Χρήστος Παναρέτου
Τα νέα ξενοδοχεία να δίνουν έμφαση στο “τοπικό χρώμα”…
Ηλικία: 38
Τόπος γέννησης: Πάφος – Κύπρος
Οικογενειακή κατάσταση: Έγγαμος (2 Παιδιά)
Χόμπι: Μουσική, Φωτογραφία, Ταξίδια, Δουλειά
Ζώδιο: Λέων
Που Σπούδασε:
* Γαλλική Γλώσσα – Lyon, Γαλλία
* Institut Universitaire de Technologie – Lyon, Γαλλία
* Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα – Αθήνα
Που Δούλεψε:
Γραφεία Incoming / Tour Operator 1984 – 1997
Που Δουλεύει Τώρα:
* Hotelworld Greece, Γενικός Διευθυντής
(Ηλεκτρονική προώθηση ξενοδοχείου μέσω internet και GDS – Marketing)
* Yalos Tours – Γενικός Διευθυντής
Πόσες ώρες την ημέρα εργάζεται;
12 – 16 ώρες
Που είναι μέλος:
H.A.T.T.A.
Τι πιστεύει:
Ποιοι άλλοι τουριστικοί κλάδοι του φαίνονται ενδιαφέροντες;
Συνεδριακός Τουρισμός, Ηλεκτρονικό Εμπόριο (Tour Operating)
Ποια άλλη εταιρία εκτός από την δική του ή αυτή που εργάζεται θαυμάζει περισσότερο και γιατί;
Εταιρίες που πρωτοπορούν κάνοντας έξυπνες κινήσεις και καινοτομίες, προσφέροντας ποιότητα, εξυπηρέτηση, σωστό επαγγελματισμό.
Ποια προσωπικότητα εν ζωή θαυμάζει και γιατί;
Τους ανθρώπους που αγωνίζονται με ήθος και τιμιότητα και παρ’ όλες τις δυσκολίες δεν αλλάζουν.
Οικογένεια ή καριέρα και γιατί;
Ο συνδυασμός και των δύο είναι ότι καλύτερο. Δύσκολο να βρεθεί η χρυσή τομή ούτως ώστε να είναι όλοι ευχαριστημένοι. Εξαρτάται απ’ το αν και η σύντροφος σου έχει αρκετή κατανόηση.
Αγαπημένος προορισμός διακοπών, για Ελλάδα και εξωτερικό;
Πελοπόννησος, Γαλλία, Κύπρος.
Στιγμές στην καριέρα του:
Ποια ήταν η πιο αστεία στιγμή στην καριέρα του;
Όταν 2 πελάτισσες (γαλλίδες) με πρόβλημα ομιλίας μπήκαν στο γραφείο αφού πρώτα πέρασαν από διπλανό φαρμακείο. Είχαν πρόβλημα δυσκοιλιότητας και ο φαρμακοποιός τους έδωσε φάρμακο για να σταματήσει η διάρροια! Προσπαθούσαν να μας εξηγήσουν και να μας δώσουν να καταλάβουμε με νοήματα το πρόβλημα τους για να αλλάξει ο φαρμακοποιός το φάρμακό τους!
Ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή στην καριέρα του;
Όταν βρισκόμουν στο Παρίσι σε επαγγελματικό ταξίδι, μου τηλεφώνησαν ότι είχαμε δυστύχημα με νεκρούς στη Κρήτη. Χρειάστηκε να ταξιδέψω με την ειδική ναυλωμένη πτήση από την ασφαλιστική εταιρία για την παραλαβή των τραυματιών για τον επαναπατρισμό τους. Στη διαδρομή Παρίσι – Ηράκλειο είχαμε μεταβάλλει το αεροπλάνο σε πτέρυγα νοσοκομείου για την αντιμετώπιση της κατάστασης.
Επίκαιρες Ερωτήσεις:
Ποιο πιστεύει ότι είναι το μέλλον του τουρισμού για την Ελλάδα την ερχόμενη 10ετία;
Θετικό αν δουλέψουμε με σοβαρότητα, σωστή παροχή και ποιότητα υπηρεσιών, και να υποσχόμαστε μόνο ότι μπορούμε να προσφέρουμε τότε, μόνο επιτυχίες θα έχουμε. Η αναβάθμιση του τουρισμού, της τουριστικής υποδομής, η βελτίωση των ξενοδοχειακών μονάδων και η σωστή προβολή θα βοηθήσουν πάρα πολύ.
Ποιό θεωρεί ως φλέγον θέμα του τουρισμού αυτή την εποχή;
Η συγχώνευση μεγάλων εταιριών, οι συμμαχίες κολοσσών και αεροπορικών εταιριών. Η ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η σωστή προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό και η προετοιμασία για το 2004.
To Internet και γενικά η τεχνολογική εξέλιξη πως θα επηρεάσουν τις κρατήσεις των ξενοδοχείων;
Θετικά. Οι δυνατότητες που δίνονται σε ένα ξενοδοχείο για παγκόσμια προβολή είναι τεράστιες και με σχετικά χαμηλό κόστος. Οι κρατήσεις ‘on line’, η προβολή, η αμεσότητα που δίνουν τα διάφορα συστήματα μαζικής διανομής δίνουν τη δυνατότητα σε ένα ξενοδοχείο να αυξήσει την πελατεία του, αποκτώντας πελάτες που δεν θα περνούσαν από ένα τουριστικό γραφείο.
Ποιες είναι οι μελλοντικές τάσεις στην ξενοδοχειακή βιομηχανία; Υπάρχουν τάσεις συμμαχιών και συνεργασιών μεταξύ των διεθνών αλυσίδων;
Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος οπότε οι συμμαχίες επιβάλλονται. Χρειάζεται στις καινούριες ξενοδοχειακές μονάδες να δίνεται έμφαση στο ‘τοπικό χρώμα’, όχι ξενοδοχεία χαβούζες, ποιότητα κατασκευής, αναβάθμιση των χώρων που περιβάλλουν το ξενοδοχείο, όχι στα ξενοδοχεία βιομηχανίες.
Αντίστροφη Ερώτηση: “Τι θα ήθελε να ρωτήσει το TravelDailyNews;”
Εκτός από την ενημέρωση των αναγνωστών σας, έχετε κάποιες συνεργασίες με άλλες παρόμοιες εταιρίες του εξωτερικού για ανταλλαγή απόψεων/ειδήσεων και προβολής των ελληνικών εταιριών και ελληνικών τουριστικών θεμάτων; Αν ναι, με ποιες; Έχουν γίνει κάποια links;
TDN: Όπως έχετε αναφέρει παραπάνω, ο ισχυρός ανταγωνισμός επιβάλλει την ανάπτυξη συνεργασιών. Έτσι και στον δικό μας τομέα -αν και προς το παρόν δεν υπάρχει εμφανής ανταγωνισμός στην Ελλάδα ούτε για το TravelDailyNews, ούτε για το Travel For All- η ανάγκη για συνεργασίες είναι ακόμα πιο επιτακτική. Η τεχνολογία, από την μία δημιουργεί το λεγόμενο “παγκόσμιο χωριό” οπότε ο ανταγωνισμός ξεφεύγει από τα στενά κρατικά σύνορα, ενώ από την άλλη “τρέχει” και αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς. Η Travel Media Applications παρακολουθεί τις εξελίξεις και ακολουθεί το ρητό “η ισχύς εν τη ενώσει” και όχι το “διαίρει και βασίλευε”. Σύντομα, εντός του 2001, τα αποτελέσματα των συνεργασιών που σχεδιάζουμε και αναπτύσσουμε θα είναι ορατά και ανακοινώσιμα.
Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.