Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΈρευνες-ΜελέτεςΙΤΕΠ: Δυσκολίες αντιμετωπίζει η ανάπτυξη του Τουρισμού Πόλεων στην Ελλάδα κατά τη χειμερινή περίοδο

ΙΤΕΠ: Δυσκολίες αντιμετωπίζει η ανάπτυξη του Τουρισμού Πόλεων στην Ελλάδα κατά τη χειμερινή περίοδο

Η έντονη εποχικότητα που χαρακτηρίζει το ελληνικό τουριστικό προϊόν αποτελεί, ίσως, τη σημαντικότερη από τις αδυναμίες του, διότι επηρεάζει δραματικά την αποτελεσματικότητα των πόρων που απασχολούνται στον σχετικό τομέα παραγωγής. […]

Η έντονη εποχικότητα που χαρακτηρίζει το ελληνικό τουριστικό προϊόν αποτελεί, ίσως, τη σημαντικότερη από τις αδυναμίες του, διότι επηρεάζει δραματικά<...> την αποτελεσματικότητα των πόρων που απασχολούνται στον σχετικό τομέα παραγωγής.

Η Ελλάδα, όπως προκύπτει και από σχετική μελέτη του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων ΙΤΕΠ<.>, δεν διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα<...> για την προσέλκυση χειμερινών τουριστών από την Δ. Ευρώπη. Αντιθέτως, διαθέτει έντονο ανταγωνιστικό μειονέκτημα. Τα φυσικά πλεονεκτήματα της Ελλάδος, έχουν σχέση με την θάλασσα, τον ήλιο και το νησιωτικό πλουραλισμό. Αυτά, όμως, γίνονται ενεργά κάτω από καιρικές συνθήκες, οι οποίες συνήθως δεν συνυπάρχουν με την χειμερινή περίοδο. Το συμπέρασμα είναι μάλλον μονοσήμαντο. Η πολιτική για αύξηση του χειμερινού τουρισμού οφείλει να στοχεύσει από απόψεως μεν τουριστικού προϊόντος στον περιηγητικό – πολιτισμικής κατευθύνσεως τουρισμό, από απόψεως δε τουριστικής ζητήσεως σε προελεύσεις, ως προς τις οποίες το ελληνικό τουριστικό προϊόν δεν παρουσιάζει ανταγωνιστικά μειονεκτήματα σε σύγκριση με τις παραδοσιακώς άμεσα ανταγωνίστριες χώρες.

Κριτική θεώρηση των δυνατοτήτων, όχι μόνο όσον αφορά τις προς τούτο ενδεδειγμένες περιοχές και υποδομές, αλλά και τους διαθέσιμους πόρους, οδηγεί στο μονοσήμαντο συμπέρασμα: ότι η προσέλκυση αλλοδαπών τουριστών κατά τη χειμερινή περίοδο μπορεί να γίνει με σχετική επιτυχία μόνο σε πόλεις που συνδυάζουν ένα ευρύτερο, ευχερώς προσεγγίσιμο πολιτιστικό χώρο περιηγητικού ενδιαφέροντος και ανθρωπογενείς υπηρεσίες ικανές να ικανοποιήσουν τις ποικίλες υλικές και πνευματικές ανάγκες των επισκεπτών. Η χώρα μας έχει το προνόμιο να διαθέτει τέτοιες πόλεις, από τις οποίες, ωστόσο, απουσιάζει σε μεγάλο βαθμό το στοιχείο που καθιστά τις ίδιες τις πόλεις αντικείμενο τουριστικού ενδιαφέροντος. Εξ ού η ανάγκη αναβαθμίσεως των πόλεων.

Ο τουρισμός πόλεων αποτελεί, ως γνωστόν, διακριτή τουριστική δραστηριότητα· απευθύνεται σε επισκέπτες πιο απαιτητικούς, αλλά και ευπορότερους και ωριμότερους συγχρόνως. Ωστόσο, το θετικό αυτό στοιχείο δεν πρέπει να προκαλέσει και αντίστοιχη φαντασίωση.

(α) Η Ελλάδα δεν διαθέτει όμορφες πόλεις· αυτό που διαθέτει είναι πόλεις με μοναδικό αρχαιολογικό-μουσειακό περίγυρο, με ενδιαφέροντες δορυφορικούς περιηγητικής φύσεως προορισμούς.
(β) Ο ευρωπαϊκός τουρισμός πόλεων στηρίζεται σε βραχείας διάρκειας επισκέψεις με χρήση πρωτίστως αυτοκινήτου. Αυτό δεν είναι εφικτό για την μακρά των κέντρων προελεύσεως ευρισκομένη χώρα μας.

Τα στοιχεία αυτά υπογραμμίζουν την σοβαρότητα των προβλημάτων που θα αντιμετωπίσει οποιαδήποτε τουριστική πολιτική ενισχύσεως του χειμερινού τουρισμού. Είναι προβλήματα υλικών υποδομών, οργανώσεως, επινοήσεως και εφαρμογής ελκυστικών προγραμμάτων αναψυχής, πληροφορήσεως κτλ. και, βεβαίως, προβολής και διαφημίσεως.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024