Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΣε πέντε πυλώνες – άξονες η στρατηγική και το σχέδιο δράσης για την τουριστική προβολή του νομού Δωδεκανήσου

Σε πέντε πυλώνες – άξονες η στρατηγική και το σχέδιο δράσης για την τουριστική προβολή του νομού Δωδεκανήσου

Η πρόσφατη μελέτη που έκανε ο νομός Δωδεκανήσου για την τουριστική προβολή της περιοχής είχε ως αποτέλεσμα να διαμορφωθεί ένα συγκεκριμένο σχέδιο δράσης που στηρίζεται σε πέντε πυλώνες -άξονες

Η πρόσφατη μελέτη που έκανε ο νομός Δωδεκανήσου για την τουριστική προβολή της περιοχής λαμβάνοντας υπόψη τις διαμορφούμενες τάσεις<...> στον διεθνή τουρισμό, τη σημασία του τουρισμού στην οικονομία των νησιών, καθώς και την υποχρέωση της υποβοήθησης των μικρότερων, ώστε να υπάρχει μία όσο δυνατόν ισόρροπη ανάπτυξη, είχε ως αποτέλεσμα να διαμορφωθεί ένα συγκεκριμένο σχέδιο δράσης που στηρίζεται σε πέντε πυλώνες -άξονες.

Αναλυτικά, η πρώτη ενέργεια είναι η προσέγγιση νέων αγορών, που θα επιτευχθεί με τις παρακάτω δράσεις:


  • Παρουσιάση του νομού σε μία τουλάχιστον νέα αγορά κάθε χρόνο.

  • Διευκόλυνση προσέγγισης νέων αγορών από τα μικρά νησιά.

  • Έκδοση τουριστικών εντύπων σε γλώσσες των αναδυομένων τουριστικών αγορών (ρώσικα, κινέζικα, κ.λπ).

  • Οργανωμένη απόστολή – δράση στις νέες αγορές με συμμετοχή εκπροσώπων των ΟΤΑ , επιχειρηματιών.

  • Υποστήριξη δραστηριοτήτων πολιτιστικών ανταλλαγών σε χώρες των “νέων” αγορών.


Ο δεύτερος στόχος που είναι η επέκταση και υποστήριξη των υφισταμένων αγορών θα επιτεχθεί με:

  • “Πακέτα εκδρομών” για τους επισκέπτες πριν και μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

  • Οργάνωση ειδικής παρουσίας του νομού με εκπροσώπους τουριστικών και επαγγελματικών οργανώσεων σε επιλεγμένες τουριστικές ή θεματικές εκθέσεις και περιοχές (π. χ. κινητή έκθεση).

  • Τουριστικό γεγονός “προβολής” των νησιών του νομού με πρόσκληση αλλοδαπών εμπειρογνωμόνων, δημοσιογράφων, επιχειρηματιών.


Η συνεργασία μεταξύ των νησιών που κρίθηκε ως τρίτος βασικός πυλώνας του σχεδίου marketing στοχεύει στην:

  • Προβολή νησιωτικών συμπλεγμάτων βασισμένων σε γνωστά νησιά (ομάδες νησιών).

  • Προώθηση εκδρομικών πακέτων βραχυχρόνιων διακοπών (short break holidays) σε “2+ νησιά”.

  • Ετήσιο θεματικό συνέδριο βασισμένο σε μορφή τουρισμού αναπτυσσόμενη στην Περιφέρεια.

  • Θεματικά έντυπα με αναφορά στα νησιά που προσφέρουν τον αντίστοιχο θεματικό τουρισμό.

  • Ανάδειξη πολύ-νησιακών “πολιτιστικών διαδρομών” (π.χ. μεσαιωνικών κάστρων, αρχαιολογικών χώρων, κ.α.).


Ο επόμενος βασικός πυλώνας είναι η επιμύκυνση της τουριστικής περιόδου που θα επιτευχθεί με:
  • Έμφαση σε τουριστικά προϊόντα εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

  • Συνεδριακό τουρισμό με pre/post trips σε μικρότερα νησιά.

  • Προώθηση εξειδικευμένων μορφών αθλητικού τουρισμού (wind surf) καταδύσεων, αναρριχήσεων κ.α.).

  • Ανάδειξη των χαρακτηριστικών που ζητιούνται για δραστηριότητες “εκτός σαιζόν”.

  • Προβολή περιοχών, υπηρεσιών, εγκαταστάσεων για θαλάσσιο τουρισμό ιδιωτικών σκαφών.

Τέλος, το marketing plan του νομού Δωδεκανήσου δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην διευκόλυνση της πληροφόρηση των τουριστικών αγορών με τη δημιουργία:


  • Κοινού εντύπου παρουσίασης όλων των νησιών.
  • Ηλεκτρονικού portal στο internet με links στις επιμέρους ιστοσελίδες προορισμών, φορέων και επιχειρήσεων.
  • Θεματικών εντύπων για ειδικές μορφές / αξιοθέατα (π.χ. θρησκευτικά, σπηλαιολογικά, πολιτιστικά, κ.α.).
  • Έντυπου πληροφόρησης δρομολογίων θαλασσίων και αεροπορικών συγκοινωνιών.
  • Ειδικού υλικού ανάδειξης οικολογικών χαρακτηριστικών (π.χ. θαλάσσιο πάρκο, περιοχές `Natura` υγροβιότοποι, κ.α.
Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024