Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΤην ανάπτυξη των περιφερειακών αερολιμένων και της κινητικότητας στην Ευρώπη ενθαρρύνει η Ε.Ε.

Την ανάπτυξη των περιφερειακών αερολιμένων και της κινητικότητας στην Ευρώπη ενθαρρύνει η Ε.Ε.

Νέους κανόνες, με τους οποίους θα ενθαρρυνθεί η ανάπτυξη των περιφερειακών αερολιμένων, ενέκρινε χτες, Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2005,η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μετά από ευρεία δημόσια διαβούλευση. Ειδικότερα, οι εν λόγω κανόνες […]

Νέους κανόνες, με τους οποίους θα ενθαρρυνθεί η ανάπτυξη των περιφερειακών αερολιμένων, ενέκρινε χτες, Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2005,<...>η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μετά από ευρεία δημόσια διαβούλευση. Ειδικότερα, οι εν λόγω κανόνες διευκρινίζουν τους όρους, υπό τους οποίους επιτρέπεται η χορήγηση ενισχύσεων σε αεροπορικές εταιρίες για την έναρξη νέων γραμμών, με σημείο αναχώρησης περιφερειακούς αερολιμένες.

Η έναρξη περιφερειακών αεροπορικών συνδέσεων, όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της η Ε.Ε., θα ευνοήσει την κινητικότητα στην Ευρώπη και την περιφερειακή ανάπτυξη. Οι σαφείς κανόνες, που εγκρίθηκαν χτες εγγυώνται ισότιμη μεταχείριση μεταξύ δημοσίων και ιδιωτικών αερολιμένων και αποτρέπουν την αδικαιολόγητη ευνοϊκή μεταχείριση των εταιριών, που λαμβάνουν ενισχύσεις έναντι άλλων. Αυτές οι κατευθύνσεις παρέχουν επίσης στους αερολιμένες και τα κράτη μέλη ενδείξεις για τη δημόσια χρηματοδότηση των αερολιμένων.

Ο αντιπρόεδρος κ. Jacques Barrot, αρμόδιος για τις μεταφορές, δήλωσε σχετικά ότι “η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιθυμεί να ενθαρρύνει την ανάπτυξη των περιφερειακών αερολιμένων και την κινητικότητα των πολιτών. Οι νέοι κανόνες παρέχουν στους περιφερειακούς αερολιμένες την ασφάλεια δικαίου που είναι αναγκαία για την ανάπτυξή τους και τις σχέσεις τους με τις αεροπορικές εταιρίες και τις δημόσιες αρχές”.

Η εντατικοποίηση του ανταγωνισμού στην ευρωπαϊκή αγορά αερομεταφορών, ιδίως με την εμφάνιση εταιριών χαμηλού κόστους, οδήγησε πολλά αεροδρόμια να δραστηριοποιηθούν για να προτρέψουν ορισμένες εταιρίες να αρχίσουν νέες συνδέσεις. Η εξέλιξη αυτή επιτρέπει ευρύτερη προσφορά αερομεταφορών, με μεγαλύτερη πρόσβαση για όλους τους ευρωπαίους. Συντελεί ακόμα, στην περιφερειακή οικονομική ανάπτυξη και στη μείωση της συμφόρησης στους μεγάλους αερολιμένες.

Η Επιτροπή προτίθεται να προωθήσει την κίνηση αυτή, μεριμνώντας ταυτόχρονα για την ισότιμη μεταχείριση όλων των φορέων εκμετάλλευσης αερολιμένων και όλων των αεροπορικών εταιριών και για την ορθή χρήση των δημοσίων πόρων.

“Οι νέες κατευθύνσεις, όπως αναφέρει η ανακοίνωση “διαμορφώνουν ένα νομικό πλαίσιο, ασφαλές για τις συμφωνίες μεταξύ αερολιμένων και αεροπορικών εταιριών. Υιοθετήθηκαν μετά από ευρεία διαβούλευση, ιδίως με τον συγκεκριμένο κλάδο και τα κράτη μέλη. Οι νέες κατευθύνσεις θα επιτρέψουν μεγαλύτερη διαφάνεια και θα αποτρέψουν κάθε διάκριση στις συμφωνίες που συνδέουν τους περιφερειακούς αερολιμένες με τις αεροπορικές εταιρίες για τις κρατικές ενισχύσεις έναρξης νέων γραμμών. Εγγυώνται πλήρη ισότητα μεταχείρισης μεταξύ δημοσίων και ιδιωτικών αερολιμένων”.

Εάν ένας αερολιμένας, πέραν του ιδίου εμπορικού του συμφέροντος, αποφασίσει να χορηγήσει δημόσιες ενισχύσεις σε μια αεροπορική εταιρία, οι ενισχύσεις αυτές θα μπορούν να γίνουν δεκτές εφόσον χρησιμεύουν στον επιμερισμό (εντός ορίου 30 έως 50%) του πρόσθετου κόστους που συνδέεται με την έναρξη της νέας γραμμής, το οποίο περιλαμβάνει τις δαπάνες μάρκετινγκ ή τα έξοδα εγκατάστασης στο χώρο των αντίστοιχων περιφερειακών αερολιμένων. Η επιχορηγούμενη γραμμή πρέπει να αποδειχθεί μακροπρόθεσμα βιώσιμη· για το λόγο αυτό, οι ενισχύσεις πρέπει να φθίνουν συν τω χρόνω και να έχουν μέγιστη διάρκεια 3 ετών (ή 5 ετών για τις μειονεκτούσες και εξαιρετικά απομακρυσμένες περιοχές). Οι αερολιμένες, τους οποίους αφορούν οι κανόνες, είναι κυρίως εκείνοι που έχουν ετήσια επιβατική κίνηση κάτω των 5 εκατ. επιβατών. Να τονιστεί ότι η Επιτροπή θα εφαρμόσει τις νέες κατευθύνσεις από την ημερομηνία δημοσίευσής τους στην Επίσημη Εφημερίδα.

Οι νέες κατευθύνσεις διευκρινίζουν επίσης το πλαίσιο δημόσιας χρηματοδότησης των αερολιμένων, και ιδίως των επενδύσεων σε αερολιμενικές υποδομές. Ο αερολιμενικός τομέας στην Ευρώπη έχει αποβεί, τα τελευταία χρόνια, όλο και πιο ανταγωνιστικός, γεγονός που οδήγησε το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων να αποδώσει στους αερολιμένες, καταρχήν, τον χαρακτηρισμό του οικονομικού παράγοντα. Οι αερολιμενικές υποδομές αποτελούν τη βάση των οικονομικών δραστηριοτήτων των αερολιμένων, ενθαρρύνουν όμως σε ορισμένες περιπτώσεις στόχους περιφερειακής οικονομικής ανάπτυξης, χωροταξίας και δυνατότητας πρόσβασης. Οι κατευθύνσεις διευκρινίζουν με ποιο τρόπο εφαρμόζονται οι κανόνες ανταγωνισμού στην οικονομική δραστηριότητα των αερολιμένων, λαμβανομένου ταυτόχρονα υπόψη ότι οι αερολιμένες έχουν αναλάβει ενδεχομένως αποστολή γενικού συμφέροντος.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024