Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΤον κώδωνα του κινδύνου κρούει η ΠΟΕΤ για τις ελληνικές κρουαζιέρες

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει η ΠΟΕΤ για τις ελληνικές κρουαζιέρες

Επιστολή προς τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών Νίκο Χριστοδουλάκη με κοινοποίηση στους υπουργούς Ανάπτυξης και Εξωτερικών απέστειλε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΠΟΕΤ) για το ζήτημα που έχει προκύψει με τα κρουαζιερόπλοια Olympia Voyager και Olympia Explorer της Royal Olympia Cruises (ROC), τα οποία βρίσκονται υπό κατάσχεση…

Επιστολή προς τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών Νίκο Χριστοδουλάκη με κοινοποίηση στους υπουργούς Ανάπτυξης και Εξωτερικών<...> απέστειλε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΠΟΕΤ) για το ζήτημα που έχει προκύψει με τα κρουαζιερόπλοια Olympia Voyager και Olympia Explorer της Royal Olympia Cruises (ROC), τα οποία βρίσκονται υπό κατάσχεση.

Τα δύο κρουαζιερόπλοια, που πρόκειται να χρησιμοποιηθούν και ως πλωτά ξενοδοχεία κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων βρίσκονται υπό κατάσχεση λόγω χρηματοοικονομικών προβλημάτων της ιδιοκτήτριας εταιρίας ROC, ενώ ήδη δύο φορές έχει απαγορευθεί ο απόλους τους. Η ΠΟΕΤ επισημαίνει στην επιστολή της τις επιπτώσεις του προβλήματος για την πορεία της ελληνικής κρουαζιέρας και τονίζει ότι η ROC είναι πλέον η μοναδική εταιρία στο χώρο της κρουαζιέρας που απέμεινε στον ελληνικό χώρο.

Αναλυτικότερα η ΠΟΕΤ αναφέρει στην επιστολή της ότι “είναι γνωστό το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στα δύο νεότευκτα πλοία της Royal Olympia Cruises που είναι το καμάρι της ελληνικής κρουαζιέρας. Πρόβλημα οικονομικό που ανακύπτει ως απόρροια της κρίσης που πλήττει τον τουρισμό τα δύο τελευταία χρόνια και εκδηλώνεται εντονότερα στις κρουαζιέρες και τους εξ Αμερικής επισκέπτες.

Ίσως κάποιοι θεωρούν ότι το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι μόνο πρόβλημα της ROC. Της μοναδικής εταιρείας στο χώρο της κρουαζιέρας που απέμεινε στον ελληνικό χώρο, που εκ των πραγμάτων ταυτίζεται με έναν ολόκληρο κλάδο που έχει προσφέρει τα μέγιστα στο σύνολο του ελληνικού τουρισμού και διατηρεί ακέραιες τις ελπίδες μας για μία ανάκαμψη μετά την παρέλευση της κρίσης που ξέσπασε μετά την 11η Σεπτεμβρίου 2001.

Δεν χρειάζεται να εξηγήσει κανείς την ιδιαίτερη σημασία του συγκεκριμένου κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού για τη χώρα μας με τα νησιά, τις ακτές, τους αξιόλογους λιμένες – προορισμούς, ούτε βέβαια το πλεονέκτημα της κρουαζιέρας, έναντι άλλων κλάδων τουριστικής δραστηριότητας, καθώς εδώ προσελκύονται κατά κανόνα πελάτες υψηλού εισοδήματος που αποδίδουν πολλαπλάσια έσοδα κατά κεφαλήν.

Ως τούτου θεωρούμε ότι έχουμε μπροστά μας ένα πρόβλημα με ευρύτερο ελληνικό ενδιαφέρον, καίριας σημασίας για την τουριστική μας βιομηχανία. Εάν χαθούν οι ελληνικές κρουαζιέρες τραυματίζεται σοβαρά ο ελληνικός τουρισμός.

Οι ιδιαίτερα μεγάλες επενδύσεις που απαιτούνται για το χτίσιμο κρουαζιεροπλοίων υψηλής ποιοτικής στάθμης, εκ των πραγμάτων εμποδίζουν την είσοδο περισσοτέρων επιχειρήσεων, οπόταν τα προβλήματα σε μία από αυτές δεν θα αποτελούσαν μείζον πρόβλημα για το σύνολο του συγκεκριμένου κλάδου.

Οι συνέπειες που απειλούν τον ελληνικό τουρισμό με τα προβλήματα στα δύο σκάφη της ελληνικής εταιρείας, πολύ φοβούμαστε δεν θα είναι αναστρέψιμες, αν δεν επιδειχθεί ενδιαφέρον ευρύτερο για τη στήριξη της επιχείρησης. Την άποψη αυτή τη στηρίζουμε στην εκτίμηση ότι δεν θα μπορέσει να αναπληρωθεί το κενό που απειλείται να δημιουργηθεί, λόγω της ιδιομορφίας του αντικειμένου. Ακόμη και η τόσον γνωστή υπόθεση του εθνικού μας αερομεταφορέα που τόσο πολύ κόστισε στη χώρα μας, χωρίς να έχει φανεί κάποιο απτό αποτέλεσμα μέχρι σήμερα, δεν θα μπορούσε να έχει τόσο δυσμενείς επιπτώσεις στην εθνική οικονομία και τον τουρισμό μας, μιας και οι τουρίστες θα επισκέπτονταν τη χώρα μας, όπως ήδη συμβαίνει, με πλήθος άλλων εταιρειών που ήδη είναι εγκατεστημένες και δικτυωμένες με τους ελληνικούς αερολιμένες.

Εδώ, κύριε υπουργέ”, συνεχίζει η ΠΟΕΤ στην επιστολή της, “σταματάνε οι ελληνικές κρουαζιέρες και η Ελληνική σημαία, γιατί δεν υπάρχει μια άλλη ελληνική ή ξένη εταιρία στην Ελλάδα που να κάνει αυτές τις κρουαζιέρες. Η εταιρία βρέθηκε σε αυτή τη θέση όχι επειδή έκανε κακή διαχείριση, αλλά λόγω του ότι ύστερα από την 11η Σεπτεμβρίου 2001 και την πτώση των δίδυμων πύργων έπεσε κάθετα η πελατεία και παρά ταύτα δεν σταμάτησε, αλλά συνέχιζε να εκτελεί τις κρουαζιέρες με αποτέλεσμα με μεγάλες προσπάθειες να επανακάμπτει..

Εμείς οι τουριστικοί πράκτορες με οδύνη θα συνειδητοποιήσουμε σύντομα πόσο ζημιά θα υποστούν οι επιχειρήσεις μας, εάν (που ούτε θέλουμε να το σκεφτόμαστε) σταματήσουν οι ελληνικές κρουαζιέρες, γιατί, κύριε υπουργέ, το προϊόν της κρουαζιέρας το πουλάνε τα τουριστικά γραφεία όλης της χώρας. Το προϊόν της κρουαζιέρας είναι μέσα στα προγράμματα όλων των Tour Operators σε όλο τον κόσμο που πουλάνε Ελλάδα. Το προϊόν της ελληνικής κρουαζιέρας είναι συνδεδεμένο με άλλα τουριστικά προγράμματα όπως τα Land Tours. Το προϊόν της ελληνικής κρουαζιέρας ανακατανέμει το εθνικό εισόδημα στις γεωγραφικές περιοχές της χώρας.

Αυτά τα όμορφα, τα σύγχρονα πλοία, τα καμάρια της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας δεν εκφράζουν μιαν συγκεκριμένη εταιρία όπου και εάν ταξιδεύουν, αλλά στην Ελλάδα και το εξωτερικό εκφράζουν την Ελλάδα. Κύριε υπουργέ, θα άξιζε να σκύψουμε πάνω στο πρόβλημα, να το δούμε στην σωστή του διάσταση και η κυβέρνηση να συνδράμει και να δώσει λύση, ώστε να μην χαθεί η ελληνική κρουαζιέρα.

Κύριε Υπουργέ”, καταλήγει η ΠΟΕΤ, “στην καλύτερη περίοδο της εταιρείας που κατόρθωσε να ξεπεράσει όλες τις δυσκολίες της 11ης Σεπτεμβρίου, Κόσσοβο, Ιράκ, έρχεται η Γερμανική Τράπεζα να δημιουργήσει ένα γενικότερο πρόβλημα στην εταιρεία και τον τουρισμό της Ελλάδος, στην Ελληνική Ναυτιλία, όταν μάλιστα κατά την θερινή περίοδο της καταβλήθηκαν σημαντικά ποσά εμπρόθεσμα σε κεφάλαιο και τόκους και της εζητήθη απλώς να αναμορφώσει το δάνειο από 12 στα 15 χρόνια μια που χάθηκαν από λόγους ανωτέρας βίας όπως αναφέραμε ανωτέρω 3 χρόνια.

Η επιτάχυνση των δόσεων από $6 σε 250 εκ. δολάρια χωρίς καμία προηγούμενη συζήτηση από την KFW για καθυστέρηση δόσεως που εζητήθη να καταβληθεί στον Μάϊο του 2004 αντί Δεκέμβριο είναι περίεργο από μια κρατική Γερμανική Τράπεζα που συνεργάζεται με το Ελληνικό Δημόσιο σε κατασκευές πλοίων πολεμικών και άλλων.

Νομίζουμε ότι είναι καθήκον η άμεση παρέμβαση του κράτους όταν όλοι γνωρίζουμε, ότι ο θαλάσσιος τουρισμός τα τελευταία 50 χρόνια δημιουργήθηκε από την Ηπειρωτική με χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Δεν γνωρίζουμε τα κίνητρα αυτών που έβαλαν στο στόχαστρο τις Ελληνικές κρουαζιέρες, ασφαλώς ίσως άλλοι ανταγωνιστές της Ελληνικής σημαίας δημιουργούν τα προβλήματα αυτά, ίσως το λάθος της εταιρείας είναι ότι πίστεψαν στην Ελλάδα και την Ελληνική σημαία.

Εμείς εδώ, γνωρίζουμε αυτούς τους ανθρώπους που έχουν δώσει όλο το μεγαλείο της ψυχής τους για να νοιώθουμε εμείς, έτσι σαν Έλληνες τουριστικοί επιχειρηματίες, όταν στα προγράμματά μας περιλαμβάνουμε της Ελληνικές κρουαζιέρες και αναφερόμαστε στην EPIROTIKI και σημερινή ROYAL OLYMPIA CRUISES, πάντοτε με Ελληνική σημαία, που εστιάστηκε στην κρουαζιέρα και κράτησε ψηλά με όλες αυτές τις άσχημες και ακραίες παγκόσμιες συνθήκες τις ελληνικές κρουαζιέρες και τις προστάτεψαν σαν κόρη οφθαλμού όλα αυτά τα χρόνια και τέλος κύριε Υπουργέ να μην ξεχνάμε ότι παραμονεύουν πολλοί κίνδυνοι για την ελληνική ναυτιλία και τον ελληνικό τουρισμό γενικότερα και αυτά το Κράτος καλείται σήμερα να προστατέψει.”

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024