Δύο ενδεχόμενα εξετάζει η κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, μετά την αναβολή αξιολόγησης των προσφορών, οι οποίες κρίθηκαν μη συγκρίσιμες και μη ικανοποιητικές. Το πρώτο σενάριο είναι να […]
Δύο ενδεχόμενα εξετάζει η κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της
Σύμφωνα με αυτό, η
Η τελική απόφαση θα ληφθεί, πάντως, μετά την 18η Ιουνίου, ημερομηνία που αποτελεί τη νέα προθεσμία για την υποβολή των βελτιωμένων δεσμευτικών προσφορών από τις ενδιαφερόμενες εταιρίες, αντί της σημερινής ημερομηνίας 28 Μαΐου 2001. Οι διαπραγματεύσεις εκτιμάται ότι θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί πάση θυσία έως τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, προκειμένου να μην επιβαρυνθεί οικονομικά η εταιρία.
Όποια λύση και αν προκριθεί για τον εθνικό αερομεταφορέα, το μεγάλο πρόβλημα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει άμεσα η εταιρία είναι η διαχείριση των διαθεσίμων της στο μεσοδιάστημα από την ανακήρυξη προσωρινού αναδόχου έως την ολοκλήρωση των διαδικασιών για την εκχώρησή της στο νέο ιδιοκτήτη. Λύση στο πρόβλημα φαίνεται να δίνει το νέο σενάριο του υπουργού Μεταφορών, το οποίο προβλέπει τη χρηματοδότηση της εταιρίας με κρατικά κεφάλαια της Εμπορικής Τράπεζας, που θα διατεθούν μέσω χρηματοδοτικού προγράμματος της Εμπορικής Κεφαλαίου.
Εν τω μεταξύ, οι οικονομικές προσφορές των υποψηφίων επενδυτών περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:
Cyprus Airways: Οι Κυπριακές Αερογραμμές προσφέρουν 20 – 30 δισ. δρχ. για το 51% (και όχι το 65%) της ΟΑ, ενώ ξεκαθαρίζουν ότι δεν θέλουν να εξαγοράσουν παράλληλα την Olympic Catering και ότι επιθυμούν την περικοπή δραστηριοτήτων της τεχνικής βάσης και των μακρινών δρομολογίων, εκτός αυτού προς Νέα Υόρκη, για το οποίο προτίθενται να δρομολογήσουν επιπλέον αεροσκάφη.
AXON Airlines: Την ενοικίαση και τη διαχείριση του στόλου της ΟΑ για δύο χρόνια -χωρίς δεσμεύσεις για το μετέπειτα διάστημα- προτείνει η AXON Airlines, η οποία φαίνεται ότι ενδιαφέρεται μόνο για τις αεροπορικές δραστηριότητες της Ολυμπιακής. Η εταιρία αναφέρει ότι μπορεί να διατηρήσει μόνο το ιπτάμενο προσωπικό και αυτό έως 2.900 άτομα από 4.100 που αριθμεί σήμερα.
Όμιλος Ρέστη: Διατήρηση όλων των υφιστάμενων δραστηριοτήτων της ΟΑ προτείνει η συγκεκριμένη προσφορά για τη νέα εταιρία, κάνοντας λόγο για καταβολή -σε περίοδο 20 ετών- 150 δισ. δρχ. για την εξόφληση των χρεών του εθνικού αερομεταφορέα. Στο "στόχαστρο" του ομίλου μπαίνει ξεκάθαρα η έκταση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, στην οποία ο εφοπλιστής επιθυμεί να κατασκευάσει ξενοδοχειακή μονάδα.
Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.