Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΑυξημένος ο κύκλος εργασιών της ΑΝΕΚ το 2007

Αυξημένος ο κύκλος εργασιών της ΑΝΕΚ το 2007

Αύξηση, της τάξης του 3,3%, παρουσίασε το 2007 ο κύκλος εργασιών της ΑΝΕΚ, αγγίζοντας τα 232,3 εκατ. ευρώ, έναντι 225 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης. Το 2007 η ΑΝΕΚ δραστηριοποιήθηκε […]

Αύξηση, της τάξης του 3,3%, παρουσίασε το 2007 ο κύκλος εργασιών της ΑΝΕΚ, αγγίζοντας τα 232,3 εκατ. ευρώ, έναντι 225 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης. Το 2007 η ΑΝΕΚ δραστηριοποιήθηκε στην ακτοπλοΐα<...>και στην Αδριατική διακινώντας συνολικά 1.860 χιλ. επιβάτες, 340 χιλ. Ι.Χ. και 240 χιλ. φορτηγά, διατηρώντας υψηλά μερίδια αγοράς σε όλες τις γραμμές.

Tα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA), διαμορφώθηκαν σε 43,5 εκατ. ευρώ έναντι 50,4 εκατ. ευρώ το 2006, επηρεαζόμενα από την αύξηση του κόστους πωληθέντων κατά 9,6% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Στη μείωση του EBITDA και της κερδοφορίας συνετέλεσαν, κυρίως, η σημαντική αύξηση των τιμών των καυσίμων κατά το τελευταίο τετράμηνο του 2007, η έκτακτη ναύλωση πλοίου στην Αδριατική (λόγω μηχανικής βλάβης του Ε/Γ-Ο/Γ «ΛΑΤΩ»), καθώς και η τιμολογιακή ένταση του ανταγωνισμού κατά το τελευταίο τετράμηνο του 2007 στη γραμμή Χανίων, γεγονότα που η Διοίκηση θεωρεί ως μη επαναλαμβανόμενα. Σε ετήσια βάση, το κόστος καυσίμων της εταιρίας αυξήθηκε κατά 13,4% ή 7,8 εκατ. ευρώ.

Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 13,6 εκατ. ευρώ, έναντι 20,3 εκατ. ευρώ τη χρήση 2006.

Στην ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της εταιρίας, που θα πραγματοποιηθεί στις 18 Μαΐου 2008 το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει τη διανομή συνολικού μερίσματος 8,1 εκατ. ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί σε 0,05 ευρώ ανά μετοχή.

Αποτελέσματα Ομίλου:

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της χρήσης 2007 διαμορφώθηκε σε 254,3 εκατ. ευρώ, έναντι 254,7 εκατ. ευρώ τη χρήση 2006. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 43,3 εκατ. ευρώ έναντι 52,4 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας διαμορφώθηκαν σε 12,3 εκατ. ευρώ, έναντι 20,2 εκατ. ευρώ τη χρήση 2006.

Γεγονότα – Εξελίξεις:

Κατά τη χρήση 2007 ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας κατά το ποσό των 101,5 εκατ. ευρώ με καταβολή μετρητών και την έκδοση 101,5 εκατ. νέων κοινών ονομαστικών μετά ψήφου μετοχών, ονομαστικής αξίας 1,00 ευρώ η κάθε μία.

Μετά την ολοκλήρωση της αύξησης κεφαλαίου, στα πλαίσια του στρατηγικού προγραμματισμού της εταιρίας και υλοποιώντας μέρος του επενδυτικού της προγράμματος, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε στις 16 Ιουλίου 2007 την αγορά από την Ιαπωνία του επιβατηγού/οχηματαγωγού πλοίου «FERRY TSUKUBA». Το πλοίο ναυπηγήθηκε το έτος 1998, έχει μήκος 192 μέτρα, πλάτος 27 μέτρα, υπηρεσιακή ταχύτητα 23,5 κόμβους και μήκος γκαράζ περίπου 2.000 lane meters. Το νέο απόκτημα της εταιρίας παρελήφθη στην Ιαπωνία στις 24 Ιουλίου 2008, μετονομάσθηκε σε «ΕΛΥΡΟΣ» και με την άφιξή του στην Ελλάδα ξεκίνησε η μετασκευή του με τις υψηλότερες προδιαγραφές, σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας και με γνώμωνα την ασφάλεια και άνεση του επιβατικού κοινού. Μετά την ολοκλήρωση της μετασκευής, το πλοίο «ΕΛΥΡΟΣ» θα έχει μεταφορική ικανότητα 2.000 επιβατών και 140 trailers περίπου και αναμένεται να ενισχύσει το στόλο της ΑΝΕΚ κατά την επερχόμενη θερινή περίοδο.

Συνεχίστηκε στη χρήση 2007 η ναύλωση του Ε/Γ-Ο/Γ «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» σε Τυνησιακή κρατική εταιρία για το διάστημα από 22 Ιουνίου έως 20 Σεπτεμβρίου και θα συνεχιστεί και για αντίστοιχο διάστημα του 2008, συμβάλλοντας στη βελτίωση των αποτελεσμάτων και της εικόνας της εταιρίας στο εξωτερικό.

Κατά την περίοδο από 28 Ιουνίου έως 26 Οκτωβρίου ναυλώθηκε το Ε/Γ-Ο/Γ «ΛΑΤΩ» σε Αλγερινή εταιρία. Τον Αύγουστο του 2007 το πλοίο υπέστη μηχανική βλάβη, αντικαταστάθηκε από το Ε/Γ-Ο/Γ «ΛΕΥΚΑ ΟΡΗ» και η εταιρία, για να ανταποκριθεί στις ανάγκες των δρομολογίων της στην Αδριατική, προχώρησε σε έκτακτη ναύλωση πλοίου.

Στις έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις των Μετόχων της ΑΝΕΚ της 3ης Φεβρουαρίου 2008 και 2ας Μαρτίου 2008 αποφασίσθηκαν τα εξής: α) έκδοση ομολογιακού δανείου, σύμφωνα με το Ν. 3156/2003, μετατρέψιμου σε μετοχές της εταιρίας, με κατάργηση του δικαιώματος προτίμησης των υφιστάμενων Μετόχων και διάθεση άμεσα ή έμμεσα σε ξένους θεσμικούς επενδυτές, ύψους έως 120 εκατ. ευρώ και β) έκδοση ομολογιακού δανείου, σύμφωνα με το Ν. 3156/2003, μετατρέψιμου σε μετοχές της εταιρίας, με διάθεση στους μετόχους της εταιρίας, ύψους έως 40 εκατ. ευρώ.

Επίσης, ολοκληρώθηκε πρόσφατα η διαδικασία αναδιάρθρωσης του μακροπρόθεσμου δανεισμού της εταιρίας. Με τη νέα δανειακή σύμβαση, η οποία υπογράφηκε με κοινοπραξία ελληνικών τραπεζών, επιτεύχθηκαν ευνοικότεροι όροι αποπληρωμής και μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους.

Τέλος, στη χρήση 2008 σε επίπεδο δρομολογίων, η ΑΝΕΚ επεκτείνεται (αναμένεται έγκριση από το Υ.Ε.Ν.) και θα δραστηριοποιηθεί στις Κυκλάδες, στη γραμμή «Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Ίος – Σαντορίνη», με το Ε/Γ-Ο/Γ «ΠΡΕΒΕΛΗΣ». Η μεταδρομολόγηση του πλοίου από τη γραμμή του Ρεθύμνου αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τα αποτελέσματα εκμετάλλευσής του.

Τα παραπάνω γεγονότα και ιδιαίτερα η αναδιάρθρωση των μακροπρόθεσμων δανείων, καθώς και οι αποφάσεις για έκδοση ομολογιακών δανείων, δίνουν στην εταιρία τη δυνατότητα να προχωρήσει σε νέες επενδύσεις (αγορά νέων πλοίων, συμμετοχές κ.λπ.) και δημιουργούν τις προϋποθέσεις για επίτευξη καλύτερων οικονομικών αποτελεσμάτων το 2008 έναντι του 2007 και περαιτέρω ανάπτυξη και εδραίωση της ΑΝΕΚ ως της σημαντικότερης εταιρίας της ελληνικής επιβατηγού/οχηματαγωγού ναυτιλίας.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024