Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΠροκλητική επαναφορά προϊσταμένου εναέριας κυκλοφορίας στο `Ν. Καζαντζάκης` καταγγέλλει ο Καρχιμάκης

Προκλητική επαναφορά προϊσταμένου εναέριας κυκλοφορίας στο `Ν. Καζαντζάκης` καταγγέλλει ο Καρχιμάκης

Προκλητική επαναφορά προϊσταμένου του τμήματος εναέριας κυκλοφορίας στο αεροδρόμιο Ηρακλείου `Ν. Καζαντζάκης`, που είχε αυτοδίκαιααπολυθεί λόγω 35ετίας και που είχε αυτοβούλως δηλώσει αδυναμία εκπλήρωσης των καθηκόντων του λόγω γήρατος, καταγγέλλει […]

Προκλητική επαναφορά προϊσταμένου του τμήματος εναέριας κυκλοφορίας στο αεροδρόμιο Ηρακλείου `Ν. Καζαντζάκης`, που είχε αυτοδίκαια<...>απολυθεί λόγω 35ετίας και που είχε αυτοβούλως δηλώσει αδυναμία εκπλήρωσης των καθηκόντων του λόγω γήρατος, καταγγέλλει με ερώτηση του προς τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Μιχάλη Λιάπη, ο βουλευτής Λασιθίου του ΠΑ.ΣΟ.Κ., κ. Μιχάλης Καρχιμάκης.

Χαρακτηριστικά ο κ. Καρχιμάκης αναφέρει τα ακόλουθα:

“Με πρωταρχικά πολιτική ευθύνη, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας βρίσκεται, για μία ακόμα φορά, εκτεθειμένη μετά την τελευταία αεροπορική απόδραση φυλακισμένων από τον Κορυδαλλό. Και ενώ η Υπηρεσία αυτή καλείται να ανταποκρίνεται σε ύψιστα καθήκοντα ασφαλείας, η Κυβέρνηση εξακολουθεί να δυναμιτίζει το αρνητικό κλίμα στο εσωτερικό της, με την εφαρμογή αναξιοκρατικών και προκλητικών αποφάσεων που διασαλεύουν την εύρυθμη λειτουργία της. Αδιαφανείς μεθοδεύσεις, όπως η επανατοποθέτηση σε θέση προϊσταμένου Τμήματος Εναέριας Κυκλοφορίας υπαλλήλου που είχε αυτοδίκαια απολυθεί λόγω 35ετίας και που είχε αυτοβούλως δηλώσει αδυναμία λόγω γήρατος εκπλήρωσης των καθηκόντων του (!), αποκαλύπτουν την ολιγωρία ή την σκόπιμη παράλειψη της Κυβέρνησης να εφαρμόσει την πολυδιαφημισμένη προεκλογικά αξιοκρατία και διαφάνεια παντού σε μία τόσο νευραλγική για τη δημόσια ασφάλεια υπηρεσία.

Συγκεκριμένα, στις 14/9/05 ο τότε Προϊστάμενος του Τμήματος Εναέριας Κυκλοφορίας του Κρατικού Αερολιμένα Ηρακλείου Ν. Καζαντζάκης, του δεύτερου Αερολιμένα της χώρας, δηλώνει προς την Υπηρεσία του εγγράφως ότι λόγω της αδυναμίας του να ανταποκριθεί στα αυξημένα καθήκοντα του Ελεγκτή ζητά οριστική αφαίρεση των ειδικοτήτων του. Κατά τη διαδικασία, ο συγκεκριμένος υπάλληλος απολύεται αυτοδικαίως με την υπ` αριθμ Δ9/Α/45918/11651 Διαπιστωτική Πράξη Αυτοδίκαιης Απόλυσης της ΥΠΑ, την 1-12-05. Στην συνέχεια, στις 22-12-05 με την υπ` αριθμ. Δ4/Α/48851/7385 Διαπιστωτική Πράξη γίνεται η οριστική αφαίρεση των ειδικοτήτων του και στις 27-12-05 με απόφαση του Διοικητή της ΥΠΑ πραγματοποιείται και η ανάκληση του σχετικού Πτυχίου Ελεγκτή Εναέριας Κυκλοφορίας.

Ο εν λόγω υπάλληλος, που μετά την αφαίρεση των ειδικοτήτων του ως Ελεγκτή, αποχαιρετά σε κοκτέιλ πάρτυ που διοργανώνει την Τρίτη 24-1-06 στις 12:00 στο Γραφείο Εναέριας Κυκλοφορίας τους συναδέλφους του, παραδίδει το Τμήμα Εναέριας Κυκλοφορίας στον αναπληρωτή του και χαρούμενος αποχωρεί – οριστικά πάντα – από την Υπηρεσία του.

Σε τέσσερις μήνες αλλάζει γνώμη και με αίτηση του στις 12-05-06 ζητά να επανέλθει στην Υπηρεσία. Επικαλείται ως λόγο το ότι τα τρία χρόνια που είχε ως προϋπηρεσία στο Στρατό και που είχαν προσμετρηθεί στην ΥΠΑ, δίνοντας του τη δυνατότητα να αμείβεται 32 ολόκληρα χρόνια με μεγαλύτερα μισθολογικά κλιμάκια και χρονοεπιδόματα, δεν υπολογίζονται τελικά ως συντάξιμα. Η αίτηση κατατέθηκε Παρασκευή και πρέπει να διαβιβάστηκε σε χρόνο ρεκόρ στο αρμόδιο Υπουργείο, αφού την επόμενη κιόλας εργάσιμη (Δευτέρα, 15-5-06) ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών εκδίδει Υπουργική Απόφαση για την ανάκληση της απόλυσης!

Ο εν λόγω υπάλληλος επιστρέφει στην Υπηρεσία του και, παρά τα μειωμένα αντανακλαστικά του, το γηραιό της ηλικίας του και την αδυναμία του να ανταποκρίνεται σε απαιτητικά καθήκοντα, που ο ίδιος επικαλέστηκε εγγράφως στις 14/9/05, αναλαμβάνει και πάλι θέση Προϊσταμένου. Τις δικαιολογημένες αντιδράσεις του προσωπικού εναέριας κυκλοφορίας, που αναγνωρίζονται στο υπ` αριθμ. ΚΑΗΚ/ΔΟ/2901/2-6-06 έγγραφο του Αερολιμενάρχη, έρχεται να “πατάξει” με εντολή Υπουργού ο αναπληρωτής της Προϊσταμένης Διεύθυνσης Προσωπικού με φαξ που αποστέλλει στον Κρατικό Αερολιμένα Ηρακλείου αυθημερόν !!! Για μια ακόμα φορά η άμεση αντίδραση του Υπουργού αποδεικνύει την αποφασιστικότητα της Κυβέρνησης να επιβάλει αμφισβητούμενες επιλογές της, μια αποφασιστικότητα που δυστυχώς ελλείπει σε άλλες πολύ κρισιμότερες και σοβαρότερες περιπτώσεις που άπτονται της δημόσιας ασφάλειας.

Σήμερα, ο εν λόγω Υπάλληλος με εντολή Υπουργού, χωρίς ειδικότητα πλέον και χωρίς πτυχίο, διοικεί ικανότερα από αυτόν στελέχη – με βάση τις ίδιες τις έγγραφες δηλώσεις του -, έχει την τελική ευθύνη λειτουργίας του Τμήματος Εναέριας Κυκλοφορίας ενός νευραλγικού Αερολιμένα και ασκεί καθήκοντα προϊσταμένου μέσα σε κλίμα εύλογης αμφισβήτησης, έντονης αποδοκιμασίας και μεγάλης απογοήτευσης των συναδέλφων του. Σε αρνητικό επαγγελματικό κλίμα, λοιπόν, ο συγκεκριμένος Υπάλληλος βαρύνεται με αυξημένα καθήκοντα διοίκησης ενός Τμήματος, που τυχόν αναποτελεσματική εκπλήρωση των λειτουργιών του ή αδυναμία του να διαχειριστεί με ετοιμότητα μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης, μπορεί να οδηγήσει σε απώλειες ανθρώπινων ζωών.

Και ενώ η δημόσια εικόνα της ΥΠΑ αμαυρώνεται από ανεπίτρεπτα περιστατικά της επικαιρότητας, αποδεικνύεται πως προτεραιότητα της Κυβέρνησης δεν είναι η εύρυθμη λειτουργία της Υπηρεσίας, αλλά η μετατροπή της σε ένα ακόμα “γαλάζιο” πεδίο εξυπηρέτησης συμφερόντων, όπου η αναξιοκρατία και η κομματικοποίηση απομακρύνει και περιθωριοποιεί ικανά στελέχη, δημιουργεί αρνητικό εργασιακό κλίμα και αποσυντονίζει συνολικά την Υπηρεσία με ορατά αποτελέσματα. Και παρά τα δεδομένα αυτά, η Κυβέρνηση αρνείται συστηματικά να αναλάβει πολιτικές ευθύνες, αναλώνεται σε κινήσεις εντυπωσιασμού χωρίς να αποφασίζει επιτέλους να κάνει συνετή διαχείριση της πολιτικής τους εξουσίας με αξιοκρατικά και διαφανή κριτήρια”.

Με βάση όλα τα παραπάνω ο κ. Καρχιμάκης απηύθυνε στον κ. Λιάπη τα ακόλουθα ερωτήματα:

  1. Θεωρείτε αξιοκρατική και συμβατή με τα απαιτητικά επιχειρησιακά καθήκοντα του Τμήματος Εναέριας Κυκλοφορίας του δευτέρου Αεροδρομίου της χώρας, την επανατοποθέτηση ως Προϊσταμένου υπαλλήλου που ζήτησε την αφαίρεση των ειδικοτήτων του λόγω γήρατος και λόγω αδυναμίας του ανταπόκρισης σε αυξημένα καθήκοντα και ευθύνες;
  2. Αν η επαναφορά του έγινε αποκλειστικά και μόνο για τη συμπλήρωση των τριών συντάξιμων χρόνων που του ελλείπουν, και τα οποία – σημειωτέον – συνυπολογίζονταν εδώ και 32 χρόνια στη μισθοδοσία του αποφέροντας του αυξημένες αποδοχές, ποια ακριβώς υπηρεσιακή ανάγκη εξυπηρετεί η τοποθέτηση του σε θέση Προϊσταμένου, τη στιγμή που τόσο ο Προϊστάμενος που απομακρύνθηκε για την επανατοποθέτηση του εν λόγω υπαλλήλου, όσο και το σύνολο των υφισταμένων του έχουν σαφώς περισσότερα προσόντα και ειδικότητες;
  3. Τι απαντάτε στο προσωπικό εναέριας κυκλοφορίας του Αερολιμένα Ηρακλείου, που νιώθει απογοητευμένο και αδικημένο και θεωρεί κατάφορα αναξιοκρατική την συγκεκριμένη επιλογή, με αποτέλεσμα να μην αναγνωρίζει ουσιαστικά την υπηρεσιακή υπεροχή του εν λόγω Προϊσταμένου, γεγονός απορρυθμιστικό για την αποτελεσματική ενάσκηση των διοικητικών του καθηκόντων και την εύρυθμη λειτουργία της Υπηρεσίας;
  4. Δεν συμφωνείτε ότι η αμεσότητα της απόκρισης του Υπουργού Μεταφορών στο αίτημα του εν λόγω υπαλλήλου αποτελεί παράδειγμα ετοιμότητας και ταχύτητας, που αν εφαρμοζόταν και σε άλλα σαφώς σοβαρότερα θέματα δημόσιας ασφάλειας, θα είχαμε αποφύγει σημαντικό αριθμό τραγικών περιστατικών;
  5. Τελικά αντιλαμβάνεσθε ότι η αναξιοκρατία και η κομματικοποίηση απομακρύνει ικανά στελέχη, δημιουργεί αρνητικό εργασιακό κλίμα και αποσυντονίζει συνολικά την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας με ορατά αποτελέσματα και σε μια κρίσιμη περίοδο για την αξιοπιστία της και για το ηθικό των εργαζομένων της;
Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024