Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΣυμφωνήθηκαν οι κανόνες αποζημίωσης επιβατών αεροπορικών εταιριών σε περιπτώσεις προβλημάτων

Συμφωνήθηκαν οι κανόνες αποζημίωσης επιβατών αεροπορικών εταιριών σε περιπτώσεις προβλημάτων

Το Συμβούλιο ενέκρινε τον κανονισμό, σύμφωνα με το κοινό κείμενο που συμφωνήθηκε στην Επιτροπή Συνδιαλλαγής σχετικά με την εισαγωγή κοινών κανόνων αποζημίωσης των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και παροχής βοήθειας σε […]

Το Συμβούλιο ενέκρινε τον κανονισμό, σύμφωνα με το κοινό κείμενο που συμφωνήθηκε στην Επιτροπή Συνδιαλλαγής σχετικά με την εισαγωγή<...> κοινών κανόνων αποζημίωσης των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και παροχής βοήθειας σε αυτούς σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης και ματαίωσης ή μεγάλης καθυστέρησης της πτήσης. Οι αντιπροσωπίες της Ιρλανδίας και του Ηνωμένου Βασιλείου καταψήφισαν και η Γερμανία απέσχε.

Ο παρών κανονισμός επικαιροποιεί τον κανονισμό ΕΟΚ/295/91, ιδίως ενισχύοντας τα δικαιώματα των επιβατών σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης ή ματαίωσης των πτήσεών τους, και προβλέποντας την παροχή βοήθειας σε αυτούς. Θα τεθεί σε ισχύ 12 μήνες από τη δημοσίευσή του στην Επίσημη Εφημερίδα, η οποία θα πραγματοποιηθεί εντός των προσεχών εβδομάδων.

Οι σημαντικότερες διατάξεις επί των οποίων συμφώνησε το Συμβούλιο και το Κοινοβούλιο είναι οι εξής:

Ο κανονισμός ορίζει το ύψος της αποζημίωσης που πρέπει να καταβάλλεται στους επιβάτες σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης, με βάση σύστημα τριών ομάδων αποστάσεων το οποίο κάνει διάκριση μεταξύ τριών κατηγοριών πτήσεων:
α) 250 ευρώ για πτήσεις κάτω των 1.500 km,
β) 400 ευρώ για ενδοκοινοτικές πτήσεις άνω των 1.500 km ή για όλες τις άλλες πτήσεις μεταξύ 1.500 και 3.500 km,
γ) 600 ευρώ για όλες τις πτήσεις που δεν εμπίπτουν στις κατηγορίες α) ή β).
Αυτό το σύστημα για τον καθορισμό των δικαιωμάτων των επιβατών επεκτείνεται επίσης στις καθυστερήσεις πτήσεων. Σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης, οι επιβάτες έχουν επίσης το δικαίωμα να επιλέγουν αλλαγή της διαδρομής τους ή επιστροφή της αξίας του εισιτηρίου τους. Δικαιούνται επίσης δωρεάν γεύματα, αναψυκτικά και ξενοδοχείο.

Η αποζημίωση καταβάλλεται αμέσως σε ρευστό, με ηλεκτρονικό τραπεζικό έμβασμα, με τραπεζική εντολή ή τραπεζική επιταγή ή, με ενυπόγραφη συμφωνία του επιβάτη, με ταξιδιωτικά κουπόνια (vouchers) ή/και άλλες υπηρεσίες.

Όσον αφορά τη ματαίωση πτήσεων: η λύση που επελέγη είναι ένας ορισμός σύμφωνα με τον οποίο ως “ματαίωση” νοείται η μη πραγματοποίηση μιας πτήσης η οποία είχε προγραμματισθεί και για την οποία είχε κρατηθεί τουλάχιστον μία θέση. Σε περίπτωση ματαίωσης πτήσεων λόγω αποκλειστικής ευθύνης των αερομεταφορέων, σε ορισμένες περιπτώσεις, οι επιβάτες έχουν δικαίωμα αποζημίωσης. Εν πάση περιπτώσει, παρέχεται βοήθεια στους επιβάτες, όπως γεύματα και αναψυκτικά, ξενοδοχείο και επιστροφή χρημάτων, εφόσον η ματαίωση καθυστερεί τον επιβάτη για πέντε τουλάχιστον ώρες.

Όροι της βοήθειας που πρέπει να παρέχεται στους επιβάτες σε περίπτωση καθυστέρησης των πτήσεων: βάσει του εν λόγω κανονισμού, οι επιβάτες δικαιούνται να έχουν δωρεάν γεύμα και τηλεφωνικές συνδιαλέξεις όταν οι πτήσεις τους καθυστερούν. Επιπλέον, εάν η ευλόγως αναμενόμενη ώρα αναχώρησης είναι τουλάχιστον την επόμενη ημέρα μετά την ώρα αναχώρησης που είχε προηγουμένως ανακοινωθεί, τότε οι επιβάτες θα δικαιούνται διανυκτέρευσης σε ξενοδοχείο και μεταφοράς μεταξύ του αερολιμένα και του καταλύματος. Σε περιπτώσεις καθυστερήσεων μεγαλύτερων από πέντε ώρες, στους επιβάτες θα προσφέρεται επίσης η δυνατότητα επιστροφής των χρημάτων τους εντός επτά ημερών εφόσον η πτήση δεν έχει πια νόημα σε σχέση με το αρχικό ταξιδιωτικό σχέδιο του επιβάτη.

Όσον αφορά τις προθεσμίες για τον έλεγχο των εισιτηρίων: προκειμένου να δικαιούνται των μέτρων που προβλέπονται στον κανονισμό, οι επιβάτες οφείλουν να έχουν επιβεβαιωμένη κράτηση σε πτήση και να παρουσιάζονται στον έλεγχο εισιτηρίων είτε όπως έχει οριστεί από τον αερομεταφορέα ή τον ταξιδιωτικό πράκτορα είτε 45 λεπτά πριν από την αναγραφόμενη αναχώρηση της πτήσης, εάν δεν έχει ορισθεί άλλη ώρα.

Ως προς την επέκταση του κανονισμού αυτού σε άλλους τρόπους μεταφοράς, το θέμα αντιμετωπίζεται με δήλωση της Επιτροπής στην οποία αναφέρεται ότι προτίθεται να υποβάλει προτάσεις για την επέκταση των κοινοτικών μέτρων προστασίας των επιβατών σε άλλους τρόπους μεταφοράς πλην των εναέριων, ιδίως στους σιδηροδρόμους και τη ναυσιπλοΐα.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024