Τελευταία νέα
ΑρχικήΟδικές ΜεταφορέςΟδικός ΤουρισμόςΗ πίεση από τις αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους αναγκάζει την ΕΕ να ανοίξει την αγορά των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών

Η πίεση από τις αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους αναγκάζει την ΕΕ να ανοίξει την αγορά των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών

Με την “τρίτη δέσμη μέτρων για το σιδηροδρομικό δίκτυο” που παρουσίασε χθες, η Επιτροπή προτείνει τη συνέχιση των προσπαθειών αναβάθμισης του τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών με το άνοιγμα των διεθνών επιβατικών δρομολογίων

Με την “τρίτη δέσμη μέτρων για το σιδηροδρομικό δίκτυο” που παρουσίασε χθες, η Επιτροπή προτείνει τη συνέχιση των προσπαθειών αναβάθμισης του τομέα των<...> σιδηροδρομικών μεταφορών με το άνοιγμα των διεθνών επιβατικών δρομολογίων στον ανταγωνισμό σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με τον τρόπο αυτό, η Επιτροπή επιδιώκει την ολοκλήρωση της δημιουργίας ενός ενοποιημένου σιδηροδρομικού χώρου και την προώθηση ενός μεταφορικού μέσου που είναι όσο ποτέ άλλοτε αναγκαίο.

Η Επιτροπή προτείνει, επίσης, την ενίσχυση των δικαιωμάτων των επιβατών που χρησιμοποιούν διεθνείς υπηρεσίες, καθιερώνοντας ένα σύστημα πιστοποίησης για τους οδηγούς αμαξοστοιχιών και βελτιώνοντας την ποιότητα των υπηρεσιών εμπορευματικών μεταφορών. “Το 2010, θα λειτουργεί το διευρωπαϊκό δίκτυο μεγάλης ταχύτητας και θα αναπτυχθούν νέες υπηρεσίες βασισμένες σε συνθήκες ανταγωνισμού. Η πίεση από τις χαμηλού κόστους εταιρίες αερομεταφορών είναι ήδη πραγματικότητα για τα διεθνή επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: θα πρέπει να αναληφθούν νέες πρωτοβουλίες και αναμφισβήτητα αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή” δήλωσε η Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Loyola de Palacio, αρμόδια για τις Μεταφορές και την Ενέργεια. “Η πρόταση αυτή είναι συγχρόνως φιλόδοξη και ρεαλιστική: θέτοντας ως προθεσμία το 2010, καθορίζουμε ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για την προετοιμασία όλων των ενδιαφερομένων φορέων”.

Η Επιτροπή παρουσίασε μια νέα δέσμη μέτρων για την αναζωογόνηση των σιδηροδρόμων σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές που καθορίστηκαν στην Λευκή Βίβλο “Η Ευρωπαϊκή Πολιτική Μεταφορών με ορίζοντα το 2010: η ώρα των επιλογών”.

Aνοιγμα της αγοράς

Προτείνεται από την 1η Ιανουαρίου 2010, οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις οι οποίες είναι κάτοχοι αδείας και των απαιτουμένων πιστοποιητικών ασφάλειας να μπορούν να εκτελούν διεθνή δρομολόγια στην Κοινότητα. Για παράδειγμα, οι υφιστάμενες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, μεταξύ άλλων Thalys και b<>Eurostar, θα αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό από νεοεισερχόμενες επιχειρήσεις. Το νέο αυτό στάδιο στη δημιουργία της εσωτερικής αγοράς σιδηροδρομικών υπηρεσιών συμπίπτει με την αυξανόμενη πίεση στα παραδοσιακά διεθνή σιδηροδρομικά δρομολόγια από τις χαμηλού κόστους εταιρίες αερομεταφορών. Η δυνατότητα νέων εμπορικών πρωτοβουλιών θα έδινε νέα πνοή στον τομέα. Προκειμένου να δημιουργηθούν ρεαλιστικές οικονομικές συνθήκες για την ανάπτυξη των υπηρεσιών, προτείνεται να επιτραπεί στις νεοεισερχόμενες επιχειρήσεις η επιβίβαση και η αποβίβαση επιβατών σε οποιονδήποτε σιδηροδρομικό σταθμό κατά τη διάρκεια της διεθνούς διαδρομής, περιλαμβανομένων των σταθμών που βρίσκονται στο ίδιο κράτος μέλος. Η διαδικασία αυτή έχει οργανωθεί με τέτοιον τρόπο ώστε να διασφαλίζεται η οικονομική ισορροπία των συμβάσεων παροχής δημοσίων υπηρεσιών που ενδεχομένως να θίγονταν από αυτό το μέτρο, μεριμνώντας συγχρόνως για την αποφυγή υπερβολικών περιορισμών στη λειτουργία των νέων διεθνών επιχειρήσεων.

Η Έρευνα “Ευρωβαρόμετρο” 59.2 που διενεργήθηκε την άνοιξη του 2003 στα δεκαπέντε κράτη μέλη, έδειξε ότι το 70% των ερωτηθέντων συμφωνούν ότι: “εφόσον πληρούνται τα πρότυπα ασφαλείας, το άνοιγμα στον ανταγωνισμό είναι ο καλύτερος τρόπος για να αυξηθεί η απόδοση των σιδηροδρομικών μεταφορών”. Η προσέγγιση αυτή έχει επανειλημμένα γίνει αποδεκτή από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, μεταξύ άλλων όταν ψήφισε το 1999 υπέρ της πρώτης δέσμης μέτρων για τους σιδηροδρόμους και το 2003 για τη δεύτερη. Τον Οκτώβριο του 2003, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε τροπολογία για το άνοιγμα στον ανταγωνισμό όλων των σιδηροδρομικών επιβατικών δρομολογίων, εθνικών και διεθνών, από την 1η Ιανουαρίου 2008. Στη γνωμοδότησή της σχετικά με αυτές τις τροπολογίες, η Επιτροπή δήλωσε ότι το θέμα αυτό πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο ειδικής πρότασης, η οποία θα επιτρέπει να ληφθεί υπόψη η υφιστάμενη νομοθεσία για τις συμβάσεις παροχής δημοσίων υπηρεσιών, έτσι ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε ασυνέπεια. Σε συνέχεια όλων αυτών, η Επιτροπή παρουσίασε συγκεκριμένη πρόταση για το άνοιγμα της αγοράς επιβατικών μεταφορών, συμπληρωμένη με μέτρα για την προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών.

Περισσότερα δικαιώματα για τους επιβάτες

Σύμφωνα με τα μέτρα που ελήφθησαν στον τομέα των αερομεταφορών για την προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης ή καθυστέρησης, η Επιτροπή προτείνει τη θέσπιση πλαισίου για την προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών που χρησιμοποιούν τις διεθνείς υπηρεσίες σιδηροδρομικών μεταφορών. Πρόκειται για πρόταση έκδοσης κανονισμού που θεσπίζει τα ελάχιστα πρότυπα πληροφόρησης των επιβατών πριν και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, τους κανόνες που εφαρμόζονται σε περίπτωση καθυστέρησης, την αντιμετώπιση των παραπόνων και την παροχή βοήθειας σε άτομα με μειωμένη κινητικότητα. Ο κανονισμός αυτός αποτελεί τη βάση για τη θέσπιση περισσότερο ευνοϊκών μέτρων τα οποία θα προωθηθούν μέσω εθελοντικών συμφωνιών μεταξύ της βιομηχανίας και των επιβατικών οργανώσεων.

Πιστοποίηση οδηγών αμαξοστοιχιών

Τα μέτρα προτάθηκαν συνοδεύονται από σχέδιο οδηγίας για την b<>πιστοποίηση οδηγών αμαξοστοιχιών. Το σχέδιο αυτό, το οποίο έχει καταρτιστεί σε συνεργασία όλων των φορέων του σιδηροδρομικού κλάδου, θεσπίζει μηχανισμό για τον ακριβέστερο προσδιορισμό των δεξιοτήτων και των ευθυνών των οδηγών, από την άποψη της κατάρτισης, της αξιολόγησης και της αναγνώρισης των δεξιοτήτων των οδηγών και γενικότερα του πληρώματος των αμαξοστοιχιών που έχουν την ευθύνη της ασφάλειας. Οι οδηγοί πρέπει να είναι κάτοχοι άδειας, έγκυρης σε όλα τα κράτη μέλη, που να πιστοποιεί την επάρκειά τους. Επίσης, θα πρέπει να είναι κάτοχοι πιστοποιητικού, που έχει εκδώσει η σιδηροδρομική επιχείρηση στην οποία απασχολούνται, το οποίο να βεβαιώνει ότι έχουν λάβει ειδική επιμόρφωση για το δρομολόγιο που εκτελούν, τον εξοπλισμό που χρησιμοποιούν και τις λειτουργικές διαδικασίες και διαδικασίες ασφάλειας της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής επιχείρησης.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024