Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΔιεθνείςΥπάρχουν περιθώρια αύξησης της κίνησης από Αυστραλία
Εκδηλώσεις

Υπάρχουν περιθώρια αύξησης της κίνησης από Αυστραλία

Την καλή πορεία της χώρας μας, όσον αφορά στη ζήτηση που έχουν τα ταξίδια με κατεύθυνση την Ελλάδα στους Αυστραλούς υπηκόους, αναγνωρίζουν τα τουριστικά γραφεία της χώρας. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν οι πράκτορες της Αυστραλίας που ασχολούνται με εξερχόμενο τουρισμό…

Την καλή πορεία της χώρας μας, όσον αφορά στη ζήτηση που έχουν τα ταξίδια με κατεύθυνση την Ελλάδα στους Αυστραλούς υπηκόους, αναγνωρίζουν<…>τα τουριστικά γραφεία της χώρας. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν οι πράκτορες της Αυστραλίας που ασχολούνται με εξερχόμενο τουρισμό, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στα επόμενα χρόνια και καλύτερος συντονισμός από την τουριστική ηγεσία της Ελλάδας.

Ενδεικτικά, το Travel Daily News ζήτησε τη γνώμη 2 εκπροσώπων τουριστικών γραφείων της Αυστραλίας, της κ. Halina Hussein από το `Greece and Mediterranean Travel Centre` και του κ. Arthur Preketes από το `Touchdown Tours`, τα γραφεία των οποίων εδρεύουν στην Αυστραλία και συμμετέχουν στο πρόγραμμα Hosted Buyers της Philoxenia 2005. Και οι δύο μας αποκάλυψαν ότι λόγω της μεγάλης ζήτησης για ταξίδια στην Ελλάδα, στα επόμενα προγράμματα τους θα εντάξουν περισσότερα πακέτα διακοπών με κατεύθυνση τόσο την ηπειρωτική, όσο και την νησιωτική Ελλάδα, ενώ όπως σημειώσανε για να διατηρηθεί η ζήτηση αυτή υψηλή, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να διατηρηθούν οι τιμές των ξενοδοχείων στα σημερινά επίπεδα.

Ερωτώμενοι για την πορεία των Ελληνικών τουριστικών προορισμών συγκριτικά με των άλλων προορισμών της Μεσογείου και της Ανατολικής Ευρώπης, η κ. Halina Hussein μας αποκάλυψε πως η Ελλάδα τα πάει αρκετά καλά, καθώς είναι ιδιαίτερα αγαπητός προορισμός στους Αυστραλούς ακόμη και χωρίς σημαντικές ενέργειες προβολής και διαφήμισης, ενώ από την άλλη ο κ. Arthur Preketes έκανε λόγο για αύξηση της τάξης του 34%, σημειώνοντας ωστόσο τη διαφορά των τουριστών, που επισκέφτηκαν την Ελλάδα το 2004 και αυτών που την επισκέφτηκαν το 2005.

Στο παιχνίδι τώρα του ανταγωνισμού, όπως μας ανέφεραν, νικητές για τους Αυστραλούς πράκτορες αναδεικνύονται χώρες, όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Αίγυπτος, η Ιορδανία, η Κροατία και η γειτονική μας Τουρκία.

Όσον αφορά στη συνέχεια στους παράγοντες, που κατά τη γνώμη των Αυστραλών πρακτόρων, οδηγούν τους τουρίστες στην επιλογή ενός άλλου τουριστικού προορισμού διακοπών της Μεσογείου και όχι αυτόν της Ελλάδας, όπως μας ανέφερε η κ. Hussein, οι σημαντικότεροι από αυτούς είναι: τα αβέβαια προγράμματα των πλοίων και η μη επαρκής σύνδεση των νησιών, τόσο μεταξύ τους, όσο και με την ηπειρωτική χώρα, με εξαίρεση τις υψηλές περιόδους τουριστικής κίνησης, τα συχνά προβλήματα της Ολυμπιακής, με τις γνωστές και μάλιστα πρόσφατες απεργίες και ματαιώσεις πτήσεων, η έλλειψη ενημερωτικού υλικού, με εξαίρεση χάρτες και παλιές κάρτες, και τέλος ο περιορισμένος ρόλος του Ε.Ο.Τ. στο εξωτερικό, που λόγω μικρού προϋπολογισμού οι ενέργειες προώθησης της Ελλάδας στην Αυστραλία είναι μηδαμινές.

Από την άλλη, όπως επεσήμανε ο κ. Preketes, ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες, που περιορίζει αισθητά την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού σε σχέση με τους άλλους Μεσογειακούς προορισμούς είναι το γεγονός ότι οι αεροπορικές εταιρίες της Αυστραλίας προσφέρουν ιδιαίτερα χαμηλές τιμές για τα εισιτήρια που θα αγοραστούν πολύ νωρίτερα από την ημερομηνία πραγματοποίησης της πτήσης. Έτσι, τα τουριστικά γραφεία έχουν τη δυνατότητα να κανονίσουν ταξίδια πολλών ατόμων και σε συμφέρουσα τιμή πολύ νωρίς, καθώς αυτές οι ειδικές προσφορές των εταιριών ξεκινούν από τον Οκτώβρη και αφορούν ταξίδια που θα πραγματοποιηθούν από 1η Απριλίου του επόμενου έτους. Η Ελλάδα, όμως δυστυχώς δεν εφαρμόζει αυτή τη τιμολογιακή πολιτική και έτσι τα διάφορα ταξιδιωτικά γραφεία δεν μπορούν να προ – πωλήσουν την Ελλάδα στους πελάτες τους, όπως μας εξήγησε στη συνέχεια ο κ. Preketes. Έτσι, κατέληξε, πολλά από τα τουριστικά γραφεία πουλούν άλλους προορισμούς, όπως την Ιταλία, την Τουρκία, την Αίγυπτο και την Ισπανία, καθώς οι πράκτορες αυτών των χωρών έχουν δώσει τις προσφορές τους στα τουριστικά γραφεία του εξωτερικού από τον Αύγουστο ή τον Σεπτέμβρη.

Σχετικά με τις δράσεις της Ελληνικής Κυβέρνησης για τη διατήρηση της καλής τουριστικής εικόνας της χώρας στο εξωτερικό, και ειδικότερα της τουριστικής ηγεσίας, ο κ. Preketes συμβουλεύει την Κυβέρνηση να λάβει μέτρα, ώστε να περιορίσει σε λογικά επίπεδα τις αυξήσεις των τιμών στα ξενοδοχεία, ώστε το προϊόν της Ελλάδας να παραμείνει κατά αυτό τον τρόπο ανταγωνιστικό και να αυξηθεί ο αριθμός των τουριστών της. Ειδικότερα, ανέφερε ότι οι ξενοδόχοι θα πρέπει να διατηρήσουν το επίπεδο των τιμολογιακών τους αυξήσεων μεταξύ 3%-5% και όχι μεταξύ 15%-20%, που έχει ακουστεί για την επόμενη χρονιά, καθώς οι ξενοδόχοι άλλων Μεσογειακών χωρών έχουν προβεί σε αυξήσεις μόλις του 2%-3%. Μάλιστα, όπως ανέφερε ο κ. Preketes, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ταξιδιωτικά γραφεία της Τουρκίας συμπεριλαμβάνουν στα πακέτα τους με έδρα την Κωνσταντινούπολη ελληνικά νησιά, όπως Κω, Σάμο, Ρόδο και Μυτιλήνη, τα οποία προσφέρονται σε πολύ καλές τιμές.

Από την άλλη, η κ. Hussein, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στις ενέργειες προβολής και διαφήμισης, που θα πρέπει να ξεκινήσει η ελληνική κυβέρνηση στο εξωτερικό, με την παροχή καλύτερης ενημέρωσης στους Tour Operators και συνακολούθως στους τουριστικούς πράκτορες, όπως επίσης και με την μεγαλύτερη δυνατή αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχει η τεχνολογία και τα μέσα της στην προβολή ενός προορισμού.

Αναφορικά με τις διαφημιστικές καμπάνιες των Μεσογειακών και Ανατολικών Ευρωπαϊκών χωρών στην Αυστραλία, και οι δύο ερωτώμενοι μας συμφώνησαν πως τις καλύτερες διαθέτουν η Ιταλία, Τουρκία, Αίγυπτο και Ισπανία, ενώ για την διαφημιστική καμπάνια της Ελλάδας δήλωσαν άγνοια, καθώς δεν έχουν ενημερωθεί και δεν γνωρίζουν για τους μελλοντικές δράσεις προβολής της Ελλάδας από τον αρμόδιο ΕΟΤ της Αυστραλίας. Παρόλα αυτά όμως και οι δύο υπογράμμισαν ότι η Ελλάδα ως προορισμός διακοπών είναι ιδιαίτερα αγαπητός και δημοφιλής στους Αυστραλούς, γεγονός στο οποίο συμβάλλει και ο μεγάλος αριθμός Ελλήνων που ζουν στην Αυστραλία και εξαιτίας της φιλοπατρίας τους διαφημίζουν και προβάλλουν τη χώρα τους. Μάλιστα, ο κ. Preketes εκτιμά ότι η αύξηση της ζήτησης ταξιδίων για την Ελλάδα θα κυμανθεί μεταξύ 5%-10% στα επόμενα δύο χρόνια.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024