Σε έκτακτη συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε χθες, προσκάλεσε ο υπουργός Ανάπτυξης Aκης Τσοχατζόπουλος τους εκπροσώπους βασικών τουριστικών φορέων με στόχο να συζητήσουν την αποτελεσματικότερη διαχείριση της κρίσης στο τουρισμό…
Σε έκτακτη συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε χθες, προσκάλεσε ο υπουργός Ανάπτυξης Aκης Τσοχατζόπουλος τους εκπροσώπους βασικών τουριστικών φορέων με στόχο<...> να συζητήσουν την αποτελεσματικότερη διαχείριση της κρίσης στο τουρισμό, διαβλέποντας –προφανώς- το κλίμα ανησυχίας και δυσαρέσκειας που είχε αρχίσει να διαμορφώνεται. Σαφές δείγμα αυτού του κλίματος ήταν η διάχυτη απροθυμία των φορέων να συμμετάσχουν στις τέσσερις επιτροπές διαχείρισης της κρίσης που δημιούργησε ο ΕΟΤ. Βασική αιτία αυτής της απροθυμίας είναι η αρνητική εμπειρία από την Επιτροπή που είχε συσταθεί για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κρίσης της 11ης Σεπτεμβρίου 2001, της οποίας τα πορίσματα και οι αποφάσεις έπεσαν στο κενό.
Στην συνάντηση με τον υπουργό συμμετείχαν οι πρόεδροι των ΞΕΕ, HATTA, ΕΠΕΣΤ, Γ. Φωκάς, Γ. Ευαγγέλου και Τρ. Βενετόπουλος αντίστοιχα και ο αντιπρόεδρος της ΠΟΞ Σπ. Διβάνης.
Κατά την διάρκεια της συνάντησης οι εκπρόσωποι των τουριστικών φορέων επανέλαβαν –μεταξύ άλλων- την ανησυχία τους για την μέχρι σήμερα διαχείριση της κρίσης, την διεξαγωγή της διαφημιστικής καμπάνιας, τις αόριστες αναφορές στα κονδύλια διαφήμισης (πλην του προϋπολογισμού των 7.336.757 ευρώ για τη διαφήμιση στα μέσα) που υπάρχουν στο σχετικό έγγραφο που διανεμήθηκε στο ΕΣΥΤ, όσο και το δημόσια εκφρασθέν πρόβλημα περί στενότητας πόρων.
Οι εκπρόσωποι των τουριστικών φορέων ζήτησαν και συμφώνησαν με τον κ. Τσοχατζόπουλο να ληφθεί σειρά μέτρων για την αντιμετώπιση της κρίσης στο τουρισμό, τα οποία αναμένεται να ανακοινωθούν επίσημα σήμερα.
Τα μέτρα αυτά αφορούν –μεταξύ άλλων- στην άμεση κινητοποίηση ώστε να προβληθεί η Ελλάδα ως ασφαλής προορισμός μέσω επικοινωνιακού προγράμματος:
- σε συνεργασία με το υπουργείο Εξωτερικών και τα κατά τόπους γραφεία τύπου στις Πρεσβείες μας,
- με επικαιροποιημένα διαφημιστικά μηνύματα που θα συντηρήσουν την τουριστική εικόνα της Ελλάδας,
- με πρόγραμμα συντήρησης των δημοσιών σχέσεων.
Αλλά σχετικά μέτρα –μεταξύ άλλων- αφορούν:
- στην εντατικοποίηση της διαφήμισης από τις 15 Απριλίου και μετά,
- στην άμεση λήψη μέτρων για διευκολύνσεις στην έκδοση visa shengen,
- την συνδιαφήμιση με tour operators του εξωτερικού,
- τις μειώσεις τελών αεροδρομίων και λοιπών επιβαρύνσεων, εισόδων Μουσείων, κ.λπ.,
- την επείγουσα σύσκεψη με ΥΠΕΞ και ΥΠΔΤ για διευκολύνσεις όπως είσοδοι στα βόρεια σύνορα, κ.λπ..
Οι εκπρόσωποι των τουριστικών φορέων τόνισαν ότι θα παρακολουθούν από κοντά την εξέλιξη των σχετικών ενεργειών.
Απομένει να απαντηθούν τα ερωτήματα:
- Η κίνηση του υπουργού Ανάπτυξης να προσκαλέσει σε έκτακτη συνάντηση τους εκπροσώπους των τουριστικών φορέων θα αποφέρει ουσιαστικά αποτελέσματα ή αποτελεί ένα ευφυή ταχύτατο πολιτικό ελιγμό με στόχο την αναστολή συλλογικών αντιδράσεων;
- Κατά πόσο θα καταφέρουν να παραμείνουν ενωμένοι οι τουριστικοί φορείς –και, γιατί όχι, να διευρύνουν ακόμα περισσότερο την προαναφερόμενη άτυπη επιτροπή- ασκώντας αποτελεσματικά το έργο του ελέγχου και της αποτελεσματικής συνεργασίας με τον δημόσιο τομέα;
Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.
Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.