Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΟι προσδοκίες για αύξηση της πληρότητας στην Αθήνα δεν ευοδώνονται

Οι προσδοκίες για αύξηση της πληρότητας στην Αθήνα δεν ευοδώνονται

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του δ` τριμήνου του 2004, του ευρωπαϊκού Benchmarking που διενεργεί η ΕΞΑ σε συνεργασία με τον διεθνή οίκο Συμβούλων JBR Ηοwarth, φανερώνουν ότι όσον αφορά στις πληρότητες, η Αθήνα επανήλθε…

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του δ` τριμήνου του 2004, του ευρωπαϊκού Benchmarking που διενεργεί η ΕΞΑ σε συνεργασία με<...> τον διεθνή οίκο Συμβούλων JBR Ηοwarth, φανερώνουν ότι όσον αφορά στις πληρότητες, η Αθήνα επανήλθε μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες στην τελευταία θέση με πτώση της τάξεως του 7% σε σχέση με το 2003.

Οι επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας το πρώτο μετα-ολυμπιακό τρίμηνο και τελευταίο του 2004 συγκριτικά με δέκα Ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ως εξής:

Η πληρότητα της Αθήνας για το ίδιο διάστημα υπολείπεται 10 μονάδες της επόμενης χαμηλότερης που είναι η Κωνσταντινούπολη και 20 μονάδες της απόλυτα υψηλότερης που είναι αυτή του Λονδίνου.

Η μέση τιμή των δωματίων είναι μόνον 2% υψηλότερη από την αντίστοιχη περσινή, γεγονός που σημαίνει ότι με δεδομένη την αύξηση του κόστους λειτουργίας των περισσοτέρων ξενοδοχείων (εκτεταμένες ανακαινίσεις και χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις), οι πραγματικές τιμές είναι μειωμένες κατά τουλάχιστον 10%. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η μέση τιμή της Αθήνας υπολείπεται κατά 10 Ευρώ περίπου της μέσης τιμής του Βερολίνου που είναι η αμέσως υψηλότερη, η δε μέση τιμή της Ρώμης που είναι η υψηλότερη υπερβαίνει αυτή της Αθήνας κατά 100 περίπου Ευρώ. Είναι δε η πρώτη φορά που η μέση τιμή της Αθήνας είναι χαμηλότερη της Κωνσταντινούπολης.

Όσον αφορά στο RevPar που είναι ο κυριότερος και κρισιμότερος δείκτης αποτελεσμάτων και δείχνει την απόδοση κάθε διαθέσιμου δωματίου, παρατηρούμε ότι εξαιτίας και της αύξησης του δυναμικού της Αττικής, παρατηρείται μια πτώση της τάξης του 5% σε σχέση με πέρυσι. Ο δείκτης αυτός που αντικατοπτρίζει και το πρόβλημα των ξενοδοχείων της Αθήνας, αφορά την αποδοτικότητα των επενδυμένων κεφαλαίων, η οποία είναι ιδιαίτερα χαμηλή. Παράλληλα, πρέπει να τονιστεί ότι το πρόβλημα είναι ακόμη οξύτερο από αυτό που οι αριθμοί αναδεικνύουν, με δεδομένο ότι το 2004 είχαμε μια σημαντική ποιοτική διαφοροποίηση της δυναμικότητας των ξενοδοχείων της Αττικής, με σημαντική αύξηση των μονάδων 5* και 4*, γεγονός που ουσιαστικά καθιστά το RevPar ακόμη χαμηλότερο του παρουσιαζόμενου από τη σύγκριση των δύο χρόνων 2004 και 2003.

Η ΕΞΑ έχει επισημάνει ήδη από την προ-ολυμπιακή περίοδο την παντελή έλλειψη προγράμματος αναφορικά με την ανάπτυξη του κλάδου και την εκμετάλλευση των ωφελειών της Ολυμπιάδας της Αθήνας. Η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά απαιτείται ένας ευρύτερος συντονισμός, όλων των εμπλεκομένων φορέων του δημόσιου τομέα, ώστε το τουριστικό προϊόν μας να αποκτήσει λειτουργικότητα και κατ` επέκταση να γίνει θελκτικό και προσιτό στους πιθανούς πελάτες μας. Η προβολή της Αττικής ως αυτόνομου Τουριστικού Προορισμού, η οργάνωση του Τουριστικού Προϊόντος, η δημιουργία του Μητροπολιτικού Συνεδριακού Κέντρου, η αντιμετώπιση και εξάλειψη των αντικινήτρων (ακριβό αεροδρόμιο, προσαρμογή ωραρίων Μουσείων στις ανάγκες των επισκεπτών κ.λπ.), πρέπει να αποκτήσουν υψηλή θέση στην ατζέντα “προτεραιοτήτων” της πολιτικής ηγεσίας.

Η ΕΞΑ πέρα από τις επισημάνσεις της, με ολοκληρωμένες προτάσεις προς την τουριστική ηγεσία προσπαθεί να συνδράμει στο δύσκολο έργο της ανάκαμψης του τουρισμού και της αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος μας.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
20/05/2024
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024