Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΝέα αυστηρά μέτρα την προστασία των επιβατών των αεροπορικών εταιριών

Νέα αυστηρά μέτρα την προστασία των επιβατών των αεροπορικών εταιριών

Η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκρινε τα νέα αυστηρά μέτρα για την προστασία των επιβατών σε περιπτώσεις άρνησης επιβίβασης, ματαίωσης και καθυστέρησης πτήσεων

Η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκρινε τα νέα αυστηρά μέτρα για την προστασία των επιβατών σε περιπτώσεις άρνησης επιβίβασης, ματαίωσης<...> και καθυστέρησης πτήσεων. Για να ολοκληρωθεί πλήρως η νομοθετική διαδικασία, η οποία θα εφαρμοστεί από το 2005, εκκρεμεί η τελική επικύρωση από τη μεριά του Συμβουλίου. Η Επίτροπος αρμόδια για τις Μεταφορές και την Ενέργεια Loyola De Palacio εξέφρασε την ικανοποίηση της για την ψήφιση του παραπάνω κανονισμού.

Σύμφωνα με τον κανονισμό, όταν οι αεροπορικές εταιρίες αναμένουν άρνηση επιβίβασης σε επιβάτες και πριν από οποιαδήποτε άλλη ενέργεια θα υποχρεούνται να ζητήσουν εθελοντές που θα ήταν πρόθυμοι να προχωρήσουν τη θέσης έναντι ορισμένων παροχών. Μόνο εάν δεν υπάρχει επαρκής αριθμός εθελοντών θα επιτρέπεται να αρνούνται την επιβίβαση σε επιβάτες, παρά τη θέληση τους.

Σε περίπτωση τώρα που όλες οι αεροπορικές εταιρίες ή οι ταξιδιωτικοί πράκτορες αρνηθούν την επιβίβαση στους επιβάτες, θα πρέπει να καταβάλλουν αποζημιώσεις αποτρεπτικού ύψους:

  • 250 ευρώ για πτήσεις κάτω των 1.500 χιλιομέτρων,
  • 400 ευρώ για ενδοκοινοτικές πτήσεις άνω των 1.500 χιλιομέτρων και για άλλες πτήσεις μεταξύ 1.500 και 3.000 χιλιομέτρων,
  • 600 ευρώ για όλες τις άλλες πτήσεις

Με τον τρόπο αυτό θα δημιουργηθεί ισχυρό κίνητρο προσέλκυσης εθελοντών και αντίστοιχο αντικίνητρο για την άρνηση επιβίβασης.

Επιπλέον της χρηματικής αποζημίωσης, οι επιβάτες στους οποίους αρνείται η επιβίβαση θα εξακολουθήσουν να δικαιούνται να επιλέξουν μεταξύ της επιστροφής της τιμής του εισιτηρίου και εναλλακτικής πτήσης, καθώς και διαμονή και γεύμα σε ξενοδοχείο.

Όταν οι αεροπορικές εταιρίες ή οι ταξιδιωτικοί πράκτορες ματαιώνουν πτήση με δική τους υπαιτιότητα, οι επιβάτες έχουν το δικαίωμα αποζημίωσης, με τα ποσά που ισχύουν και στην περίπτωση άρνησης επιβίβασης. Οι επιβάτες δεν δικαιούνται αποζημίωση σε περίπτωση που ενημερωθούν δύο βδομάδες πριν τον προγραμματισμένο χρόνο αναχώρησης ή ενημερωθούν εγκαίρως και προωθηθούν με άλλη πτήση στον προορισμό τους σε χρονικό διάστημα που δεν απέχει πολύ από το χρόνο αναχώρησης της αρχικής τους πτήσης.

Επίσης, σε περίπτωση ματαίωσης οι επιβάτες δικαιούνται διαμονή σε ξενοδοχείο, όταν η ματαίωση τους υποχρεώνει να διανυκτερεύσουν, γεύματα και αναψυκτικά και επιστροφή χρημάτων, όταν οι ματαίωση τους καθυστερήσει τουλάχιστον πέντε ώρες. Τα ίδια δικαιώματα έχουν οι επιβάτες και σε περίπτωση μεγάλης καθυστέρησης της πτήσης.

Στην περίπτωση μεγάλης καθυστέρησης (5 ώρες και πάνω), οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ επιστροφής του συνόλου του αντιτίμου του εισιτηρίου, παράλληλα με πτήση επιστροφής, όταν υπάρχουν περισσότερα του ενός ταξίδια, στον αρχικό τόπο αναχώρησης. Για μικρότερες καθυστερήσεις δύο ή περισσότερων ωρών και ανάλογα με την απόσταση της πτήσης, θα προσφέρονται στους επιβάτες γεύμα και αναψυκτικά, καθώς και δύο τηλεφωνικές κλήσεις, φαξ ή ηλεκτρονικό μήνυμα δωρεάν. Όταν η αναμενόμενη ώρα αναχώρησης είναι την επόμενη μέρα, θα προσφέρεται επίσης διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο και μεταφορά προς αυτό.

Το χρονικό όριο για τον έλεγχο των εισιτηρίων, προκειμένου να επωφελούνται οι επιβάτες από τις διατάξεις του παρόντος Κανονισμού ορίστηκε στα 45 λεπτά πριν από την αναχώρηση της πτήσης.

Ο ευρωβουλευτής της Ν.Δ., Κωστής Χατζηδάκης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος για θέματα μεταφορών, ο οποίος διαπραγματεύτηκε την εν λόγω συμφωνία στη διαδικασία συνδιαλλαγής, δήλωσε σχετικά: “Έχουμε καθήκον να προστατεύσουμε τους επιβάτες στις εναέριες μεταφορές από φαινόμενα, που είναι δυστυχώς οικεία σε όλους μας. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έπρεπε επιτέλους να θεσπίσει κανόνες, οι οποίοι να ικανοποιούν τους επιβάτες που την τελευταία στιγμή μαθαίνουν εμβρόντητοι ότι δεν μπορούν να ταξιδέψουν, αν και έχουν εισιτήριο. Είναι φανερό ότι μόνο οι αποζημιώσεις ή ακόμα και η απειλή αυτών θα μπορούσε να θέσει τέρμα σε κακές πρακτικές του παρελθόντος”. Η συμφωνία που επικυρώθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είναι ισορροπημένη, γιατί προστατεύει τα δικαιώματα των επιβατών, χωρίς να επιβαρύνει υπέρμετρα τις αεροπορικές εταιρίες, τόνισε ο κ. Χατζηδάκης. Γι` αυτό το λόγο, πρόσθεσε, “πιστεύω ότι το Συμβούλιο πρέπει να τιμήσει τη συμφωνία και να μην ενδώσει σε ενδεχόμενες βρετανικές και γερμανικές πιέσεις, οι οποίες απλώς και μόνο λαμβάνουν υπόψη τα συμφέροντα ορισμένων αεροπορικών εταιριών των χωρών αυτών.”

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024