Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΗ συγχώνευση BA – Iberia δημιουργεί την τρίτη μεγαλύτερη αεροποπορική εταιρεία στην Ευρώπη
Ο νέος όμιλος θα διαθέτει στόλο 406 αεροσκαφών

Η συγχώνευση BA – Iberia δημιουργεί την τρίτη μεγαλύτερη αεροποπορική εταιρεία στην Ευρώπη

Η συγχώνευση της British Airways με την ισπανική Iberia τέθηκε σε ισχύ την περασμένη Παρασκευή 21 Ιανουαρίου, δημιουργώντας την τρίτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, μια επιχειρηματική συμφωνία που ως […]

Η συγχώνευση της British Airways με την ισπανική Iberia τέθηκε σε ισχύ την περασμένη Παρασκευή 21 Ιανουαρίου, δημιουργώντας την τρίτη<...> μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, μια επιχειρηματική συμφωνία που ως στόχο έχει να αντιμετωπίσει την ύφεση στις αερομεταφορές μετά την παγκόσμια οικονομική κρίση.

Η συναλλαγές και των δύο μετοχών, της British Airways και της Iberia διακόπηκαν, για να ξεκινήσουν και πάλι από σήμερα, από τα αποθέματα της νέας εταιρείας holding, με την επωνυμία International Consolidated Airlines Group SA. Οι δύο αεροπορικές εταιρείες θα συνεχίσουν να πετούν με τις σημερινές επωνυμίες τους, και ο διευθύνων σύμβουλος της ΒΑ, Willie Walsh γίνεται ο επικεφαλής της συνδυασμένης εταιρικής ομάδας.

Ο νέος όμιλος θα διαθέτει στόλο 406 αεροσκαφών, εξυπηρετώντας περισσότερους από 250 προορισμούς με δυνατότητα μεταφοράς περίπου 57 εκατ. επιβατών ετησίως. Τα ετήσια έσοδα εκτιμώνται σε περίπου 12 δισ. λίρες στερλίνες (19 δισ. δολ.), πίσω από τη γερμανική Lufthansa AG και την Air France-KLM.

Ένα βασικό όφελος για την ΒΑ είναι η εκτενής πρόσβαση της Iberia στα δρομολόγια προς τη Νότια Αμερική. Η Iberia σε αντάλλαγμα θα βγει κερδισμένη από το εκτεταμένο δίκτυο της BA στη Βόρεια Αμερική.

Οι μέτοχοι της BA θα αποκτήσουν το 56% του μ.κ. της νέας εταιρείας.

Η Iberia και η ΒΑ ελπίζουν ότι η συγχώνευση αυτή θα τις βοηθήσει να αντιμετωπίσουν την πτώση της ζήτησης τόσο από τους εταιρικούς ταξιδιώτες όσο και από τους ταξιδιώτες αναψυχής, στον απόηχο της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής ύφεσης. Ο νέος όμιλος έχει ήδη δηλώσει ότι αναζητά να εξαγοράσει νέες εταιρείες και ο Walsh δήλωσε ότι το όνομα της εταιρείας χαρτοφυλακίου ήταν σκόπιμα ασαφές, ώστε να έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει και άλλους αερομεταφορείς.

Πέρυσι η ΒΑ εγκατέλειψε τις συνομιλίες για συγχώνευση με την αυστραλιανή Qantas Airways, αλλά ο Walsh δήλωσε τον περασμένο Σεπτέμβριο ότι διέθετε λίστα με 12 αεροπορικές εταιρείες, ως “στόχους” για συγχώνευση.

Ο όμιλος εξετάζει επίσης σχέδιο για την επέκταση της συμμαχίας της Oneworld με την American Airlines, μια πρόταση που έχει εξοργίσει τους ανταγωνιστές, συμπεριλαμβανομένων του Richard Branson της Virgin Atlantic Airways. Η αυστηρή αμερικανική αντιμονοπωλιακή νομοθεσία μπλοκάρουν μια πλήρη συγχώνευση με την αμερικανική αεροπορική εταιρεία, αλλά εξετάζεται σχέδιο για ενιαίο καθορισμό τιμών και διανομή της πτητικής δυναμικότητας στις διατλαντικές πτήσεις.

Ο όμιλος International Airlines Group είναι εγγεγραμμένος στη Μαδρίτη, αλλά η οικονομική και επιχειρησιακή του έδρα θα βρίσκεται στο Λονδίνο.

Η νέα εταιρεία εισήχθη στο Χρηματιστήριο

Οι μετοχές της International Airlines Group (IAG), της νέας μητρικής εταιρείας που προέκυψε από την συγχώνευση της British Airways και της Iberia, εισήχθησαν προς διαπραγμάτευση χθες το πρωί τόσο στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, όσο και στα αντίστοιχα χρηματιστήρια της Μαδρίτης, της Βαρκελώνης, του Μπιλμπάο και της Βαλένθια.

Ο κ. Antonio Vazquez, πρόεδρος της IAG, και ο κ. Willie Walsh, διευθύνων σύμβουλος της IAG παραβρέθηκαν στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, μαζί με τον κ. Xavier Rolet, διευθύνοντα σύμβουλο του Χρηματιστηρίου για να παρακολουθήσουν την διαδικασία έναρξης διαπραγμάτευσης των μετοχών.

Ο κ. Vazquez δήλωσε σχετικά: “Σήμερα γεννήθηκε ένας νέος μεγάλος παίκτης στον χώρο της διεθνούς αεροπορίας και η British Airways και η Iberia κατάφεραν να πραγματοποιήσουν την φιλοδοξία τους να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην σταθεροποίηση της βιομηχανίας. Η IAG είναι, βάσει εσόδων, ο τρίτος μεγαλύτερος αεροπορικός όμιλος στην Ευρώπη και ο έκτος μεγαλύτερος παγκοσμίως. Από κοινού, η Iberia με την British Airways πραγματοποιούν πτήσεις σε περισσότερους από 200 προορισμούς με στόλο που ξεπερνά τα 400 αεροσκάφη. Τα κοινά έσοδα των εταιρειών ξεπερνούν τα 14 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ πέρυσι μετέφεραν 55 εκατ. επιβάτες”.

Από την πλευρά του ο κ. Walsh δήλωσε: “Ο όμιλος IAG έχει σπουδαίο μέλλον μπροστά του. Οι δύο πρώτες αεροπορικές εταιρείες του Ομίλου, η British Airways και η Iberia, θα διατηρήσουν τις ισχυρές εταιρικές τους ταυτότητες, ενώ διαθέτουν συμπληρωματικά δίκτυα που λειτουργούν σε δύο από τους μεγαλύτερους κόμβους στην Ευρώπη. Η συγχώνευση θα οδηγήσει σε ετήσιες συνέργιες 400 εκατομμυρίων σε βάθος πενταετίας και αναμένεται να αποφέρει οφέλη τόσο για τους μετόχους της IAG, όσο και για τους πελάτες και το προσωπικό των δύο εταιρειών”.

Και συνεχίζει: “Η British Airways και η Iberia είναι οι δύο πρώτες αεροπορικές εταιρείες στον Όμιλο της IAG, αλλά δεν θα είναι και οι τελευταίες. Ο στόχος μας είναι να ενταχθούν στον Όμιλο περισσότερες, αλλά κυρίως, κατάλληλες αεροπορικές εταιρείες. Σήμερα γίνεται το πρώτο βήμα για την δημιουργία ενός πολυεθνικού Ομίλου πολλών αεροπορικών εταιρειών”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024