Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΈρευνες-ΜελέτεςΠαγκόσμια Έρευνα για τα Convention & Visitors Bureaux

Παγκόσμια Έρευνα για τα Convention & Visitors Bureaux

Μια παγκόσμια έρευνα για οργανισμούς τύπου Convention & Visitors Bureaux (CVBs) που επιφορτίζονται με την προσέλκυση συνεδρίων, εκθέσεων και ταξιδιών κινήτρων σε έναν προορισμό, ενώ συχνά ασχολούνται και με το […]

Μια παγκόσμια έρευνα για οργανισμούς τύπου Convention & Visitors Bureaux (CVBs) που επιφορτίζονται με την<...> προσέλκυση συνεδρίων, εκθέσεων και ταξιδιών κινήτρων σε έναν προορισμό, ενώ συχνά ασχολούνται και με το Μάρκετινγκ ταξιδιών αναψυχής, ολοκληρώθηκε πρόσφατα από τον Δρα. Δημήτρη Κούτουλα, ειδικό επιστήμονα σε θέματα τουριστικής ανάπτυξης και προβολής.

Ο κ. Δ. Κούτουλας διενήργησε μια συγκριτική έρευνα τύπου `benchmark survey`, προκειμένου να εντοπιστούν τα κρίσιμα οικονομικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά των CVBs. Λόγω των ιδιομορφιών των αμερικανικών CVBs, η έρευνα επικεντρώθηκε κυρίως στους εκτός ΗΠΑ οργανισμούς, δίνοντας ειδικότερα έμφαση στην Ευρώπη.

“Οι περισσότερες από τις υφιστάμενες έρευνες αντικατοπτρίζουν τα δεδομένα της Βόρειας Αμερικής, όπου λειτουργεί η συντριπτική πλειοψηφία των CVBs” ανέφερε ο κ. Κούτουλας, κατά την παρουσίαση της έρευνας στο διεθνές συνέδριο `International Meetings Industry Conference` που οργανώθηκε στην Αθήνα από την `Heliotopos Conferences`. “Υπάρχουν θεμελιώδεις διαφορές μεταξύ των ηπείρων, ιδίως σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση των CVBs. Π.χ. τα αμερικανικά CVBs χρηματοδοτούνται κυρίως από τοπικούς τουριστικούς φόρους, πράγμα που δεν συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο πλην μερικών εξαιρέσεων”, επεσήμανε ο κ. Κούτουλας.

Από τα 29 CVBs που έλαβαν μέρος στην έρευνα, τα 15 βρίσκονται στην Ευρώπη και τα 9 στις ΗΠΑ. Αυτοί οι φορείς τουριστικής προβολής διακρίνονται για την πολυμορφία τους ως προς την περιοχή αρμοδιότητας, τους μητρικούς φορείς, τη δυνατότητα ένταξης τοπικών επιχειρήσεων στις δραστηριότητές τους, τις αγορές – στόχους και τη χρηματοδότηση. Μερικά από τα CVBs είναι ανεξάρτητοι, συνεργατικοί οργανισμοί, που συνενώνουν στη μετοχική τους σύνθεση όλους τους τουριστικούς φορείς μιας περιοχής. Σε άλλες πάλι περιπτώσεις πρόκειται για ξεχωριστές διευθύνσεις εθνικών οργανισμών τουρισμού με αποκλειστικό αντικείμενο την ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού. Εκεί που συμπίπτουν όλα τα CVBs είναι ότι αποτελούν μη κερδοσκοπικούς φορείς που αποσκοπούν στην προσέλκυση συνεδρίων και επισκεπτών σε έναν προορισμό.

Από την έρευνα προέκυψε το προφίλ του μέσου CVΒ:

  • Το μέσο CVB εκπροσωπεί έναν προορισμό σε τοπικό επίπεδο, δηλ. σε επίπεδο πόλης ή περιοχής παραθερισμού. Αποτελεί έναν συνεργατικό φορέα, είτε πλήρως ελεγχόμενο από τους κρατικούς οργανισμούς που τον ίδρυσαν, είτε διοικούμενο ως `public-private partnership` μέσω της συνεργασίας δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

  • Το μέσο CVB στοχεύει τόσο στην αγορά των ταξιδιών αναψυχής όσο και στην αγορά των επαγγελματικών ταξιδιών, που αφορούν συνέδρια, εκθέσεις και προγράμματα incentives. Οι τουριστικές επιχειρήσεις της περιοχής μπορούν να γίνουν μέλη του CVB καταβάλλοντας σχετική εισφορά. Ο ετήσιος προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 6 εκατομμύρια ευρώ.
  • Το 56,4% του προϋπολογισμού καλύπτεται από κρατικούς φορείς, ενώ το 12,1% προέρχεται από τα έσοδα ειδικού τουριστικού φόρου. Οι συνδρομές που καταβάλλουν οι τουριστικές επιχειρήσεις συνεισφέρουν κατά μέσο όρο επιπλέον 14,9% των συνολικών εσόδων. Το μέσο CVB εξασφαλίζει, εξάλλου, το 11,7% και το 3,4% του προϋπολογισμού του, παρέχοντας τις υπηρεσίες του απευθείας σε επιχειρήσεις και σε τουρίστες αντίστοιχα.
  • Τα CVBs διαθέτουν κατά μέσο όρο το 52,9% του συνολικού τους προϋπολογισμού για ενέργειες Μάρκετινγκ, ενώ το 30,2% καλύπτει τις δαπάνες μισθοδοσίας.
  • Στα CVBs απασχολούνται κατά μέσο όρο 46 υπάλληλοι.


Αξίζει να σημειωθεί ότι τα εκτός ΗΠΑ CVBs λαμβάνουν μικρότερη κρατική χρηματοδότηση από τα αμερικανικά CVBs και συγκεκριμένα μόλις το 67,5% επί των συνολικών εσόδων έναντι 84% των αμερικανικών. Αντιθέτως, εξασφαλίζουν διπλάσια έσοδα από τον ιδιωτικό τομέα, σε σύγκριση με τα αμερικανικά CVBs (32,5% έναντι 16%).

Τα ευρωπαϊκά CVBs δεν έχουν έως τώρα υιοθετήσει το αμερικανικό μοντέλο χρηματοδότησης μέσω τουριστικού φόρου, όπως λ.χ. ενός τέλους διανυκτέρευσης που προστίθεται στο λογαριασμό όσων διαμένουν σε αμερικανικό ξενοδοχείο και που κυμαίνεται συνήθως μεταξύ 5% και 10%. Τα ευρισκόμενα στις ΗΠΑ CVBs εξασφαλίζουν κατ` αυτόν τον τρόπο πάνω από το 70% των συνολικών τους εσόδων, γεγονός που τους παρέχει μεγάλη οικονομική αυτάρκεια και συνεχή ροή εσόδων, χωρίς να εξαρτώνται από ετήσιες εγκρίσεις προϋπολογισμών.

Με την παγκόσμια αυτή έρευνα, ο κ. Δ. Kούτουλας συνεχίζει την πολύχρονη ενασχόλησή του γύρω από το ζήτημα των CVBs. Ήδη από το 1997 καθόρισε για λογαριασμό της Νομαρχίας Αθηνών τις ακριβείς προδιαγραφές ενός CVB της Αττικής, ανοίγοντας έτσι πρώτος τη σχετική συζήτηση στην Ελλάδα. Πέρσι του ανατέθηκε από τους τουριστικής φορείς της πόλης η εκπόνηση επιχειρησιακού σχεδίου για το νεοσύστατο Athens Convention & Visitors Bureau.

[Aκολουθούν τρία σχήματα στις επόμενες σελίδες]

Σχήμα 1: Προέλευση Εσόδων των CVBs

Πηγή: Dr. Dimitris Koutoulas, Benchmark Survey of Convention and Visitors Bureaux, 2004

Σχήμα 2: Κύριες Κατηγορίες Δαπανών των CVBs

Πηγή: Dr. Dimitris Koutoulas, Benchmark Survey of Convention and Visitors Bureaux, 2004

Σχήμα 3: Σύνθεση Προσωπικού στα CVBs

Πηγή: Dr. Dimitris Koutoulas, Benchmark Survey of Convention and Visitors Bureaux, 2004

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024