Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΑρης Σπηλιωτόπουλος: Ο ελληνικός τουρισμός μοναδικός κερδισμένος στην Ευρώπη το 2008
Ομιλία του υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης στην Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής

Αρης Σπηλιωτόπουλος: Ο ελληνικός τουρισμός μοναδικός κερδισμένος στην Ευρώπη το 2008

Σε ομιλία του στην Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής, ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, `Αρης Σπηλιωτόπουλος, αναφέρθηκε στην επιλογή της ελληνικής τουριστικής πολιτικής προς την ποιότητα, τη στροφή…

Σε ομιλία του στην Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής, ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, `Αρης Σπηλιωτόπουλος, αναφέρθηκε στην επιλογή<...> της ελληνικής τουριστικής πολιτικής προς την ποιότητα, τη στροφή προς τις αναδυόμενες τουριστικές αγορές, τη στρατηγική των 9 μορφών τουρισμού, καθώς και στις δράσεις -παρούσες και μελλοντικές- της ΕΤΑ.

Αναλυτικότερα ο κ. Σπηλιωτόπουλος δήλωσε:

Όταν, πριν από έναν χρόνο, αναλάβαμε να φέρουμε σε πέρας έναν νέο τρόπο αντίληψης της Τουριστικής Ανάπτυξης, υποσχεθήκαμε να τοποθετήσουμε τον πήχη ψηλά, προς την κατεύθυνση ενός βιώσιμου και ανταγωνιστικού τουριστικού μοντέλου. Έτσι, επιλέξαμε την στροφή στην Ποιότητα, αποσκοπώντας σε μακροπρόθεσμα ουσιαστικά κέρδη. Σήμερα πλέον, μπορώ να πω ότι βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο. Σε αυτόν τον έναν χρόνο, βάλαμε γερά θεμέλια. Έχουμε εργαστεί σκληρά για να επιλύσουμε χρόνια προβλήματα, έχουμε θέσει στρατηγικούς στόχους, έχουμε υιοθετήσει μια πολιτική που στοχεύει στην επανατοποθέτηση της εικόνας της Ελλάδας. Όλες μας οι κινήσεις, συγκλίνουν σε ένα είδος Ανάπτυξης: στην ανάπτυξη που διασφαλίζει την βιωσιμότητα του ελληνικού προϊόντος, ακόμη και σε δύσκολες συγκυρίες, όπως η σημερινή. Τι συνέβη, λοιπόν, το τελευταίο διάστημα; Χαρακτηριστικά, η τιμή του πετρελαίου έχει αυξηθεί κατά 103% μέσα σε ένα χρόνο (2007-2008), και κατά 289% από το 2004 μέχρι σήμερα. Σε ότι αφορά στις συναλλαγματικές διακυμάνσεις, από το 2007 μέχρι σήμερα, το Ευρώ έχει ενισχυθεί έναντι του Δολαρίου ΗΠΑ κατά 12%, η Βρετανική Λίρα έχει υποχωρήσει έναντι του ευρώ κατά 10%, ενώ έχει ενισχυθεί έναντι του δολαρίου κατά 1%. Παρ’ όλα τα δεδομένα, ο ελληνικός τουρισμός είναι συνολικά ο μοναδικός κερδισμένος από τις ευρωπαϊκές χώρες στην τουριστική αγορά για το 2008. Την ίδια στιγμή, παραδοσιακές μεγάλες τουριστικές ευρωπαϊκές αγορές, όπως για παράδειγμα η Ισπανία εμφανίζουν κάμψη, ενώ κερδισμένοι βγαίνουν οι προορισμοί εκτός Ε.Ε, όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος. Σε ότι αφορά στην Ελλάδα, βάσει των στοιχείων της Τραπέζης της Ελλάδος, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις του τουρισμού εμφανίζουν αύξηση της τάξης του 8,5% ήτοι 3.627,2 εκατ. Ευρώ το 2008 έναντι 3.349,6 το 2007. Αυτό αποδεικνύει ότι οι προσπάθειες για αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και η διαρκή έμφαση στην ποιότητα αλλά και σε νέες αναδυόμενες αγορές, προσφέρουν δυνατότητες αύξησης του συναλλάγματος. Στην κρουαζιέρα, υπάρχει ενίσχυση. Το ποσοστό της αύξησης των προσεγγίσεων ξένων κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια θα ξεπεράσει το 10%. Αντίστοιχα στον θαλάσσιο τουρισμό, η αύξηση φτάνει στο 13 με 14%. Είμαστε και παραμένουμε ηγέτιδα δύναμη στο κομμάτι του ναυτικού τουρισμού. Παρά το γεγονός ότι σε επιμέρους περιοχές υπάρχει κάμψη στην πληρότητα των ξενοδοχείων, συνολικά διατηρούμε και τις δυνάμεις μας και το μερίδιό μας. Η τάση κάμψης οφείλεται είτε στην υπερπληθώρα νέων κλινών, είτε στην αξιοποίηση διαφορετικού τύπου καταλυμάτων, αλλά και στην κάμψη της βρετανικής αγοράς. Ο προβληματισμός που υπάρχει αυτήν την περίοδο για την εξέλιξη της τουριστικής κίνησης, δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Είναι χαρακτηριστικό που συναντά κανείς σχεδόν σε όλες τις περιοχές του κόσμου και επισημαίνεται από όλους τους διεθνείς οργανισμούς, όπως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (WTO). Όπως γνωρίζετε, από πέρυσι διανύουμε μια πρωτόγνωρη παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση. Μια κρίση η οποία έφερε στο προσκήνιο μια καινούργια τάση. Την τάση να μένουν οι ευρωπαίοι στον τόπο καταγωγής τους για τις διακοπές. Αυτή η νέα τάση κωδικοποιείται με τον νέο όρο domestication (domestic + vacations). Μια τάση, μάλιστα, που στην πρόσφατη σύνοδο της Γαλλικής Προεδρίας στο Bordeaux επιβεβαιώθηκε. Παράλληλα, όμως, επιβεβαιώθηκε ακόμα μια πραγματικότητα. Η πραγματικότητα που θέλει οι επισκέπτες αν και με λιγότερα χρήματα, να γίνονται ολοένα και πιο απαιτητικοί, ως προς την ποιότητα των υπηρεσιών που αναζητούν. Εμφανίζονται έτοιμοι να διαπραγματευτούν άμεσα οι ίδιοι τις τιμές τους με τους τουριστικούς πράκτορες. Είναι έτοιμοι να θυσιάσουν τα περιττά, όχι όμως την ποιότητα αυτού που αγοράζουν.

Και μερικά επιπλέον στοιχεία από το εβδομαδιαίο δελτίο οικονομικών εξελίξεων της Alpha Bank (1ης Οκτωβρίου). Συγκεκριμένα, σημειώνεται αύξηση των εισπράξεων από τον εξωτερικό τουρισμό κατά 6% για το 7μηνο Ιανουάριος – Ιούλιος 2008. Επίσης, αύξηση του κύκλου εργασιών στον τομέα των υπηρεσιών το δεύτερο τρίμηνο του 2008 σημειώθηκε στα ξενοδοχεία, στα εστιατόρια και στα τουριστικά γραφεία: Ο κύκλος εργασιών στα ξενοδοχεία και στα εστιατόρια αυξήθηκε κατά 2,7%. Ενώ για τα ταξιδιωτικά γραφεία σημειώνεται σημαντική άνοδος του κύκλου εργασιών κατά 14,1%.

Γνωρίζοντας από τις αρχές του έτους, τις δυσκολίες που θα κληθεί να αντιμετωπίσει ο ελληνικός τουρισμός, υιοθετήσαμε έγκαιρα νέα διευρυμένη εθνική στρατηγική, εγκαταλείποντας το παραδοσιακό μοντέλο του `Ήλιος- Θάλασσα`, διευρύνοντας την εικόνα μας με 9 τομείς τουρισμού. Παράλληλα με την στρατηγική της εξωστρέφειας και της ποιότητας, δόθηκε έμφαση τόσο στην συγκράτηση των δυνάμεών μας στις παραδοσιακές αγορές, ενώ ενισχύσαμε την παρουσία μας και την προβολή μας σε νέες αναδυόμενες αγορές. Όλο τον προηγούμενο χρόνο, δρομολογήσαμε εθνική στρατηγική Τουριστικής Ανάπτυξης. Θα ήταν ευκολότερο να καθίσουμε στη ζεστή θαλπωρή των γραφείων μας. Επιλέξαμε, όμως, τον δύσκολο δρόμο, της συνεχούς παρουσίας μας στο εξωτερικό διότι έπρεπε να `πουλήσουμε` την εικόνα της Ελλάδας. Στόχος μας είναι η συστηματική βελτίωση, στα όρια ενός φιλόδοξου εθνικού στοιχήματος που θα καταστήσει τη χώρα μας παγκόσμια δύναμη. Η στρατηγική συνοψίζεται στο τρίπτυχο Ποιότητα –Πολυμορφία – Βιωσιμότητα σε 12μηνη βάση. Αυτό επιβάλει την υιοθέτηση στρατηγικής εξωστρέφειας, συνεχή ποιοτική αναβάθμιση, διεύρυνση και διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος και υιοθέτηση μοντέλων του πράσινου τουρισμού. Ορίσαμε ως κεντρική επιδίωξη την ποιοτική και ανταγωνιστική τουριστική βιομηχανία που απλώνεται σε ολόκληρη τη Χώρα και καθιστά την Ελλάδα ελκυστικό τουριστικό προορισμό, όλες τις εποχές του χρόνου. Δώσαμε έμφαση στον εμπλουτισμό της τουριστικής προσφοράς, στην ανάπτυξη υψηλής ποιότητας υπηρεσιών, στην αξιοποίηση νέων μορφών τουρισμού με συγκριτικό οικονομικό πλεονέκτημα. Θέσαμε την τουριστική βιομηχανία, ως κατ’ εξοχήν βιομηχανία της αποκέντρωσης, στο κέντρο της Εθνικής Στρατηγικής για την Περιφερειακή και Τοπική Ανάπτυξη. Ενισχύουμε τις επενδυτικές δραστηριότητες για τη διεύρυνση και τη διαφοροποίηση των προσφερόμενων τουριστικών υπηρεσιών. Και σε αυτό το σημείο κάνω μια μικρή παρένθεση προκειμένου να σας ενημερώσω για τις δραστηριότητες της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης. Είμαστε σε θέση να πούμε ότι η προσπάθεια συμμαζέματος της δημόσιας τουριστικής περιουσίας αποδίδει καρπούς. Την προηγούμενη εβδομάδα ανακοινώσαμε: 8 νέους διαγωνισμούς, την ολοκλήρωση 2 διαγωνισμών και την εισαγωγή 5 διαγωνισμών στην τελική φάση. Συγκεκριμένα, σε ότι αφορά στην ολοκλήρωση των 2 διαγωνισμών, πρόκειται για την ολοκλήρωση των διαδικασιών για την παραχώρηση και αξιοποίηση του Ξενία Τσαγκαράδας και της Μαρίνας Φαλήρου (ΣΕΦ).

Οι ακόλουθοι 5 διαγωνισμοί είναι σε τελική φάση. Είναι στη δεύτερη φάση και αναμένονται οι προσφορές για την πώληση του 100% των μετοχών του Καζίνο της Κέρκυρας εξετάζονται οι προσφορές για το Ξενία Βυτίνας. Σε προηγμένο στάδιο βρίσκονται οι διαγωνισμοί για το Ξενία Σκιάθου και την αξιοποίηση δύο πολύ σημαντικών εκτάσεων στη Ρόδο (γκολφ Αφάντου) και στην Αττική (Ανάβυσσο) με σύνθετες τουριστικές εγκαταστάσεις ολοκληρωμένου χαρακτήρα. Επίσης, μέσα σε λίγους μήνες προετοιμάστηκαν 8 νέοι διαγωνισμοί. Συγκεκριμένα, προκηρύχθηκαν οι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση λουτρικών εγκαταστάσεων της ακτής Ναυπάκτου και δύο τουριστικών περιπτέρων (στην Τουρλίδα Μεσολογγίου και στα Aβδηρα Ξάνθης) και δύο μεγάλων ακινήτων για ανάπτυξη τουριστικών εγκαταστάσεων στα Καλά Νερά Μαγνησίας (έκτασης 163 στρεμμάτων) και στον Αγ. Ιωάννη Νικήτης στη Χαλκιδική (έκτασης 236 στρεμμάτων). Επαναπροκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση του Ξενία Θάσου, ενώ ακόμη προκηρύχθηκαν οι διαγωνισμοί για το Ξενία Πλαταμώνα, του τουριστικού περιπτέρου Ζαγοράς και για 3 αρχοντικά στο Πήλιο (2 στη Μακρινίτσα και 1 στις Μηλιές). Παράλληλα προχωρά με γοργό ρυθμό η προετοιμασία και άλλων διαγωνισμών σε πολλές περιοχές της χώρας που έχουν ειδικό ενδιαφέρον.

Πέρα από τις μακροχρόνιες παραχωρήσεις η ΕΤΑ ξεκίνησε δυναμικά το 2007 την αξιοποίηση και ανάπτυξη ειδικών τουριστικών υποδομών και αναβάθμιση υπηρεσιών στις τουριστικές εγκαταστάσεις που διαχειρίζεται η ίδια. Έχουν πραγματοποιηθεί έργα συνολικού ύψους επενδύσεων 4.3 εκ ευρώ το 2008. Παράλληλα προγραμματίζονται έργα 15 εκατομμυρίων ευρώ για την επόμενη διετία. Η ΕΤΑ έχει ακόμη προχωρήσει σε μια σειρά από μικρότερες παρεμβάσεις στις μονάδες που εκμεταλλεύεται με ανακαινίσεις και άλλες δράσεις αναβάθμισης υπηρεσιών. Ήδη, έχει αναβαθμιστεί σημαντικά το Χιονοδρομικό Κέντρο Παρνασσού με σύγχρονες εξυπηρετήσεις και σημαντικές παρεμβάσεις για την ασφάλεια των χιονοδρόμων, τη διεύρυνση των δυνατοτήτων για νυχτερινό ski, για δύο baby πίστες και μια για snowboard, με κόστος επένδυσης 1,5 εκατ. ευρώ. Έχει προχωρήσει η δημιουργία νέας πίστας σκι και έχουν ανατεθεί οι μελέτες για την επέκταση του χιονοδρομικού κέντρου. Στον Καϊάφα, ανακαινίζεται το ιαματικό κέντρο, το οποίο αποτελεί στολίδι για την περιοχή και για όλη την Ελλάδα. Στην κεντρική Στερεά Ελλάδα, προγραμματίζεται η ανάπτυξη ενός σύγχρονου πόλου ιαματικού τουρισμού σε συνδυασμό με αθλητικό τουρισμό, τουρισμό στη φύση και τουρισμό περιπέτειας αξιοποιώντας τις ιαματικές πηγές και τουριστικές εγκαταστάσεις στην Υπάτη, Θερμοπύλες, στα Κ. Βούρλα και στην Αιδηψό. Στη Χαλκιδική προωθείται η ανάπτυξη προορισμού για γκολφ. Στην Αθήνα προχωρά η αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός του Εκθεσιακού Κέντρου Ελληνικού, στο παλιό ανατολικό αεροδρόμιο, ως εργαλείο προώθησης του εκθεσιακού-συνεδριακού τουρισμού και την ανάδειξη της Αθήνας σε προορισμό city-break. Ανακαινίστηκαν οι εγκαταστάσεις και αναβαθμίστηκαν οι υπηρεσίες στην Ακτή Βουλιαγμένης, δημιουργώντας ένα πρότυπο αστικής πλαζ προσβάσιμης σε κάθε πολίτη του Λεκανοπεδίου, και μάλιστα με τη χαμηλότερη είσοδο, 5 ευρώ για τις καθημερινές και 6 για τα Σαββατοκύριακα. Ανακαινίστηκαν οι εγκαταστάσεις στην Μαρίνα Αλίμου με έργα προϋπολογισμού 1,2 εκατ. ευρώ. Επίσης η ΕΤΑ έχει αναλάβει μια σημαντική πρωτοβουλία για το περιβάλλον τόσο με πιλοτικά προγράμματα όπως αυτό του οικοτουριστικού πόλου στον Καϊάφα όσο και με πιλοτικές δράσεις για την προώθηση του οικοτουρισμού με οίκο-κάμπινγκ και οίκο-τουριστικό καταφύγιο και αγκυροβόλιο στη Βόρεια Ελλάδα. Συγκεκριμένα σας υπενθυμίζω τα οικολογικά κάμπινγκ στο Παλιούρι της Χαλκιδικής, στη Σκοτίνα της Πιερίας και στο Φανάρι της Κομοτηνής, όπως και το αγκυροβόλιο στο Παλιούρι. Θέλω να υπενθυμίσω ότι η διατήρηση και ανάδειξη του πολιτιστικού περιβάλλοντος της παραδοσιακής, αλλά και της σύγχρονης πολιτιστικής κληρονομιάς διέπει τις δράσεις και τις αποφάσεις μας. Η απόφαση να ανακηρυχτούν διατηρητέα τα Ξενία Παλουρίου, Βυτίνας, Πλαταμώνα, Καλαμπάκας και Ηγουμενίτσας λειτουργεί προς αυτή την κατεύθυνση.

Η τουριστική ανάπτυξη είναι υπόθεση που αφορά ολόκληρη την Κυβέρνηση, την Αυτοδιοίκηση, τους εμπλεκόμενους φορείς, τις επιχειρήσεις, τους εργαζόμενους, την κοινωνία. Αντιλαμβανόμαστε τα προβλήματα που δημιουργούνται με τις συναρμοδιότητες. Γι’αυτό και εντείναμε τις συνεργασίες μας με όλα τα συναρμόδια Υπουργεία ώστε, στο μέτρο του δυνατού, να επισπευθεί η δρομολόγηση λύσεων. Έτσι για την αντιμετώπιση παγίων προβλημάτων κατά την διάρκεια της τουριστικής περιόδου, το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης υιοθέτησε μέτρα κατά της αισχροκέρδειας στην τουριστική δραστηριότητα με:

1. Εντατικοποίηση των ελέγχων
2. Διενέργεια Αιφνιδιαστικών ελέγχων σε τουριστικές περιοχές ή σε χώρους μεγάλης διακίνησης τουριστών, όπως τα αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμούς κ.λπ.
3. Συνεργασία των συναρμόδιων Υπουργείων, της Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, των φορέων του Τουρισμού.
4. Συνεργασία με τα Υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης, καθώς και με την Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων (πρώην ΣΔΟΕ) και τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
5. Αξιοποίηση του τετραψήφιου αριθμού 1572.
6. Ως μέτρο αντιμετώπισης της ακρίβειας προχωρήσαμε στην αύξηση των δελτίων κοινωνικού τουρισμού κατά 40.000.

Παράλληλα, ζητήσαμε την συνδρομή και άλλων συναρμόδιων Υπουργείων (Υπ. Ανάπτυξης, Εσωτερικών, Πολιτισμού), για τα θέματα:
– ελέγχου για ποτά `μπόμπες`.
– επανεργοποίηση της τουριστικής αστυνομίας.
– ωράριο λειτουργίας μουσείων και αρχαιολογικών χώρων.

Ασφαλώς δεν εφησυχάζουμε. Το 2009 θα είναι μια δύσκολη χρονιά για τον τουρισμό παγκοσμίως, άρα και για τον ελληνικό. Η διεθνής οικονομική κρίση επηρεάζει την πραγματική οικονομία και πλήττει τα νοικοκυριά σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Και στην Ελλάδα. Συνεπώς, οφείλουμε να είμαστε ρεαλιστικά αισιόδοξοι, ακολουθώντας μέτρα θωράκισης του ελληνικού τουρισμού. Έτσι, σε ότι αφορά και σε άλλα θέματα του Υπουργείου, δώσαμε από την πρώτη στιγμή έμφαση σε τομείς οι οποίοι δεν είχαν ποτέ καλλιεργηθεί συστηματικά. Εφαρμόζουμε εξωστρεφή πολιτική, όσον αφορά στην προβολή, στις επαφές και στο δίκτυο επικοινωνίας. Ανοίγουμε την επικοινωνία μας στο Διαδίκτυο. Επιχειρήσαμε, με πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα, άνοιγμα σε νέες αγορές, όπως η Ρωσία, η Ουκρανία, η Ρουμανία, τα Βαλκάνια και η Κίνα. Φέτος, θα δώσουμε ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στις λεγόμενες αναδυόμενες αγορές. Ταυτόχρονα, στηρίζουμε τις παραδοσιακές αγορές, όπως η Βρετανία, οι ΗΠΑ και η Γερμανία, οι οποίες πλήττονται περισσότερο από την παγκόσμια οικονομική κρίση. Στόχος μας είναι να ανακτήσουμε το χαμένο έδαφος. Προτιμούμε να είμαστε προμηθείς παρά επιμηθείς. Καλλιεργούμε συστηματικά τις επαφές μας με τους παράγοντες της αγοράς κινητοποιούμε τα γραφεία ΕΟΤ του εξωτερικού και ενισχύουμε τις επαφές μας με τους μεγάλους Tour Operators. Επίσης, ενθαρρύναμε από την πρώτη στιγμή, τα έργα υποδομής, επενδύοντας στην ποιότητα. Ο ελληνικός τουρισμός πρέπει επιτέλους να κατακτήσει τη δίκαιη σχέση τιμής και αξίας (value for money). Αυτό θα είναι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα στον ανταγωνισμό με χώρες που δεν ανήκουν στην ευρωζώνη, όπως για παράδειγμα η Τουρκία, η Αίγυπτος ή οι λεγόμενοι εξωτικοί προορισμοί. Ταυτόχρονα, παίρνουμε πρωτοβουλίες για την επίλυση θεμάτων που άπτονται συναρμοδιοτήτων με άλλα Υπουργεία. Ολοκληρώσαμε τις προδιαγραφές για τα boutique hotels. Μέσα από το Σχέδιο Διάταξης για την λειτουργική τακτοποίηση επιχειρούμε να δώσουμε λύση σε ένα από τα πλέον χρονίζοντα προβλήματα του τουριστικού κλάδου. Εξίσου σοβαρό είναι και το Σχέδιο Διάταξης για την ρύθμιση του καθεστώτος λειτουργίας των κολυμβητικών δεξαμενών, μια πρωτοβουλία η οποία ολοκληρώνεται άμεσα. Για πρώτη φορά στην χώρα μας, προχωράει η ολοκληρωμένη και συνολική αποτύπωση της τουριστικής ανάπτυξης μέσω της καταγραφής σε όλη την επικράτεια κάθε είδους τουριστικού καταλύματος, για την κατάταξή τους σε αστέρια και κλειδιά. Σύντομα, επίσης θα καταθέσουμε προς ψήφιση το σχέδιο νόμου το οποίο θα θέσει τις βάσεις για την μεγάλη τουριστική μεταρρύθμιση του τόπου μας. Πρόκειται για το σχέδιο νόμου με τίτλο: `Ποιοτική Αναβάθμιση και Διεύρυνση του Τουριστικού Προϊόντος`. Με το νομοσχέδιο αυτό ρυθμίζουμε πληθώρα θεμάτων που αφορούν στην επάρκεια των δημοσίων φορέων που έχουν αρμοδιότητα για τον τουρισμό, ενώ την ίδια ώρα τακτοποιούμε σοβαρές, σωρευμένες και χρονίζουσες εκκρεμότητες, που επηρέαζαν και συχνά καταδίκαζαν κάθε απόπειρα εξυγίανσης στην τουριστική λειτουργία της χώρας. Επίσης ολοκληρώσαμε την προσπάθεια που ξεκίνησε από το 2003 για τη δημιουργία Δορυφόρων Λογαριασμών Τουρισμού. Υπογράφηκε, την προηγούμενη εβδομάδα, μεταξύ της αναδόχου κοινοπραξίας και της εταιρίας που διαθέτει τα στοιχεία των ερευνών η σύμβαση, προκειμένου να αρχίσει η ροή στοιχείων και η επεξεργασία τους. Έφτασε η στιγμή που θα έχουμε σαφή εικόνα της συμβολής του τουρισμού σε όλους τους κλάδους της Εθνικής Οικονομίας, γεγονός το οποίο θα μας βοηθήσει να αποτιμούμε με τον καλύτερο τρόπο όλα τα ποιοτικά στοιχεία που σχετίζονται με το τουριστικό μας προϊόν. Η συνεπακόλουθη λειτουργία του Παρατηρητηρίου Τουρισμού (που προβλέπεται στο υπό κατάθεση νομοσχέδιο) θα παρέχει λεπτομερή και αναλυτική πληροφόρηση σε όλους τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό φορείς. Θα είναι ένα ισχυρό εργαλείο για την λήψη ορθών αποφάσεων στρατηγικού χαρακτήρα σε θέματα τουρισμού και θα χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα `Ψηφιακή Σύγκλιση`. Επίσης, ολοκληρώνουμε τη δημιουργία της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του τμήματος του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα που αφορά στον Τουρισμό. Τελειώσαμε την εξειδίκευση των έργων υποδομής και αναμένουμε, μέχρι το τέλος του μήνα την αναγνώριση της διαχειριστικής επάρκειας και την εκχώρηση δράσεων από το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών. Θα ακολουθήσουν άμεσα οι προκηρύξεις.

Μέσα από όλο αυτόν τον πυρετό των δράσεων που μας οδηγούν στη νέα εποχή, το μήνυμα που θέλω να σας στείλω απόψε από τούτο εδώ το βήμα, είναι ότι η τουριστική ανάπτυξη του τόπου αποτελεί ευθύνη όλων μας. Χρειάζεται συνένωση δυνάμεων και προσπαθειών. Μέσα στο χρόνο που πέρασε, συνεργαστήκαμε καλά και πετύχαμε πολλά. Και το κυριότερο είναι ότι δείξαμε σε όλους τους Έλληνες πως υπάρχει προοπτική. Πως όπου υπάρχει θέληση, υπάρχει και τρόπος. Ο τουρισμός, ως κυρίαρχος, μεταρρυθμιστικός στόχος της Κυβέρνησης, αποτελεί μια προτεραιότητα εθνικής σημασίας”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024