Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΚινέζικη αγορά: Σοβαρά προβλήματα λειτουργούν ανασταλτικά στην ανάπτυξή της

Κινέζικη αγορά: Σοβαρά προβλήματα λειτουργούν ανασταλτικά στην ανάπτυξή της

Η παρουσία των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων στην τουριστική έκθεση της Σαγκάης έδειξε από την μία το ενδιαφέρον των Ελλήνων να επενδύσουν στη νέα αυτή ανερχόμενη αγορά, αλλά, ταυτόχρονα, έφερε για άλλη μια φορά στην επιφάνεια σειρά προβλημάτων που λειτουργούν ανασταλτικά στην περαιτέρω ανάπτυξή της…

Η παρουσία των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων στην τουριστική έκθεση της Σαγκάης έδειξε από την μία το ενδιαφέρον των Ελλήνων να επενδύσουν<...> στη νέα αυτή ανερχόμενη αγορά, αλλά, ταυτόχρονα, έφερε για άλλη μια φορά στην επιφάνεια σειρά προβλημάτων που λειτουργούν ανασταλτικά στην περαιτέρω ανάπτυξή της. Ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ Γ. Ευαγγέλου, ο οποίος παρευρέθηκε στην έκθεση, τόνισε ότι “εάν επιθυμούμε να ανοίξουμε την αγορά της Κίνας θα πρέπει να προσεγγίσουμε το θέμα με προσεκτική μελέτη καλύπτοντας όλες τις πτυχές του συγχρόνως, δηλαδή διμερή συμφωνία, προξενικά γραφεία και διεκπεραίωση έκδοσης βίζας και γραφεία ΕΟΤ.” Ο HATTA, σε σχετικό δελτίο τύπου, επιχειρεί να καταγράψει τόσο τις προοπτικές όσο και τα σοβαρά προβλήματα που αφορούν στην κινέζικη τουριστική αγορά.

Η ελληνική συμμετοχή, αποτέλεσμα φιλότιμης προσπάθειας τόσο από την πλευρά των Ελλήνων εκθετών όσο και από την πλευρά του ΕΟΤ ήταν, ίσως, η πιο αξιοπρεπής παρουσία στην έκθεση.

Ωστόσο, τα τελικά συμπεράσματα για τις άμεσες προοπτικές ανάπτυξης της κινεζικής τουριστικής ζήτησης για την χώρα μας δεν θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ιδιαίτερα αισιόδοξα, αφού σημειώθηκε ένα, μάλλον, μέτριο ενδιαφέρον για το τουριστικό προϊόν μας. Οι τουριστικοί επιχειρηματίες που αποφάσισαν να επενδύσουν στην παρουσία τους στην έκθεση της Σαγκάης, παρασυρόμενοι από τις μεγαλοστόμες, αβάσιμες προς το παρόν, δηλώσεις των αρμοδίων για το άνοιγμα της τουριστικής αγοράς της Κίνας, έμειναν με την απορία σε τι αποσκοπεί όλη αυτή η προσπάθεια, όταν πέρυσι μπορέσαμε να εκδώσουμε μόλις 1200 βίζες και οι προοπτικές δεν έχουν αλλάξει.

Η συμφωνία με την Κίνα, που τόσος θόρυβος έγινε για αυτή, έχει παγώσει και κατά πάσα πιθανότητα υπεύθυνο είναι το υπουργείο Εξωτερικών. Η ανάληψη της προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την χώρα μας αποτελεί ευκαιρία για την προώθηση μίας συνολικής διαπραγμάτευσης του θέματος των τουριστικών σχέσεων της Ε.Ε και της Κίνας, αν και θα μπορούσε να είχε προχωρήσει, ήδη, μία διμερής συμφωνία, η οποία θα μας έδινε προβάδισμα.

Αναλυτικά, οι βασικότεροι λόγοι, σημειώνει ο HATTA, που δρουν ανασταλτικά στην δημιουργία τουριστικής ζήτησης από την αχανή αγορά της Κίνας αφορούν στα ακόλουθα θέματα:

Έλλειψη αεροπορικής σύνδεσης

Η απουσία απευθείας αεροπορικής σύνδεσης της χώρας μας με την Κίνα αποτελεί ένα βασικό πρόβλημα, η σημασία του οποίου έχει τονιστεί κατ΄ επανάληψη. Είναι, φυσικά, προφανής η σημασία της εξασφάλισης μιας σταθερής και επαρκούς αεροπορικής σύνδεσης από και προς δύο περιοχές που αποσκοπούν στο να αναπτύξουν τουριστικές σχέσεις. Ο ΗΑΤΤΑ πιστεύει ότι το θέμα θα πρέπει να εξεταστεί, αφού εκτιμηθεί η δυναμική και οι προοπτικές της αγοράς, με στόχο να βρεθούν λύσεις, με την παρότρυνση προς μια κινεζική αεροπορική εταιρεία, να δρομολογήσει κατευθείαν πτήσεις. Ποια εταιρεία θα πάρει όμως το ρίσκο κάτω από τέτοιες ανασταλτικές συνθήκες;

Έλλειψη τουριστικής προβολής

Η απουσία γραφείου του ΕΟΤ στην Σαγκάη, η δημιουργία του οποίου έχει εξαγγελθεί, όπως, επίσης και ενός προξενείου, μας στερεί από κάθε προσπάθεια για αποτελεσματική προβολή, αφού σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να καλυφθούν οι ανάγκες από το γραφείο ΕΟΤ της Ιαπωνίας. Η ύπαρξη τουριστικής προβολής είναι καθοριστικής σημασίας για την προώθηση ενός τουριστικού προορισμού σε κάθε αγορά, πολύ περισσότερο δε όταν η αγορά αυτή είναι καινούργια.

Οι Κινέζοι έχουν καλή εικόνα για την χώρα μας, σέβονται και εκτιμούν την ιστορία και τον πολιτισμό μας αλλά δεν γνωρίζουν το τουριστικό προϊόν μας. Το τεράστιο μέγεθος της αγοράς δημιουργεί αντικειμενικές δυσκολίες, γεγονός που αυξάνει την αναγκαιότητα για την αναζήτηση έξυπνων, σχετικά οικονομικών και αποτελεσματικών λύσεων προβολής και προώθησης του τουριστικού προϊόντος μας σε αυτή την νέα αγορά.

Οι δυνατότητες για έμμεση τουριστική προβολή θα πρέπει να διερευνηθούν σε βάθος. Σε αυτό το πλαίσιο, μεταξύ άλλων, θα πρέπει να αξιοποιηθούν και οι δυνατότητες των Ολυμπιακών Αγώνων για την τουριστική προβολή μας. Φυσικά θα πρέπει να εξασφαλιστούν, επίσης, τα απαραίτητα κονδύλια και να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στις προσωπικές επαφές που μπορούν να προωθήσουν και προβάλουν το τουριστικό προϊόν μας.

Σοβαρά προβλήματα με την έκδοση βίζας

Η έλλειψη επαρκών προξενείων στην Κίνα και πιο συγκεκριμένα στην Σαγκάη και την Καντόνα, η καθυστέρηση της αναβάθμισης του προξενείου μας στο Πεκίνο, ώστε να μπορεί με μεγαλύτερη ταχύτητα και αποτελεσματικότητα να ανταποκριθεί στα αιτήματα για έκδοση βίζας, καθώς και τα σοβαρά προβλήματα που προκύπτουν με τις διαδικασίες εκδόσεων βίζας Σένγκεν, αποτελούν καθοριστικής σημασίας ανασταλτικούς παράγοντες.

Ο HATTA από την πρώτη στιγμή παρακολουθεί το θέμα και τα σχετικά προβλήματα από κοντά και βρίσκεται σε μία συνεχή επικοινωνία με το προξενείο μας στη Κίνα με στόχο τόσο την επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων όσο και την εξεύρεση λύσεων οι οποίες θα απλουστεύσουν και θα επιταχύνουν τις απαραίτητες διαδικασίες.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024