Τελευταία νέα
ΑρχικήΕπαγγελματικά ΤαξίδιαH ανάπτυξη της βιομηχανίας κρουαζιέρας στην Ελλάδα παραμένει ανθεκτική
Επιτακτική είναι η ανάκτηση της εμπιστοσύνης του κοινού στην κρουαζιέρα

H ανάπτυξη της βιομηχανίας κρουαζιέρας στην Ελλάδα παραμένει ανθεκτική

Tο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Κρουαζιέρας προειδοποίησε σήμερα κατά τη διάρκεια του Posidonia Forum, ότι σοβαρά εμπόδια μπορούν να απειλήσουν την μελλοντική ανάπτυξη της ελληνικής βιομηχανίας κρουαζιέρας.

Κατά τη διάρκεια του Posidonia Forum, το οποίο πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Αθήνα, ανώτατοι εκπρόσωποι του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας (ECC) δήλωσαν πως η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα έχει καταφέρει να παραμείνει ανθεκτική παρόλο το δυσμενές οικονομικό κλίμα.

Ο πρόεδρος του ECC, Manfredi Lefebvre D’Ovidio, καθώς και ο πρόεδρος του ECC Port Sub-Committee, Neil Palomba, προειδοποίησαν για εμπόδια και προκλήσεις που πιθανώς να απειλήσουν την σταθερή ανάπτυξη της βιομηχανίας ενώ προσέθεσαν πως επιπλέον κίνητρα θα μπορούσαν να βοηθήσουν ώστε η κρουαζιέρα να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην οικονομική ανάκαμψη της χώρας.

Κατά τη διάρκεια του Forum, ο πρόεδρος του ECC ανέφερε χαρακτηριστικά ότι “η Ελλάδα αποτελεί βασικό προορισμό κρουαζιέρας”, καταλαμβάνοντας τη τρίτη θέση στην Ευρώπη, μετά την Ιταλία και την Ισπανία, με περίπου 4,7 εκατ. επιβάτες να καταφθάνουν σε Ελληνικά λιμάνια, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 17% της ευρωπαϊκής αγοράς. Η εκτίμηση της συνολικής επιβατικής δαπάνης στην Ελλάδα υπολογίζεται στα 470 εκατ. ευρώ , ενώ η βιομηχανία κρουαζιέρας συνολικά, συμπεριλαμβάνοντας επιβάτες, προμήθειες κρουαζιερόπλοιων, ναυπηγήσεις, αποζημιώσεις εργαζομένων και δρομολόγια κρουαζιέρας, δημιουργεί έσοδα 14 δισ. ευρώ ανά την Ευρώπη και περίπου 600 εκατ. ευρώ για την Ελλάδα.

Ο Manfredi Lefebvre D’Ovidio ανέφερε: “Αυτά τα εντυπωσιακά νούμερα καταδεικνύουν την κοινωνική και οικονομική σημασία του τομέα της κρουαζιέρας γενικά για την Ευρώπη και την Ελλάδα ειδικότερα. Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικά πιθανά εμπόδια στην μελλοντική μας ανάπτυξη, καθώς βρισκόμαστε μπροστά σε χρόνια πρόκλησης, τα οποία θα μπορούσαν σοβαρά να απειλήσουν τη σταθερή ανάπτυξη που βιώνει ο κλάδος την τελευταία δεκαετία”.

Στις προκλήσεις αυτές περιλαμβάνεται και η συνεχιζόμενη οικονομική ύφεση στην Ευρώπη, ενώ επιτακτική είναι η ανάκτηση της εμπιστοσύνης του κοινού στον τομέα της κρουαζιέρας, ιδιαίτερα μετά το ναυάγιο του Concordia. Επίσης, σημαντικά θέματα που επηρεάζουν την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου αφορούν σε πολιτικές αναταραχές όπως στις χώρες της Βορείου Αφρικής και Μέσης Ανατολής, το απρόβλεπτο κόστος των καυσίμων και η προβλεπόμενη σημαντική αύξηση του ενεργειακού κόστους που θα επέλθει ως αποτέλεσμα των επερχόμενων νομοθετικών πλαισίων τόσο στην Ευρώπη όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ο ίδιος προσέθεσε: “Ανεξάρτητα από το δυσμενές περιβάλλον υπάρχουν ακόμη  βασικοί λόγοι που μας κάνουν αισιόδοξους για το μέλλον. Είναι γεγονός πως η φυσική ομορφιά, το ήπιο κλίμα και ο μοναδικός πολιτιστικός πλούτος της Ελλάδας την έχει καθιερώσει ως έναν από τους κορυφαίους προορισμούς κρουαζιέρας στην Ευρώπη, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω ανάπτυξη και γιατί όχι, να αναδειχθεί η χώρα σε περιφερειακό κέντρο κρουαζιέρας”.

Ο Neil Palomba συμφώνησε με την “ιδιαίτερα μεγάλη δυναμική που έχει η ευρύτερη περιοχή στον τομέα της κρουαζιέρας”, ενώ επίσης σημείωσε την ανάγκη για “σταθερότητα και διευθέτηση θεμάτων πρακτικής φύσεως που δρουν αντισταθμιστικά στην ανάπτυξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων γύρω από την κρουαζιέρα, στην Ελλάδα”.

Επισήμανε, δε, τα “κύρια σημεία που μπορούσαν να δράσουν αποτρεπτικά αποθαρρύνοντας την περαιτέρω ανάπτυξη της βιομηχανίας φέρνοντας αρνητικά αποτελέσματα τόσο στον ελληνικό τουρισμό αλλά και γενικότερα στην ελληνική οικονομία”.

Ειδικότερα, ανέφερε τα θέματα της νομοθεσίας γύρω από το καμποτάζ, τις λιμενικές υποδομές, θέματα ασφάλειας, καθώς και κοινής πολικής μεταξύ των διάφορων λιμένων σε θέματα λιμενικών τελών και ελλιμενισμού. Σχετικά με το τελευταίο σημείο, ανέφερε τα εξής: “Σε πολλά ελληνικά λιμάνια ισχύει ο άγραφος νόμος του ‘όποιος προλάβει‘. Κάτι τέτοιο φυσικά δεν αρμόζει και ούτε προσφέρει μία βιώσιμη λύση. Οι εταιρείες κρουαζιέρας προγραμματίζουν τα δρομολόγια τους με τριετές χρονικό ορίζοντα και γι’αυτόν το λόγο απαιτούν ξεκάθαρες κρατήσεις θέσεων για τα καράβια τους ενώ θεωρούν αυτονόητο ότι οι συμβατικές συμφωνίες που υπογράφουν πρέπει να τηρούνται”.

Επίσης τόνισε: “Είμαστε πρόθυμοι να συμμετάσχουμε σε συζητήσεις τεχνικής και συμβουλευτικής φύσεως, προκειμένου να βοηθήσουμε τον τουρισμό κρουαζιέρας ελπίζοντας να παίξει έναν θετικό ρόλο στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας”.

Κλείνοντας είπε χαρακτηριστικά: “Τα ευρωπαϊκά λιμάνια, οι λιμενικές αρχές, τα υπουργεία ναυτιλίας και τουρισμού καθώς και τα κατά τόπου Εμπορικά Επιμελητήρια πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλίες για τη δημιουργία ενός πιο ανταγωνιστικού περιβάλλοντος σε ολόκληρη την Ήπειρο. Είναι περιττό να σας υπενθυμίσω πως τα κρουαζιερόπλοια αποτελούν σημαντική πηγή  εσόδων για κάθε προορισμό τον οποίο επισκέπτονται. Σήμερα αυτό που χρειάζεται είναι να δοθούν κίνητρα για τη προβολή αυτών των λιμανιών ούτως ώστε να προσελκύσουν τις διεθνείς εταιρείες κρουαζιερών”.

Στη φωτογραφία, διακρίνονται οι κ.κ.: J. Tercek, αντιπρόεδρος Royal Caribbean Cruises Ltd., N. Palomba, αντιπρόεδρος MSC, πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας, Αθ. Πάλλης, γενικός γραμματέας  Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Γ. Κουμπενάς, αρχιπλοίαρχος Louis Cruises, Γ. Τζωάννος, ειδικός σύμβουλος της FIPRA International και πρ. γενικός γραμματέας του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Χρ. Παλάσση, partner, CTM Hellas, Α. Στυλιανόπουλος, πρόεδρος του Navigator Travel, αντιπρόεδρος του τομέα κρουαζιέρας του ΣΕΕΝ, μέλος του ΔΣ του ΣΕΤΕ, Γ. Καστελλάνος, γενικός διευθυντής Ένωσης Λιμένων Ελλάδας, Ιω. Μπρας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου και Δ. Γερασκλής, πρ. αντιπρόεδρος Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κω.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024