Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςYachtingΜεγάλη η αγανάκτηση της Ε.Π.Ε.Σ.Τ. για άρθρο της εφημερίδας Έθνος

Μεγάλη η αγανάκτηση της Ε.Π.Ε.Σ.Τ. για άρθρο της εφημερίδας Έθνος

Την αγανάκτηση της για άρθρο της εφημερίδας Έθνους με τίτλο `Χώρος δουλεμπορίου τα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη` και υπογραφή του κ. Νίκου Πηγαδά, εξέφρασε με χτεσινή της ανακοίνωση η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού – Ε.Π.Ε.Σ.Τ., κάνοντας λόγο για ανακρίβειες, που…

Την αγανάκτηση της για άρθρο της εφημερίδας Έθνους με τίτλο `Χώρος δουλεμπορίου τα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη` και υπογραφή<...>του κ. Νίκου Πηγαδά, εξέφρασε με χτεσινή της ανακοίνωση η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού – Ε.Π.Ε.Σ.Τ., κάνοντας λόγο για ανακρίβειες, που ο συγκεκριμένος αρθρογράφος υιοθέτησε χωρίς την παραμικρή προσπάθεια εκ μέρους του να ζητήσει πριν τη δημοσίευση του και τις απόψεις της Ε.Π.Ε.Σ.Τ. στην `καταγγελία` της ΠΕΜΕΝ και Στέφενσον.

Για την αποκατάσταση της αλήθειας, που δεν επιδέχεται καμία αμφισβήτηση, κατά την Ε.Π.Ε.Σ.Τ., η πραγματικότητα έχει ως εξής:

  1. “Η Ένωση Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Τουριστικών Σκαφών (Ε.Π.Ε.Σ.Τ.) εκπροσωπεί ένα στόλο 3.200 σκαφών (περίπου 350 εξ` αυτών επανδρωμένα και τα υπόλοιπα μη επανδρωμένα). Η συντριπτική πλειοψηφία των μελών της είναι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες που με αγάπη για τη θάλασσα και το επάγγελμα επένδυσαν στον θαλάσσιο τουρισμό. Είναι επίσης γεγονός πως μετά την 11η Σεπτεμβρίου 2001 ο κλάδος, ιδιαίτερα των επανδρωμένων τουριστικών σκαφών (όπως και της κρουαζιέρας που οδηγήθηκε στη πτώχευση) πέρασε μέχρι πρόσφατα την μεγαλύτερη κρίση της ιστορίας του.
  2. Δεν υπάρχει καμία απολύτως σχέση των ΠΕΜΕΝ και Στεφενσον με τον κλάδο των εργαζόμενων Ελλήνων ναυτικών στα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη Ελληνικής σημαίας, που εκπροσωπούνται αποκλειστικά από την ΠΕΑΚΠΕΙΘΣ (Πανελλήνιος Ένωσις Αξιωματικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων Επαγγελματικών και Ιδιωτικών Θαλαμηγών Σκαφών). Η ανάμιξη δε των ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΟΝ μόνον ως έμμεση επίθεση και κατά της αρμόδιας ΠΕΑΚΠΕΙΘΣ μπορεί κατά την άποψη μας να εκληφθεί.
  3. Όλες οι Ευρωπαϊκές και μη χώρες για σκάφη αντίστοιχων μεγεθών, είτε δεν απαιτούν ναυτολόγηση πληρώματος είτε προβλέπουν την ναυτολόγηση ενός (1) ατόμου σαν πλήρωμα. Μοναδική εξαίρεση αποτελούν τα σκάφη μας,(που ενάντια σε κάθε επιχειρηματική λογική εξακολουθούν να έχουν Ελληνική σημαία), που η ελάχιστη απαιτούμενη οργανική τους σύνθεση απαιτεί από 1 μέχρι και 5 άτομα πλήρωμα και μάλιστα αυτό μετά την αναφερόμενη στο άρθρο μείωση τους.
  4. Η αναφερόμενη στο άρθρο “ασυδοσία” στην πρόσληψη `ανειδίκευτων χαμηλόμισθων αλλοδαπών μαύρης εργασίας…… πολλαπλών καθηκόντων`, έχει να κάνει με πλήρωμα ΠΕΡΑΝ της προαναφερθείσας ελάχιστης οργανικής σύνθεσης των σκαφών και γίνεται αποκλειστικά με τις ισχύουσες διαδικασίες που προβλέπονται από το Σύνταγμα και τους νόμους της χώρας μας και πάντα με ναυτικούς με εμπειρία, εκπαίδευση και πιστοποιητικά όπως αυτά απαιτούνται από τους διεθνείς κανονισμούς.
    Σχετικά με τις “….άλλες δραστηριότητες με σαφές υπονοούμενο” και “πλυντήριο βρώμικου χρήματος” που υποτίθεται πως χαρακτηρίζουν τον Εθνικό στόλο επαγγελματικών τουριστικών σκαφών κατά το άρθρο, περιμένουμε να μας τις γνωρίσουν ο αρθρογράφος και οι καταγγέλοντες, δεδομένου πως εμάς μας είναι τελείως άγνωστες καθώς ουδέποτε από συστάσεως κλάδου υπήρξε έστω ένας πλοιοκτήτης επανδρωμένου επαγγελματικού τουριστικού σκάφους αναμεμιγμένος σε παράνομες δραστηριότητες.
  5. Όσον αφορά στα αναφερόμενα κραυγαλέα προνόμια φοροαπαλλαγής, επιδοτήσεων, και τις ελάχιστες 40 ημέρες ναύλώσης, η πραγματικότητα είναι πως τα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη φορολογούνται με αναλογικά ΠΕΝΤΑΠΛΑΣΙΟ φόρο από όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων Ελληνικής σημαίας, και επιπλέον οι εισφορές τους αναλογούν στο 40% των εσόδων του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Σε αντίθεση επίσης με όλους τους υπόλοιπους κλάδους της Εθνικής Οικονομίας δεν προβλέπεται καμία απολύτως επιδότηση στην κατασκευή, αναβάθμιση, εκσυγχρονισμό καθώς και στην απασχόληση Ελλήνων ναυτικών, ενώ τέλος, ακόμη και οι ελάχιστες ημέρες ναύλωσης των 40 ημερών πολλές φορές μετά δυσκολίας εξασφαλίζονται καθώς η έλλειψη ανταγωνιστικότητας των πλοίων Ελληνικής σημαίας και το απαρχαιωμένο ισχύον θεσμικό πλαίσιο οδηγεί πλέον την πλειοψηφία των ναυλωτών στις γειτονικές χώρες (Τουρκία, Κροατία κλπ) που προσφέρουν τη δυνατότητα επίσκεψης των νησιών μας με χαμηλότερο κόστος.
  6. Η αναφερόμενη `επιδότηση πλοιοκτητών με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για την επιμόρφωση του προσωπικού` είναι μία ακόμη τεράστια ανακρίβεια από τις πολλές του άρθρου. Η πραγματικότητα είναι πως όσοι Έλληνες ναυτικοί του κλάδου μας παρακολούθησαν προγράμματα επιμόρφωσης, εξακολουθούσαν να μισθοδοτούνται κανονικά παρά τις ώρες απουσίας τους από τα πλοία, ενώ το σύνολο της επιδότησης το εισέπραξαν οι ίδιοι οι ναυτικοί. Θα ήταν χρήσιμο και για μας να μας γνωστοποιηθεί από τον αρθρογράφο και τους καταγγέλοντες έστω και ΕΝΑΣ πλοιοκτήτης που να εισέπραξε έστω και ΕΝΑ ευρώ επιδότηση για την επιμόρφωση προσωπικού.
  7. Το πνεύμα που χαρακτηρίζει τις αστήρικτες, ψευδείς και προσβλητικές καταγγελίες των αναφερόμενων στο συγκεκριμένο άρθρο, συνδυασμένο με το γεγονός πως αυτές υιοθετήθηκαν απόλυτα τόσο από τον αρθρογράφο και την εφημερίδα είναι δυστυχώς το ίδιο που οδήγησε ήδη τα Ελληνικά κρουαζιερόπλοια σε πτώχευση και τον κλάδο σε απόλυτη κατάρρευση με αποτέλεσμα να βρεθούν άνεργοι χιλιάδες ναυτικοί και το ίδιο που οδήγησε στη μείωση του Ελληνικής σημαίας στόλου επαγγελματικών τουριστικών από 5.500 το 1995 σε περίπου 3.200 σήμερα (Μείωση κατά 42%). Τίτλοι όπως του ανωτέρω αναφερόμενου άρθρου είναι ακριβώς αυτοί που οδηγούν συστηματικά στην παραπληροφόρηση της κοινής γνώμης και στην έλλειψη κάθε σεβασμού προς εκείνους που δημιουργούν θέσεις εργασίας στην χώρα μας.

Οι συνδικαλιστές του χώρου γνωρίζουν ότι,

  1. σχεδόν όλα τα επανδρωμένα επαγγελματικά σκάφη έχουν ναυτολογημένα ελληνικά πληρώματα και πέραν της οργανικής τους συνθέσεως και ανεξάρτητα κόστους,
  2. επειδή το ελληνικό σκάφος έχει μεγαλύτερο λειτουργικό κόστος από τον ανταγωνισμό θα πρέπει τουλάχιστον οι υπηρεσίες μας να είναι αναβαθμισμένες,
  3. όσοι και να είναι οι αφορισμοί και οι ψευδείς κατηγορίες για εκφοβισμό,

κανείς επιχειρηματίας – πλοιοκτήτης του κλάδου δεν θα δεχτεί να του επιβάλλουν να προσλάβει πληρώματα που μπορεί να είναι κατάλληλα για την φορτηγό ναυτιλία αλλά όχι για της απαιτήσεις του υψηλού τουρισμού, στον οποίο δραστηριοποιείται ο κλάδος μας.

Αντί λοιπόν κάποια συνδικαλιστικά όργανα να αναλώνουν τον χρόνο τους κατηγορώντας με ανυπόστατα ψεύδη ένα κλάδο που δίδει δουλειά σε 1.500 οικογένειες ναυτικών, καθώς και σε πολλές χιλιάδες οικογένειες παράλληλων επαγγελμάτων, ας αναλογιστούν σε ποια μείωση αριθμού οδήγησε αυτή τους η τακτική κατά τις τελευταίες 10-ετίες τους Έλληνες ναυτικούς και ας αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Το Δ.Σ. της Ε.Π.Ε.Σ.Τ., αλλά και τα εκατοντάδες μέλη της επιφυλάσσονται κάθε νόμιμου δικαιώματος κατά παντός υπευθύνου για το δυσφημιστικό, προσβλητικό και απολύτως αστήρικτο άρθρο”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024