Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΑ. Βεντούρης: Υπό πτώχευση η ακτοπλοΐα
Υπέρ του διαλόγου καλείται η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία

Α. Βεντούρης: Υπό πτώχευση η ακτοπλοΐα

“Η υποψία πως θα καταρρεύσουν τα πάντα, αν καταρρεύσει η ακτοπλοΐα είναι αυτή που κινεί ακόμη τα πράγματα, δεδομένου πως πολλές μικρές εταιρείες του κλάδου είναι ήδη πτωχευμένες και αν τυπικά δεν ανακοινώνουν την πτώχευση τους, αυτό οφείλεται στις τράπεζες που φοβούνται ότι θα χάσουν τα λεφτά τους”

“Η υποψία πως θα καταρρεύσουν τα πάντα, αν καταρρεύσει η ακτοπλοΐα είναι αυτή που κινεί ακόμη τα πράγματα, δεδομένου πως πολλές μικρές εταιρείες του κλάδου<...> είναι ήδη πτωχευμένες και αν τυπικά δεν ανακοινώνουν την πτώχευση τους, αυτό οφείλεται στις τράπεζες που φοβούνται ότι θα χάσουν τα λεφτά τους”.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας κ.
Απόστολος Βεντούρης, έδωσε συνέντευξη τύπου στην οποία αναφέρθηκε στην κατάσταση την οποία βιώνει την περίοδο αυτή ο κλάδος, αλλά και αναφορικά με το τι θα συμβεί στο άμεσο μέλλον αν δεν υπάρξουν πρωτοβουλίες για μια νέα προσέγγιση.

“Οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου”, προσθέτει ο κ. Βεντούρης, “δε βρίσκονται στην ίδια κατάσταση με τις μικρές γιατί έχουν ακόμη τη πολυτέλεια να χειρίζονται με μια άλλη δυναμική τα οικονομικά τους. Παρόλα αυτά οι δικαιολογίες και τα επιχειρήματα τελειώνουν και από εδώ και πέρα θα είναι πολύ δύσκολο να πείσουν τους δανειοδότες τους γιατί πρέπει να συνεχίσουν να τις στηρίζουν. Όλα λοιπόν σήμερα στην ακτοπλοΐα στηρίζονται σε μια υποψία του τι θα συμβεί τελικά αν «σκάσει» η ακτοπλοΐα.

Διότι εκτός από τις όποιες οικονομικές επιπτώσεις υπάρξουν σε επίπεδο εταιριών, τραπεζών και μετόχων, το σημαντικότερο είναι πως τα νησιά μας θα μείνουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση.

Αυτό προσπαθούμε να πούμε εδώ και τόσο καιρό στη κυβέρνηση, πως δεν μπορεί να συνεχίζει να παίζει με τη φωτιά, μια φωτιά που δεν πρόκειται να σβήσει καθόλου εύκολα αφού όλες οι εταιρείες έχουν γράψει τεράστιες ζημιές και τίποτα δεν μας λέει ότι το 2011 θα είναι καλύτερο.

Η κυβέρνηση προσπαθεί να κρατήσει μια ισορροπία και είναι ένα μεγάλο ερώτημα του τι θα κερδίσει από αυτή την ισορροπία, εκτός και αν έχει εναλλακτικές λύσεις να προτείνει. Έχει εναλλακτικές λύσεις;”.

Υπέρ του διαλόγου, κατά τη διάρκεια του οποίου κάλεσε την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία να αναστείλει τις απεργιακές κινητοποιήσεις, τάχθηκε ο κ. Βεντούρης. Ο κ. Βεντούρης έκανε λόγο για “πτωχευμένες” ουσιαστικά εταιρείες, λόγω των ανελαστικών δαπανών, στις οποίες ως γνωστόν η Ένωση έχει εστιάσει το τελευταίο διάστημα το ενδιαφέρον της.

Στις ανελαστικές δαπάνες, που εν πολλοίς προσδιορίζονται και από το κόστος μισθοδοσίας, αλλά και από τις ισχύουσες οργανικές συνθέσεις, υπέρ της διατήρησης των οποίων, μάχεται η ΠΝΟ, όχι όμως και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, οι οποίες από 15ετίας και πλέον αναμένουν την “εναρμόνιση” προς τα κοινοτικά δεδομένα, δηλαδή συνθέσεων εγγύτερων προς τις συνθέσεις που προσδιορίζουν τα ελάχιστα όρια ασφαλείας του ΙΜΟ.

Ως γνωστόν η ΕΕΝ έχει προσφύγει στα ευρωπαϊκά όργανα ενώ έχει θέσει και στην πρόσφατη συνάντηση με τον υπουργό το σύνολο των θεμάτων που την απασχολεί. Η εικόνα όπως περιγράφηκε είναι εικόνα “αδιεξόδου” και παραμένει άγνωστο εάν η ΠΝΟ θα αποδεχτεί την πρόταση διαλόγου ώστε να εξευρεθεί λύση.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024