Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΈρευνα ICΑΡ για τον τουρισμό της Κρήτης

Έρευνα ICΑΡ για τον τουρισμό της Κρήτης

Σε έρευνα με θέμα “Στρατηγική Ανάλυση Προοπτικών Τουρισμού Κρήτης” που έκανε η εταιρία I.C.A.Ρ. Α.Ε. για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου, αποκαλύπτεται ότι η Κρήτη, παρά τις αδυναμίες και τα […]

Σε έρευνα με θέμα “Στρατηγική Ανάλυση Προοπτικών Τουρισμού Κρήτης” που έκανε η εταιρία I.C.A.Ρ. Α.Ε. για λογαριασμό της<...> Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου, αποκαλύπτεται ότι η Κρήτη<.>, παρά τις αδυναμίες και τα προβλήματά της, έχει τόσο σημαντικά πλεονεκτήματα που υπερκαλύπτουν τα μειονεκτήματά της. Οι προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξής της, ως τουριστικού προορισμού, είναι από τις πλέον αισιόδοξες του ελληνικού χώρου, με την προϋπόθεση όμως της ύπαρξης ιδιαίτερου σχεδιασμού, για τις υποδομές του νησιού.

Τα βασικά πλεονεκτήματα της Κρήτης ως τουριστικού προορισμού όπως καταγράφονται στην μελέτη, είναι μεταξύ άλλων τα εξής:

  • Ο μεγαλύτερος τουριστικός προορισμός της Ελλάδας
  • Μια από τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις αρχαιολογικών, ιστορικών και θρησκευτικών μνημείων, με την Κνωσό, το δεύτερο σε αριθμό επισκέψεων αρχαιολογικό χώρο της Ελλάδας μετά την Ακρόπολη των Αθηνών, και το Μουσείο Ηρακλείου τον πρώτο στην Ελλάδα
  • Μερικά από τα σημαντικότερα μνημεία της φύσης, όπως το φαράγγι της Σαμαριάς
  • Πολύ μεγάλη ποικιλία χλωρίδας και μοναδικοί αντιπρόσωποι πανίδας
  • Εξαιρετικά εύκρατο και ευνοϊκό για την ανάπτυξη του τουρισμού κλίμα, με τις μεγαλύτερες στην Ελλάδα μικροκλιματικές διαφοροποιήσεις
  • Πλουσιότατη λαογραφία και λαογραφική παράδοση και ατμόσφαιρα
  • Δύο από τα μεγαλύτερα διεθνή αεροδρόμια και λιμάνια της χώρας
  • Πυκνό οδικό δίκτυο, στο οποίο περιλαμβάνεται ο βόρειος οδικός άξονας που είναι μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου
  • Ικανοποίηση των τουριστών από τις διακοπές στην Κρήτη – σε ποσοστά που κυμαίνονται στο 85% των τουριστών
  • Υψηλές επαναληπτικές επιλογές των προορισμών του νησιού, οι οποίες υποδηλώνουν υψηλή πίστη (customer loyalty) των τουριστών στους προορισμούς αυτούς, με το 11% να έχουν επισκεφθεί ξανά το νησί στο παρελθόν, 3,5 φορές κατά μέσο όρο, και με το 21% να την έχουν επισκεφθεί πάλι τον προηγούμενο χρόνο
  • Αυξημένο ποσοστό εκπλήρωσης των προσδοκιών του τουριστών (86%). Αναλογικά υψηλό ποσοστό τουριστών θεωρεί την Κρήτη ως το καλύτερο μέρος που έκανε διακοπές (23%) σε σύγκριση με άλλους προορισμούς της Ελλάδας (11%) και σε σύγκριση με όλες τις χώρες του κόσμου που έχει επισκεφθεί, συμπεριλαμβανομένων χωρών όπου οι διακοπές ήταν διαφορετικού τύπου.
  • Υψηλό ποσοστό θετικής σύγκρισης των διακοπών του τουριστών στην Κρήτη (72%) με το πιο αγαπημένο τους μέρος θερινών διακοπών
  • Οι χαμηλότεροι δείκτες τουριστικού κορεσμού, απλοί και σύνθετοι, με μεγάλη διαφορά μέχρι και 1/7 για κάποιους δείκτες, από όλους τους κύριους νησιωτικούς προορισμούς, όπως της Ρόδου, της Κω και της Κέρκυρας
  • Αντίστοιχα χαμηλοί δείκτες κορεσμού σε σύγκριση και με τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς της Νότιας Ευρώπης, όπως οι Βαλεαρίδες Νήσοι της Ισπανίας
  • Επίσης, αντίστοιχα χαμηλότεροι δείκτες κορεσμού για τους επιμέρους νομούς του νησιού, ακόμα και το πιο ανεπτυγμένο τουριστικά Ηράκλειο, το οποίο λόγω αναλογικά μεγαλύτερου μεγέθους πληθυσμού και έκτασης εμφανίζει σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη χαμηλότερους δείκτες κορεσμού
  • Οι δείκτες αυτοί είναι ακόμα πιο ευνοϊκοί εάν ληφθεί υπόψη η κινητικότητα των τουριστών, με το 55% να διανύει κατά μέσο όρο 500 χιλιόμετρα κατά την παραμονή του στο νησί
  • Δείκτης ποιότητας ξενοδοχειακής υποδομής εξισορροπημένος ως προς το μείγμα της Ελλάδας και σημαντικά υψηλότερος στους νομούς Ηρακλείου και Λασιθίου, όπου βρίσκεται και η μεγαλύτερη συγκέντρωση πολυτελών ξενοδοχείων της χώρας

Στον αντίποδα των θετικών στοιχείων βρίσκονται τα αρνητικά, τα οποία σύμφωνα με την μελέτη είναι τα εξής:

  • Πολύ μεγάλη συγκέντρωση της τουριστικής δραστηριότητας, περίπου τα 4/5 του συνόλου, στο βόρειο τμήμα του νησιού κατά μήκος του βόρειου οδικού άξονα
  • Αντίστοιχα μεγάλη συγκέντρωση των μεταφορικών και ξενοδοχειακών υποδομών στο βόρειο τμήμα του νησιού
  • Αλλά και στο πλαίσιο του βόρειου άξονα, ιδιαίτερα μεγάλη συγκέντρωση της τουριστικής δραστηριότητας στον άξονα Ηρακλείου – Αγίου Νικολάου, στην πόλη του Ρεθύμνου με κατεύθυνση ανατολικά και δυτικά των Χανίων
  • Δυσανάλογα μεγάλη επιβάρυνση του αεροδρομίου με τα 3/4 του συνόλου των αεροπορικών αφίξεων τουριστών
  • Δείκτες, όπως διεθνή αεροδρόμια προς πληθυσμό και έκταση, δυο και τρεις φορές δυσμενέστερους σε σχέση με τη Ρόδο
  • Πολύ μικρή ικανοποίηση με τα σήματα και τις κατευθύνσεις στους δρόμους
  • Το πιο αδύνατο σημείο αφορά την περιβαλλοντική φροντίδα, με ιδιαίτερη έμφαση στο ζήτημα της παρουσίας απορριμμάτων και σκουπιδιών στους κοινόχρηστους χώρους και στις παραλίες
  • Περιορισμένη διατήρηση σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι σε άλλους σημαντικούς προορισμούς της Ελλάδας και της Νότιας Ευρώπης του παραδοσιακού αρχιτεκτονικού χαρακτήρα και του ύφους των πόλεων και της υπαίθρου
Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024