Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΗ προστασία του καταναλωτή στο επίκεντρο των συζητήσεων της ECTAA

Η προστασία του καταναλωτή στο επίκεντρο των συζητήσεων της ECTAA

Πάνω από 50 εκπρόσωποι, περισσότερων από 25 εθνικών φορέων / ενώσεων τουριστικών και ταξιδιωτικών γραφείων, βρέθηκαν στην Αθήνα για να συμμετάσχουν στις εργασίες της 92ης Γενικής Συνέλευσης της ECTAA

Πάνω από 50 εκπρόσωποι, περισσότερων από 25 εθνικών φορέων / ενώσεων τουριστικών και ταξιδιωτικών γραφείων, βρέθηκαν στην Αθήνα<...>για να συμμετάσχουν στις εργασίες της 92ης Γενικής Συνέλευσης της ECTAA (Ένωσης Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης), που πραγματοποιήθηκαν με μεγάλη επιτυχία στις 1-2 Δεκεμβρίου 2005.

Ο Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων – ΗΑΤΤΑ κατέβαλε συνεχείς και οργανωμένες προσπάθειες για την προσέλκυση της γενικής συνέλευσης της ECTAA στην Αθήνα και τελικά πέτυχε το στόχο του. “Η συνάντηση των Ευρωπαίων συναδέλφων μας στην Αθήνα με στόχο να εξετάσουμε τις εξελίξεις στην τουριστική βιομηχανία, να χαράξουμε πολιτική για τα θέματα του κλάδου μας και να αποφασίσουμε σχετικά με τις παρεμβάσεις μας σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, αποτελεί τιμή για εμάς και μία μεγάλη ευκαιρία να δείξουμε το νέο πρόσωπο της Ελλάδας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ECTAA αποτελεί τον ισχυρότερο φορέα τουριστικών επιχειρήσεων στην Ευρώπη”, σημείωσε ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ, κ. Γ. Ευαγγέλου.

Οι προσκεκλημένοι κατά την παραμονή τους στη χώρα μας είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στην Αθήνα, αλλά και να λάβουν μέρος και σε μία εκδρομή με προορισμό τους Δελφούς, αποκομίζοντας ιδιαίτερα θετική εικόνα για τη μεταολυμπιακή Ελλάδα και τη γενικότερη υποδομή των Αθηνών.

Ιδιαίτερα ικανοποιημένοι δήλωσαν, στο σύνολό τους, οι εκπρόσωποι εθνικών ενώσεων τουριστικών γραφείων, που έλαβαν μέρος στη Γενική Συνέλευση της ECTAA, τόσο από το επίπεδο των υπηρεσιών όσο και από τη φιλοξενία που τους προσέφερε ο ΗΑΤΤΑ σε συνεργασία με το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης και τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού και με την υποστήριξη των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της Aegean Airlines.

Γενικότερα για τις τάσεις της διεθνούς αγοράς, εκπρόσωποι των τουριστικών γραφείων από την Ευρώπη σημείωσαν ότι η δύσκολη οικονομική κατάσταση που επικρατεί στη γηραιά ήπειρο οδηγεί τους καταναλωτές να επιλέγουν προορισμούς και ταξίδια, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τους την παράμετρο του κόστους.

Για τη χώρα μας, εκπρόσωποι μεγάλων ευρωπαϊκών αγορών όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Ολλανδία, η Γαλλία κ.λ.π. σημείωσαν ότι το βασικό τουριστικό προϊόν μας παραμένει, στην αντίληψη του καταναλωτή, αλλά και στη σύνθεση των τουριστικών πακέτων από τους tour operators, ο ήλιος και η θάλασσα, ενώ οι ειδικές μορφές τουρισμού δεν έχουν καταφέρει ακόμα να γίνουν ιδιαίτερα γνωστές. Θα πρέπει να καταβληθούν συντονισμένες προσπάθειες, ώστε να αναδειχθούν τόσο οι θεματικές μορφές τουρισμού, όσο και τα ποιοτικά στοιχεία που μπορούν να εμπλουτίσουν τα τουριστικά πακέτα. Επίσης, κατά γενική ομολογία, συμφώνησαν ότι η εξέλιξη της τουριστικής κίνησης την επόμενη χρονιά εξαρτάται από τις διεθνείς πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις.

Τα βασικότερα θέματα, που απασχόλησαν τις εργασίες της Γενικής Συνέλευσης, ήταν τα ακόλουθα:

Οι κίνδυνοι που εγκυμονεί η αλλαγή ή η κατάργηση του κώδικα δεοντολογίας, ο οποίος διέπει τα συστήματα ηλεκτρονικών κρατήσεων αεροπορικών εισιτηρίων (CRS) στην Ευρώπη. Ο υφιστάμενος κώδικας δεοντολογίας διασφαλίζει τη διαφάνεια και την ισότιμη διανομή και διαχείριση των πληροφοριών που αφορούν στη διάθεση και πώληση αεροπορικών εισιτηρίων από τις αεροπορικές εταιρείες ανάμεσα στα υπάρχοντα CRSs. Τα CRSs αποτελούν βασική πηγή πληροφόρησης των τουριστικών και ταξιδιωτικών γραφείων και -κατ΄ επέκταση- των πελατών τους / καταναλωτών.
Η ενδεχόμενη κατάργηση του κώδικα μπορεί να οδηγήσει σε μονοπωλιακές καταστάσεις στο χώρο των CRSs, αφού κάποιες αεροπορικές εταιρείες θα μπορούν να επιλέξουν να γνωστοποιούν τις πληροφορίες τους ή τις προσφορές τους αποκλειστικά σε CRS της επιλογής τους, στερώντας κατ` αυτόν τον τρόπο την δυνατότητα αντικειμενικής πληροφόρησης προς τους καταναλωτές.

Η ECTAA προχώρησε ακόμα στη δημιουργία ομάδας εργασίας, που θα διερευνήσει σειρά θεμάτων τα οποία αφορούν σε επικείμενη συζήτηση για αλλαγή της οδηγίας για τα οργανωμένα ταξίδια. Η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο το 2007. Τα δυναμικά τουριστικά πακέτα “dynamic packaging”, όπου ο καταναλωτής επιλέγει τα επιμέρους στοιχεία του ταξιδιού του αποτελούν ένα από τα βασικά θέματα που θα εξετάσει η επιτροπή με γνώμονα την διασφάλιση του καταναλωτή.

Σημαντικός παράγοντας – ο ρόλος του οποίου θα αποτελέσει αντικείμενο των εν λόγω συζητήσεων – είναι κατά κοινή διαπίστωση το internet, που έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα στην αγορά τουριστικών υπηρεσιών και προϊόντων. `Αλλωστε ο ΗΑΤΤΑ έχει επανειλημμένα επισημάνει την ανάγκη δημιουργίας θεσμικού πλαισίου για την διάθεση τουριστικών υπηρεσιών μέσω internet, έτσι ώστε αυτό να αποτελέσει μοχλό περαιτέρω ανάπτυξης του τουρισμού, παρέχοντας ένα νέο αλλά και ασφαλές περιβάλλον συναλλαγών για επιχειρήσεις και καταναλωτές. Τις ίδιες ανησυχίες έχει και η Ευρωπαϊκή επιτροπή. Το ζητούμενο είναι να υπάρξουν ασφαλιστικές δικλείδες προκειμένου ο καταναλωτής να γνωρίζει με ασφάλεια ότι η εκάστοτε επιχείρηση που παρέχει τουριστικές υπηρεσίες μέσω internet πληροί τις προϋποθέσεις “διοργανωτή οργανωμένων ταξιδιών” όπως αυτές ορίζονται από την σχετική οδηγία της Ε.Ε..

Τέλος, τα μέλη της ECTAA απασχόλησε το ζήτημα της ευθύνης των τουριστικών γραφείων όσον αφορά στην ενημέρωση των πελατών τους για την λεγόμενη “Black List” των αεροπορικών εταιριών, καθώς και τα προβλήματα που θα προκύψουν από την εφαρμογή του σχετικού κανονισμού, ιδιαίτερα σε προορισμούς (εκτός Ε.Ε.) που εξυπηρετούνται αποκλειστικά από εταιρίες, που θα περιλαμβάνει η εν λόγω λίστα.

Να σημειωθεί ότι η ECTAA:

  • Εκπροσωπεί και προωθεί τα συμφέροντα περίπου 120.000 επιχειρήσεων τουριστικών και ταξιδιωτικών γραφείων της Ευρώπης, μέσω των Εθνικών τους Συνδέσμων, ασχολούμενη τόσο με τον εισερχόμενο όσο και με τον εξερχόμενο τουρισμό και με το ticketing.

  • Είναι αναγνωρισμένο όργανο και βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τα αρμόδια κέντρα αποφάσεων της Ε.Ε. ενώ αποτελεί σύμβουλο σε θέματα πολιτικής, νομοθεσίας ή άλλων ενεργειών που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με την δράση των τουριστικών και ταξιδιωτικών γραφείων.

Κατά την διάρκεια της συνάντησης έλαβαν χώρα:
  • Το Διοικητικό Συμβούλιο / Board Meeting στο οποίο συμμετέχουν μόνο τα τακτικά μέλη.

  • Η Γενική Συνέλευση / Business Meeting στην οποίο συμμετέχουν όλα τα μέλη.
Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024