγιεινής, παραμελημένων εγκαταστάσεων, υπερβολικού θορύβου κ.λπ.
  • Καταναλωτές έκλεισαν δωμάτια, σε συγκρότημα, μέσω internet. Ο ξενοδόχος τους έδωσε δωμάτια, σε οίκημα, εκτός συγκροτήματος, το οποίο δεν αναφερόταν, πουθενά, στην ιστοσελίδα. Οι παροχές, βέβαια, ήταν υποβαθμισμένες.
  • Ξενοδόχοι ακύρωσαν κρατήσεις και «βόλεψαν» τους καταναλωτές, σε άλλα καταλύματα, τα οποία, συχνά, δεν ανταποκρίνονταν, στα συμφωνημένα.
  • `Aρνηση του ξενοδοχείου ότι εισέπραξε προκαταβολή.


Επόμενη κατηγορία είναι τα αεροπορικά ταξίδια (50 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
  • Οι αεροπορικές εταιρίες, αυθαίρετα, ακύρωναν τις πτήσεις τους.
  • Μεγάλες καθυστερήσεις, στην αναχώρηση των πτήσεων.
  • Καθυστερήσεις αρχικής πτήσεως, με αποτέλεσμα να χαθεί η ανταπόκριση.
  • Απώλεια ή καταστροφή (μερική ή ολική) αποσκευών.


Η τρίτη κατηγορία αφορά στα οργανωμένα ταξίδια (20 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
  • Ελλιπής ενημέρωση του καταναλωτή, για τις προϋποθέσεις ακύρωσης της συμμετοχής του.
  • `Aρνηση επιστροφής της προκαταβολής, για ακύρωση της συμμετοχής, από τον καταναλωτή, λόγω σοβαρών και επιβεβαιωμένων προβλημάτων υγείας.
  • Κακή παροχή υπηρεσιών, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
  • Μη παράδοση των συμβολαίων και των γενικών όρων συμμετοχής, στον καταναλωτή.
  • Αθέτηση προγράμματος ταξιδιού.
  • Αθέτηση υποσχέσεων, που αφορούσαν κατηγορίες ξενοδοχείων, ποιότητα μεταφοράς μέσων κ.λπ.

Επόμενη κατηγορία αποτελούν τα παράπονα των καταναλωτών για την ακτοπλοΐα (20 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
  • Μεγάλες καθυστερήσεις, στην αναχώρηση των πλοίων.
  • Έγκαιρη ακύρωση εισιτηρίων, από τον καταναλωτή και άρνηση της εταιρείας να επιστρέψει το αντίτιμο του εισιτηρίου.
  • Μετατροπή του εισιτηρίου, σε «ανοιχτό» διαρκείας ενός έτους και αυθαίρετη μείωση της χρονικής ισχύος, στο μισό.

Οι υπόλοιπες 18 περιπτώσεις αφορούν καταγγελίες, για υπερβολικές τιμές (σαλάτες, ξαπλώστρες κ.λπ.), επιβολή κουβέρ καθώς και διάφορα ερωτήματα καταναλωτών, για τα δικαιώματά μας, στις τουριστικές υπηρεσίες.

Όσες καταγγελίες κατατέθηκαν, στο ΚΕ.Π.ΚΑ., από μέλη της οργάνωσης έχουν είτε επιλυθεί, είτε βρίσκονται, σε διαδικασία επίλυσης. Ωστόσο το ΚΕΠΚΑ διερώταται:

  • Πότε το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης θα επιβάλλει την πιστοποίηση των καταλυμάτων, ώστε να εναρμονιστεί, επιτέλους, η χώρα μας, με τις υπόλοιπες χώρες του εξωτερικού;
  • Πότε, επιτέλους, το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής θα αποφασίσει να προστατέψει και τους επιβάτες – καταναλωτές και όχι μόνον τους εφοπλιστές;
  • Πότε το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών θα βάλει μια τάξη, στις αεροπορικές εταιρίες;


“Αν δε σκύψουμε, με προσοχή και ευαισθησία, πάνω στον τουρισμό, τότε θα χάσουμε και αυτή τη «βιομηχανία», από τη χώρα μας. Δεν αρκούν βαρύγδουπες δηλώσεις, πανάκριβες διαφημίσεις και όμορφα ακρογιάλια, για να προσελκύουμε τουρίστες. Απαιτείται παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και όχι παροχή υπηρεσιών της αρπαχτής και της αισχροκέρδειας” κατέληξε.
Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024