Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΣοβαρές δυσκολίες στη λειτουργία των γραμμών Αδριατικής καταγράφει ο ΕΕΣΥΜ
Ναυτιλία - ακτοπλοΐα

Σοβαρές δυσκολίες στη λειτουργία των γραμμών Αδριατικής καταγράφει ο ΕΕΣΥΜ

Περισσότερα από 2,5 εκατ. επιβάτες, 445.000 ΙΧ οχήματα και 140.000 φορτηγά χάθηκαν για τις ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες από το 2009 μέχρι και το τέλος του 2012, στις γραμμές του Αιγαίου και της Αδριατικής, ως επακόλουθο της οικονομικής κρίσης.

Σοβαρές δυσκολίες παρουσιάζονται στις γραμμές της Αδριατικής για τις ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες και τους Έλληνες μεταφορείς. Ο ανταγωνισμός είναι αμείλικτος, καθώς αλλοδαπές εταιρείες με σημαίες γειτονικών χωρών, ευνοούμενες από θεσμικές ρυθμίσεις στις χώρες τους, λειτουργούν από πλεονεκτική θέση έναντι των ελληνικών εταιρειών. Αυτές, όπως διευκρινίζει ο Ελληνικός Επιμελητηριακός Σύνδεσμος Μεταφορών (ΕΕΣΥΜ) αφορούν:

  • Μειωμένη σύνθεση πληρώματος, η οποία επιτρέπει μικρότερο αριθμό πληρώματος και άρα μικρότερα λειτουργικά έξοδα,
  • Επιδότηση εργοδοτικών εισφορών εργαζομένων,
  • “Πάγωμα” της υποχρέωσης καταβολής των φορολογικών κρατήσεων του προσωπικού που απασχολούν.

“Οι θεσμικές αυτές ρυθμίσεις, παρά το ότι καλύπτονται από την Κοινοτική Νομοθεσία, διαμορφώνουν άνισους όρους ανταγωνισμού μεταξύ των κρατών μελών της Ε.Ε. και απειλούν τη βιωσιμότητα των ελληνικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Αδριατική. Επιπρόσθετα, τα πετρελαϊκά κόστη έχουν εκτοξευτεί, αναγκάζοντας τις εταιρείες σε διατήρηση υψηλών τιμολογίων και μείωση ταχυτήτων πλεύσης για τον περιορισμό της κατανάλωσης. Ακόμα και έτσι, όμως, δεν κατορθώνουν να καλύψουν τα έξοδά τους, ακόμα και σε πλήρως έμφορτο ταξίδι. Παράλληλα, οι Έλληνες μεταφορείς θεωρούν τo κόστος ταξιδιού από και προς την Ιταλία ιδιαίτερα υψηλό για τα σημερινά δεδομένα, και αδυνατούν να το ενσωματώσουν στους τρέχοντες ναύλους. Η κατάσταση αυτή οδηγεί τους εμπλεκόμενους (ναυτιλιακές εταιρείες και μεταφορείς) σε συνεχή συσσώρευση ζημιογόνων αποτελεσμάτων, γεγονός που δεν επιτρέπει καμία αισιοδοξία για το μέλλον”.

Η κατάσταση αυτή ανησυχεί ιδιαίτερα τον ΕΕΣΥΜ και τα μέλη του, καθώς τίθεται σε αμφιβολία η ικανότητα ελληνικών εταιρειών να συνεχίσουν να λειτουργούν στις γραμμές της Αδριατικής και των Ελλήνων μεταφορέων να χρησιμοποιούν της Αδριατική οδό, λόγω υψηλού κόστους, γεγονότα που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής και ανάληψη πρωτοβουλιών από την πλευρά των ελληνικών Αρχών και της Ε.Ε.

Πτώση στη ακτοπλοΐα
Σημαντική πτώση της επιβατικής και μεταφορικής κίνησης κατέγραψαν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες σε όλες τις γραμμές εσωτερικού και εξωτερικού και το 2012. Από το 2009 μέχρι και το τέλος του 2012, χάθηκαν συνολικά για τις ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες περισσότεροι από 2,5 εκατ. επιβάτες, 445.000 ΙΧ και 140.000 φορτηγά, στις γραμμές του Αιγαίου και της Αδριατικής.

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα το 2012 και σύμφωνα με τη “Ναυτεμπορική”, η πτώση της επιβατικής κίνησης στις γραμμές από τον Πειραιά σε όλο το Αιγαίο (πλην Αργοσαρωνικού) παρουσίασε μείωση κατά 13,10% σε σύγκριση με το 2011. Όμως σε σύγκριση με το 2009 (πρώτο έτος της κρίσης) η μείωση φθάνει το 22,5%.

Από τα διαθέσιμα στοιχεία, τη μεγαλύτερη πτώση της επιβατικής κίνησης παρουσιάζει η γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Τήνος-Μυκονος που ξεπερνά ελαφρώς το 22% και ακολουθεί η γραμμή Πειραιάς – Ηράκλειο με 19,25%. Τη μικρότερη πτώση παρουσιάζει η γραμμή από τη Ραφήνα προς τις Κυκλάδες (8,10%).

Στη μεταφορά ΙΧ η πτώση το 2012 σε σύγκριση με τον προηγούμενο έτος φθάνει το 17,70%, ενώ στα φορτηγά το 8,45%. Αντιστοίχως στο διάστημα 2009-2012 η πτώση της μεταφορικής κίνησης στα ΙΧ είναι 27,88% και στα φορτηγά 15% περίπου. Αυτό σημαίνει ότι στο διάστημα αυτό χάθηκαν για την ακτοπλοΐα πάνω από 2 εκατ. επιβάτες, περίπου 400.000 ΙΧ και 60.000 φορτηγά.

Γραμμές Αδριατικής
Η πτώση της επιβατικής κίνησης στις γραμμές της Αδριατικής (Ελλάδα-Ιταλία) είναι στα επίπεδα του 28,20%, ενώ η κίνηση ΙΧ μειώθηκε κατά 28,86% και των φορτηγών κατά 11,25%. Επίσης, από το 2009 μέχρι το τέλος του 2012 η επιβατική κίνηση στην Αδριατική έχει μειωθεί κατά 39,20%, η κίνηση των ΙΧ κατά 34,10% και των φορτηγών κατά 20,95%. Δηλαδή, περίπου 80.000 φορτηγά, 45.000 ΙΧ και περίπου 500.000 επιβάτες.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024