Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΕγκρίθηκε η ενίσχυση κατασκευής αγωγού μεταφοράς καυσίμων για το “Ελευθέριος Βενιζέλος”

Εγκρίθηκε η ενίσχυση κατασκευής αγωγού μεταφοράς καυσίμων για το “Ελευθέριος Βενιζέλος”

Επιχορήγηση ύψους 7,46 εκατ. ευρώ για την κατασκευή ενός αγωγού μεταφοράς καυσίμων αεροπορίας για το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο των Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος” ενέκρινε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επί του παρόντος, […]

Επιχορήγηση ύψους 7,46 εκατ. ευρώ για την κατασκευή ενός αγωγού μεταφοράς καυσίμων αεροπορίας για το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο των Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος” ενέκρινε<…> χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επί του παρόντος, ο εφοδιασμός καυσίμων πραγματοποιείται με την καθημερινή χρησιμοποίηση 120 φορτηγών που μεταφέρουν τα καύσιμα σε απόσταση 60 χλμ. Υπό τις συνθήκες αυτές, ο νέος αγωγός συμβάλλει στην ανάπτυξη της περιφέρειας της Αττικής με την εξασφάλιση ενός πιο ασφαλούς και περιβαλλοντικά ορθολογικού τρόπου μεταφοράς των καυσίμων αεροπορίας στο αεροδρόμιο. Δεδομένου ότι η προβλεπόμενη ένταση της ενίσχυσης είναι αισθητά χαμηλότερη από τη μέγιστη επιτρεπόμενη ένταση ενίσχυσης για την περιφέρεια της Αττικής, βάσει των κατευθυντηρίων γραμμών για τις περιφερειακές ενισχύσεις, η ενίσχυση μπορεί να εγκριθεί.

Τον Ιούλιο του 2002, οι ελληνικές αρχές κοινοποίησαν στην Επιτροπή την πρόθεσή τους να χορηγήσουν χρηματοδοτική συνδρομή σε κοινοπραξία που σχεδίαζε την κατασκευή και τη θέση σε λειτουργία αγωγού για τον εφοδιασμό με καύσιμα αεροπορίας του νέου διεθνούς αεροδρομίου των Αθηνών στα Σπάτα. Ο αγωγός θα κατασκευαστεί σε έκταση του δημοσίου και θα ανήκει στο κράτος. Ωστόσο, θα παραχωρηθεί στην κατασκευαστική κοινοπραξία το δικαίωμα να εκμεταλλεύεται εμπορικά την υποδομή για περίοδο 25 ετών. Η λειτουργία του αγωγού θα εξασφαλίζεται από την κοινοπραξία, η οποία θα είναι υποχρεωμένη να παρέχει ισότιμη πρόσβαση σε όλους τους χρήστες που θα καταβάλλουν ένα εύλογο ποσό για κάθε μονάδα μεταφερόμενου όγκου. Το τέλος χρησιμοποίησης θα οριστεί χωρίς καμία άσκηση διακρίσεων, αυστηρά με βάση το πραγματικό ποσό που μεταφέρεται για λογαριασμό του χρήστη.

Κατά την εκτίμηση της Επιτροπής, με τον αγωγό αυτό εξασφαλίζεται ένας περιβαλλοντικά ορθολογικός τρόπος για τη μεταφορά καυσίμων αεροπορίας στο αεροδρόμιο και αποφεύγεται η ρύπανση που συνδέεται με τη σημερινή οδική μεταφορά των καυσίμων. Ο αγωγός θα αυξήσει την ασφάλεια της μεταφοράς καυσίμων και θα συμβάλει στην ελάφρυνση της κυκλοφοριακής συμφόρησης μέσα και γύρω από την πόλη των Αθηνών. Παρέχει τον ασφαλέστερο και πιο αξιόπιστο τρόπο για τον εφοδιασμό του νέου αεροδρομίου των Αθηνών στα Σπάτα με καύσιμα αεροπορίας.

Η επιχορήγηση κρίνεται απαραίτητη για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του σχεδίου – ιδίως λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι οι τιμές πρόσβασης πρέπει να καθοριστούν με τρόπο ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικές με το ανά μονάδα κόστος της εναλλακτικής οδικής μεταφοράς. Η ένταση της ενίσχυσης- που φθάνει σε 25% σε καθαρό ισοδύναμο επιχορήγησης (ΚΙΕ) – είναι αρκετά χαμηλότερη από τη μέγιστη ένταση ενίσχυσης ύψους 35% που προβλέπεται από τον χάρτη περιφερειακών ενισχύσεων για την περιφέρεια της Αττικής. Δεδομένου ότι η Επιτροπή δεν διαπίστωσε τυχόν αρνητικές επιπτώσεις στις συναλλαγές και στον ανταγωνισμό εντός της Κοινότητας, η επιχορήγηση εγκρίθηκε.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024