Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΟι προοπτικές του συνεδριακού τουρισμού και η αξιοποίηση των Ολυμπιακών Αγώνων και των CVB

Οι προοπτικές του συνεδριακού τουρισμού και η αξιοποίηση των Ολυμπιακών Αγώνων και των CVB

Ημερίδα για την ανάλυση των προοπτικών του συνεδριακού τουρισμού στην τουριστική βιομηχανία και την οικονομία της Ελλάδας, καθώς και την αναζήτηση τρόπων αξιοποίησης των Ολυμπιακών Αγώνων και των CVB διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Ελλήνων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων (ΣΕΠΟΣ)…

Ημερίδα για την ανάλυση των προοπτικών του συνεδριακού τουρισμού στην τουριστική βιομηχανία και την οικονομία της Ελλάδας, καθώς και την αναζήτηση<...> τρόπων αξιοποίησης των Ολυμπιακών Αγώνων και των CVB διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Ελλήνων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων (ΣΕΠΟΣ) το περασμένο Σάββατο, στο πλαίσιο της πολυσυνεδριακής εκδήλωσης MONEY SHOW στην Αίγλη Ζαππείου, όπου αναλύθηκαν τα χαρακτηριστικά των συνεδρίων ως προς την πρακτική τους, η χρήση των νέων τεχνολογιών και η σημασία της συνεδριακής κουλτούρας.

Στα θέματα της ημερίδας κατέθεσαν τις απόψεις και τις εμπειρίες τους οι:

  • Γιάννης Πατέλλης, Πρόεδρος ΕΟΤ
  • Νίκος Σκουλάς, Τ. Υπουργός Τουρισμού
  • Λουκής Αθανασίου, Αναπλ. Γεν. Διευθυντής Κ.Ε.Π.Ε., Επιστημονικός Συνεργάτης Ι.Τ.Ε.Π.
  • Γιάννης Ευαγγέλου, Πρόεδρος ΗΑΤΤΑ, μέλος Δ.Σ. ΣΕΠΟΣ
  • Γιώργος Δρακόπουλος, Διευθυντής Σ.Ε.Τ.Ε.
  • Dr. Δημήτρης Κούτουλας, Σύμβουλος σε θέματα τουριστικής ανάπτυξης και προβολής, Διδάσκων Πανεπιστημίου Μακεδονίας
  • Ζαχαρίας Καπλανίδης, Οικονομολόγος, Γεν. Γραμματέας ΣΕΠΟΣ ο οποίος είχε και τον συντονισμό της ημερίδας.

Ο Πρόεδρος του ΕΟΤ, Γιάννης Πατέλλης, στην ομιλία του με θέμα “Συνεδριακός Τουρισμός και Ελληνική Τουριστική Βιομηχανία” ανέφερε ότι ο ΕΟΤ και το Υπουργείο Ανάπτυξης, εκπροσωπώντας την πολιτεία και αναγνωρίζοντας τη σημασία του συνεδριακού τουρισμού, εν όψει μάλιστα των Ολυμπιακών Αγώνων, έχουν ήδη προβεί σε μια σειρά από στρατηγικές κινήσεις. Έχει ήδη ιδρυθεί και στελεχωθεί με ειδικό προσωπικό το συνεδριακό γραφείο του ΕΟΤ στο Λονδίνο, είναι υπό δημιουργία ειδικό site για το συνεδριακό τουρισμό, έχουν εκδοθεί ειδικά έντυπα, υπάρχει ειδικό πρόγραμμα προβολής του συνεδριακού τουρισμού σε συνέργια με τον ιδιωτικό τομέα και ο συνεδριακός τουρισμός κατέχει σημαντική θέση και στην τακτική καμπάνια του ΕΟΤ.

Επιπλέον, ο κ. Πατέλλης τόνισε ότι Ε.Ο.Τ θεωρεί βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη του Συνεδριακού Τουρισμού τη συνέργια ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, την ορθολογική οργάνωση του χώρου, την καταγραφή των οργανωτών συνεδρίων, των συνεδρίων και των συνεδριακών χώρων.

Ο κ. Πατέλλης υποστήριξε ότι η τεράστια ζήτηση που δέχεται το Γραφείο του Ε.Ο.Τ. στο Λονδίνο δε μπορεί να βρει διέξοδο, αν δε διοργανωθούν τα Convention Bureaux από ιδιωτικούς φορείς. “Το νοικοκύρεμα του χώρου, το οποίο είναι πρωταρχικής σημασίας, δε θα έρθει με διάφορες παρεμβάσεις μόνο του κράτους, αλλά θα προέλθει από τους ίδιους τους ενδιαφερόμενους” τόνισε ο πρόεδρος του ΕΟΤ.

Ο κ. Νίκος Σκουλάς στην ομιλία του με θέμα “Η Κουλτούρα και η Πρακτική της Υποστήριξης Συνεδριακών Εκδηλώσεων” ανέλυσε τη μεγάλη σημασία του συνεδριακού τουρισμού ως μέσου συμπλήρωσης, εμπλουτισμού και βελτίωσης της τουριστικής προσφοράς. Υπογράμμισε όμως ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε μια απελπιστικά χαμηλή θέση στην κατάταξη των συνεδριακών προορισμών εξαιτίας ορισμένων αντικειμενικών αδυναμιών που παρουσιάζει, όπως είναι οι ελλείψεις σε ειδική τουριστική υποδομή αλλά και σε γενικές υποδομές.

Κυρίως όμως, τόνισε ο κ. Σκουλάς, η πιο μεγάλη αδυναμία είναι η έλλειψη συνεδριακής κουλτούρας και η συνειδητοποίηση της μεγάλης σημασίας της για τον τουρισμό και, κατ` επέκταση, για το σύνολο της οικονομίας της χώρας. Η απόκτηση γνώσης και εμπειρίας, η εξάσκηση στην οργάνωση, υποστήριξη, διαχείριση και προβολή συνεδρίων, η δημιουργία ικανών και εξειδικευμένων στελεχών είναι απαραίτητα στοιχεία για την ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού.

Κλείνοντας, ο κ. Σκουλάς υπογράμμισε ότι συνολικά, χρειάζεται να δραστηριοποιηθούμε όλοι, πολιτεία και φορείς του ιδιωτικού τομέα, σε μια δυναμική στρατηγική συμμαχία για την ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού, κερδίζοντας το χαμένο έδαφος.

Ο κ. Λουκής Αθανασίου ανέλυσε τις εξελίξεις, τα προβλήματα, τις δυνατότητες και την πολιτική στην ομιλία του για το “Συνεδριακό Τουρισμό στην Ελλάδα”. Ο εισηγητής αναφέρθηκε στην πρόοδο από την άποψη της γενικής υποδομής με έργα και παρεμβάσεις που εντάσσονται στα Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης και τη βελτίωση της υποδομής της πρωτεύουσας εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων. Υποστήριξε ότι είναι αρκετές οι μονάδες που ασκούν μια ενεργό και συγκροτημένη πολιτική παρουσίας στις ειδικές αγορές και τα φόρα που έχουν δημιουργηθεί.

Εκτός από τη βελτίωση της γενικής υποδομής, ο κ. Αθανασίου τόνισε την ανάγκη δημιουργίας ενός μεγάλου συνεδριακού κέντρου στην Αττική διεθνών προδιαγραφών, την ανάληψη δράσεων προβολής που στοχεύουν με κατάλληλους τρόπους στις πηγές της ζήτησης των συνεδριακών υπηρεσιών, τη δημιουργία Γραφείων Συνεδρίων και Φιλοξενίας και τη σημασία της συνεργασίας και της συλλογικότητας των επιχειρήσεων του κλάδου.

Ο κ. Γιάννης Ευαγγέλου, αναλύοντας την “Χρήση των Νέων Τεχνολογιών στη Προώθηση του Συνεδριακού Τουρισμού” ανέφερε ότι όλοι όσοι ασχολούνται ενεργά στον τομέα των συνεδρίων πρόθυμα υποδέχονται την προηγμένη τεχνολογία πληροφόρησης και επικοινωνίας και τη χρησιμοποιούν στο μέγιστο βαθμό, αναζητώντας πιο αποδοτικούς, δραστικούς και ταχείς τρόπους λειτουργίας. Ο Πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ παρουσίασε περιληπτικά μερικές από τις βασικές χρήσεις προϊόντων και υπηρεσιών τεχνολογίας, όπως είναι η χρήση του Διαδικτύου και της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας για τη προώθηση του τουριστικού προϊόντος, οι ηλεκτρονικές ή εικονικές συνδιασκέψεις και οι βίντεο-συσκέψεις.

Ο κ. Ευαγγέλου, εξετάζοντας κατά πόσο αυτή η πρόοδος της τεχνολογίας θα μπορούσε πραγματικά να αποτελέσει ευκαιρία ή απειλή για τον τομέα των συνεδρίων κι εάν έχει τη δύναμη να εκτοπίσει ή να αντικαταστήσει τα συνεδριακά κέντρα και κατ΄ επέκταση το συνεδριακό τουρισμό, απάντησε ότι βάσει στατιστικής δεν μπορούμε να στηρίξουμε αυτή τη πιθανότητα.

Καταλήγοντας, ο κ. Ευαγγέλου τόνισε ότι η ορθή χρήση των νέων τεχνολογιών μπορεί να αποτελέσει σημαντικό σύμμαχο μας και οφείλουμε για τη προώθηση του συνεδριακού τουρισμού να εμπλουτίσουμε το τουριστικό προϊόν, να δημιουργήσουμε υπερσύγχρονα συνεδριακά κέντρα, να συνεργαστούμε για να τα προωθήσουμε και να αυξήσουμε την ανταγωνιστικότητά μας, συνδυάζοντας πολύ υψηλό επίπεδο υπηρεσιών με τη τελευταία λέξη της τεχνολογίας.

Ο κ. Γιώργος Δρακόπουλος κράτησε ζωντανό το ενδιαφέρον των παρευρισκόμενων θέτοντας ουσιαστικούς προβληματισμούς για την πραγματική πορεία του συνεδριακού τουρισμού στην Ελλάδα μέχρι σήμερα, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα που χαρακτηρίζουν το πλαίσιο στο οποίο προσπαθεί να αναπτυχθεί. Η έλλειψη πολιτικής βούλησης, η ανυπαρξία θεσμικού πλαισίου και η απουσία στελεχών στις εκάστοτε κυβερνήσεις ικανών να κινήσουν τα νήματα στην καρδιά των αγορών των συνεδρίων αξιοποιώντας έστω και την μέχρι σήμερα υποδομή κάνει πολλούς να αναρωτηθούν ότι ο ρυθμός ανάπτυξης του συνεδριακού τουρισμού στην Ελλάδα ίσως είναι τελικά σε ιδιαίτερα καλά επίπεδα. Αυτό δείχνει τη δυναμική που θα μπορούσε να έχει αν πρωτίστως υπήρχε η βούληση και το στελεχιακό δυναμικό μιας και στους προορισμούς που διαθέτουν ικανοποιητικές αεροπορικές συνδέσεις η ιδιωτική πρωτοβουλία έχει δημιουργήσει σημαντικές συνεδριακές υποδομές.

Ο κ. Δημήτρης Κούτουλας, στην ομιλία του με τίτλο “Μηχανισμοί Συνεδριακού Μάρκετινγκ: Η περίπτωση των Convention & Visitors Bureaux” υποστήριξε ότι τα Convention & Visitors Bureaux (CVB), τα οποία έχουν καθιερωθεί παγκοσμίως ως ο πλέον ενδεδειγμένος μηχανισμός προσέλκυσης συνεδρίων, έχουν ορισμένα πλεονεκτήματα σε σύγκριση με άλλους μηχανισμούς συνεδριακού Μάρκετινγκ, τα οποία σχετίζονται με τη δυνατότητα τους να συνενώνουν όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς μιας περιοχής σε μια κοινή δράση.

Ο εισηγητής παρουσίασε τις περιπτώσεις των CVB της Γερμανίας και του Σίδνεϋ, τα οργανωτικά και λειτουργικά τους χαρακτηριστικά, και το εύρος των δραστηριοτήτων τους σε σχέση με την προσέλκυση συνεδρίων.

Ο κ. Κούτουλας αναφέρθηκε στην ανάγκη να αποκτήσει και η Aθήνα το δικό της μηχανισμό συνεδριακού Mάρκετινγκ με τη μορφή του Convention Bureau, παρουσιάζοντας μερικές πρακτικές πτυχές διοίκησης, στελέχωσης και χρηματοδότησης του. Κλείνοντας αναφέρθηκε στις οργανωτικές προϋποθέσεις που διασφαλίζουν την αποτελεσματική χρήση των διαθέσιμων κονδυλίων, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της προσέλκυσης μεγάλου αριθμού συνεδρίων με τον πεπερασμένο προϋπολογισμό ενός CVB.

Ο κ. Ζαχαρίας Καπλανίδης στην ομιλία του με θέμα “Συντονισμός Πολιτείας και Ιδιωτών για την Ανάπτυξη και Προβολή του Συνεδριακού Τουρισμού – η Αξιοποίηση των Ολυμπιακών Αγώνων” ανέφερε ότι η αξιοποίηση των Ολυμπιακών Αγώνων απαιτεί νέες ή ισχυροποιημένες συμμαχίες του ιδιωτικού με τον δημόσιο τομέα, του αθλητικού με τον τουριστικό, των διοργανωτών κοινωνικών εκδηλώσεων και των χορηγών, προσοχή στη ροή του εισερχόμενου τουρισμού κατά τη διάρκεια των Αγώνων, αποτελεσματική χρήση των ΜΜΕ για την προβολή της χώρας και των προορισμών της καθώς και στρατηγική χρήση των διεταιρικών σχέσεων.

Εξετάζοντας τις περιπτώσεις διοργάνωσεις των Ολυμπιακών Αγώνων στη Βαρκελώνη και το Σίδνεϋ, ο Γ. Γραμματέας του ΣΕΠΟΣ υποστήριξε ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες αποτελούν μία μοναδική ευκαιρία για ν` αναδείξει κανείς την διοργανώτρια πόλη στον κόσμο και να κεφαλοποιήσει τα κέρδη από την ολυμπιακή κληρονομιά για τα επόμενα χρόνια. Η διεθνοποίηση αποτελεί έναν από τους βασικότερους παράγοντες οικονομικής ανάπτυξης μιας μοντέρνας μητρόπολης.

Κλείνοντας την εισήγηση του ο κ. Καπλανίδης ανέφερε το συμπέρασμα του Τζον Μορς, διευθύνοντος συμβούλου της Επιτροπής Τουρισμού της Αυστραλίας, που εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επιβράβευση της στρατηγικής τους από τη ΔΟΕ ως προτύπου για κάθε μελλοντική διοργάνωση, λέγοντας ότι η ολυμπιακή τους κληρονομιά είναι η τεχνογνωσία που απέκτησαν δουλεύοντας για τους Ολυμπιακούς και θ` αξιοποιήσουν στο μέλλον.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024