Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΑνάξιος σωτήρας για την Ολυμπιακή αποδείχθηκε η Axon Airlines

Ανάξιος σωτήρας για την Ολυμπιακή αποδείχθηκε η Axon Airlines

Ανάξια για το ρόλο του σωτήρα αποδείχθηκε η Axon Airlines, πρώτη επιλαχούσα στον αγώνα για τη διεκδίκηση της εξαγοράς της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Η εταιρία, που για πέντε μήνες διαπραγματευόταν με […]

Ανάξια για το ρόλο του σωτήρα αποδείχθηκε η Axon Airlines<.>, πρώτη επιλαχούσα στον αγώνα για τη διεκδίκηση της εξαγοράς της Ολυμπιακής<...> Αεροπορίας. Η εταιρία, που για πέντε μήνες διαπραγματευόταν με την ελληνική κυβέρνηση έπειτα από προτροπή της συμβούλου εταιρίας CSFB, αποδείχθηκε ανίκανη να στηρίξει τον εαυτό της, αφήνοντας πολλά ερωτηματικά πίσω της για την αξιοπιστία της συμβούλου εταιρίας και την αδράνεια των αρμόδιων υπουργείων.

Η ανακοίνωση της μητρικής εταιρίας Axon Συμμετοχων Α.Ε. σχετικά με τη διακοπή λειτουργίας της Axon Airlines την περασμένη Παρασκευή έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία. Οι λόγοι που οδήγησαν τη διοίκηση της εταιρίας να προβεί σε αυτή την απόφαση περιγράφονται στη σχετική ανακοίνωση η οποία αναφέρει τα εξής:

"Η αξιοπιστία ενός Ομίλου, η επιχειρηματική του πορεία και η αξιοπρέπεια των στελεχών που τον διοικούν, περνούν ορισμένες φορές μέσα από οδυνηρές αποφάσεις.

Η Axon Airlines, μέλος του Ομίλου επιχειρήσεων Axon που αριθμεί 12 κερδοφόρες επιχειρήσεις ανακοινώνει σήμερα (Παρασκευή) τη διακοπή της λειτουργίας της.
Η διεθνής κρίση στις αερομεταφορές που πλήττει όλες τις εταιρίες του χώρου μετά το τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου στις Ηνωμένες Πολιτείες, επιδεινώνεται ραγδαία, οι ζημιές αυξάνονται εντυπωσιακά και ο ορίζοντας ανάκαμψης δεν είναι ορατός στο προσεχές μέλλον.

Το 1999, η Axon Airlines με σαφές αναπτυξιακό επιχειρηματικό σχέδιο επένδυσε σε νέα σύγχρονα αεροπλάνα και ειδικά εκπαιδευμένο, άρτια καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό για την εξυπηρέτηση και την ασφάλεια του πολίτη επιβάτη.

Η ριζική όμως και εκ βάθρων ανατροπή των συνθηκών στην αγορά ήρθε να ακυρώσει τους σχεδιασμούς και να μας οδηγήσει στη δυσάρεστη απόφαση διακοπής της λειτουργίας της εταιρίας.

Θέλουμε να ευχαριστήσουμε το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρίας που με ποιοτική δουλειά, αυταπάρνηση και εργατικότητα στάθηκε αρωγός στην υλοποίηση των οραμάτων της εταιρίας. Θέλουμε επίσης να ευχαριστήσουμε όλους τους παράγοντες, συμβούλους, πρόσωπα και φορείς, κρατικούς και μη που συμμετείχαν στη διαδικασία αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής Αεροπορίας, θέμα που ευχόμαστε να οδηγηθεί στην ευνοϊκότερη λύση προς όφελος της ίδιας της εταιρείας, των εργαζομένων της και των Ελλήνων φορολογούμενων.

Εάν και εφόσον οι διεθνείς και εγχώριες συνθήκες στις αερομεταφορές μεταβληθούν, η Axon Αιrlines θα επανεξετάσει τόσο την πιθανότητα επαναλειτουργίας της όσο και αυτήν της υλοποίησης των αναπτυξιακών της σχεδιασμών".

Τι δήλωσαν κυβέρνηση και αντιπολίτευση

Βερελής: Η κυβέρνηση είναι προσεκτική στο ζήτημα της Ολυμπιακής και γι αυτό δεν έσπευσε να υπογράψει

"Είμαστε επιφυλακτικοί και προσεκτικοί σε όλη τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου της Ολυμπιακής. Ειδικότερα με την ΑΧΟΝ, η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η επιχείρηση αυτή είναι λυπηρή, αλλά είναι ένα φαινόμενο που παρατηρείται σε όλη την Ευρώπη, όπως για παράδειγμα με τις αεροπορικές εταιρίες Sabena και Swissair". Αυτά δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Χρήστος Βερελής κατά τη διάρκεια επίβλεψης των έργων της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. στον Αξιό ποταμό.

"Οι νέοι σχηματισμοί που θα διεκδικήσουν την Ολυμπιακή θα πρέπει να είναι ισχυροί και να αποτελούνται από πολλές επιχειρηματικες ενώσεις. Μέχρι τις 23 Δεκεμβρίου θα έχουν ολοκληρωθεί οι συζητήσεις με τους Αυστραλούς (IAS). Εάν δεν ευωδοθούν αυτές οι διαπραγματεύσεις, τότε θα αντιμετωπίσουμε όλα τα πιθανά ενδεχόμενα (συρρίκνωση της ΟΑ, πτώχευση κ.α.) για την πορεία της Ολυμπιακής." Ο κ. Βερελής επανέλαβε ότι η κυβέρνηση είναι προσεκτική στο ζήτημα της Ολυμπιακής και γι αυτό δεν έσπευσε να υπογράψει, ενώ σε ερώτηση για το ζήτημα του ΟΤΕ, επανέλαβε τη χθεσινή δήλωσή του ότι δεν τίθεται τέτοιο θέμα.

Σημίτης: Στόχος της κυβέρνησης είναι η εξυγίανση και η επιβίωση του εθνικού μας αερομεταφορέα

"Εδώ και πολύ καιρό υπάρχει μία συζήτηση για το πως θα ιδιωτικοποιηθεί η Ολυμπιακή Αεροπορία. Υπήρξαν προτάσεις και αυτές οι προτάσεις είναι υπό συζήτηση. Υπήρξαν συζητήσεις με τον πρώτο, ο οποίος συμμετείχε σε αυτόν τον διαγωνισμό. Οι συζητήσεις αυτές δεν απέδωσαν και άρχισαν οι συζητήσεις με τον δεύτερο. Θα έχουμε το αποτέλεσμα των συζητήσεων αυτών και θα αποφασίσουμε μετά τι θα γίνει", τόνισε ο πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης σε ερώτηση για το μέλλον της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

"Θέλησή μας είναι να υπάρχει εθνικός αερομεταφορέας. Θέλησή μας είναι επίσης ο εθνικός αυτός αερομεταφορέας να είναι αποτελεσματικός, να εξυπηρετεί το κοινό, αλλά ταυτόχρονα να μην επιβαρύνει το ελληνικό δημόσιο και τον Έλληνα φορολογούμενο. Να συμμορφώνεται με τις αρχές, οι οποίες ισχύουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση", επισήμανε.

"Θα εξετάσουμε το τι συνέβη σε άλλες χώρες στο Βέλγιο, στην Ελβετία, τι συζητείται στην Ισπανία, στην Ιταλία και θα πάρουμε τις αποφάσεις εκείνες που πιστεύω θα κατοχυρώσουν αυτό το στόχο: Και εθνικός αερομεταφορέας αποτελεσματικός και προστασία των χρημάτων του φορολογούμενου", κατέληξε.

Βενιζέλος: Στόχος μας είναι να διαφυλάξουμε την Ολυμπιακή Αεροπορία

Στόχος μας είναι να διαφυλάξουμε την Ολυμπιακή Αεροπορία δήλωσε ο υπουργός Πολιτισμού Ευάγγελος Βενιζέλος με αφορμή το κλείσιμο της AXON Airlines. "Η αεροπορική αγορά υφίσταται διεθνώς τεράστιες πιέσεις, γι αυτό χρειάζεται πάρα πολύ μεγάλη προσοχή και για το δημόσιο και για τον ιδιωτικό τομέα και αποδεικνύεται αναδρομικά ότι η πολιτική που εφαρμόστηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν είναι πάρα πολύ διορατική, όσο διορατική απαιτεί η εποχή μας. Στόχος μας είναι να διαφυλάξουμε την Ολυμπιακή Αεροπορία που είναι ο εθνικός μας αερομεταφορές και φαντάζομαι ότι αυτός είναι ο στόχος και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είμαι βέβαιος ότι το υπουργείο Μεταφορών κάνει τις καλύτερες κινήσεις" είπε ο κ. Βενιζέλος.

Χειμάρας: Στον αέρα βρίσκεται όλη η διαδικασία αποκρατικοποίησης

"Είχαμε καταγγείλει ότι η εταιρία – σύμβουλος της Κυβέρνησης για την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας δεν είναι αξιόπιστη γιατί είναι υπόδικη στις ΗΠΑ", τόνισε ο υπεύθυνος του τομέα Μεταφορών και Επικοινωνιών και βουλευτής Φθιώτιδας της ΝΔ Αθανάσιος Χειμάρας.

"Υπενθυμίζουμε, επίσης, ότι από τον Ιανουάριο, πριν ακόμα ξεκινήσει η λειτουργία του νέου Αεροδρομίου, είχαμε θέσει στη Βουλή πρόταση για τη μείωση των Αεροπορικών τελών, τα οποία αυξήθηκαν από 90 έως 1890%. Και είχαμε προειδοποιήσει για τον κίνδυνο της μείωσης της ανταγωνιστικότητας του αεροδρομίου των Σπάτων αλλά και για τα επιπρόσθετα προβλήματα που θα δημιουργούνταν στις αεροπορικές εταιρίες, τα οποία και εντάθηκαν μετά το τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου. Πρόσφατα, μετά από Επίκαιρη Ερώτησή μου, που συζητήθηκε στη Βουλή, η Κυβέρνηση δέχθηκε τη μείωση των αεροπορικών τελών που, όμως, αγγίζει μόλις το 1 – 2 τοις χιλίοις", ανέφερε.

Σύμφωνα με τον κ. Χειμάρα, σοβαρές είναι οι πολιτικές ευθύνες υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών για τον τριπλασιασμό της μετοχής της Axon Airlines, που προήλθε από την διαρροή των πληροφοριών για συμφωνία αγοράς της Ολυμπιακής Αεροπορίας, που δεν διαψεύστηκε από την Κυβέρνηση.

"Επίσης, βαρύτατες Κυβερνητικές ευθύνες προκύπτουν, μετά τις τελευταίες εξελίξεις, τόσο για την τύχη των ελληνικών αεροπορικών εταιριών, όσο και, κυρίως, για την πορεία του Εθνικού μας Αερομεταφορέα, για τον οποίο η όλη διαδικασία αποκρατικοποίησης βρίσκεται κυριολεκτικά στον αέρα", κατέληξε.

Πολυζωγόπουλος: Εκβιαστική ενέργεια η απόφαση της Axon

Απαράδεκτη, χαρακτήρισε ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Χρ. Πολυζωγόπουλος, την απόφαση της Axon Airlines να αναστείλει ξαφνικά τη λειτουργία της.

Πρόκειται για εκβιαστική ενέργεια και ως τέτοια θα την αντιμετωπίσουμε. Η ΓΣΕΕ θα παρέμβει προς κάθε κατεύθυνση για την εξασφάλιση της εργασίας των εργαζομένων, προειδοποίησε ο κ. Πολυζωγόπουλος.

Παπαβασιλάκης: Η απόφαση ήταν γενναία

Στην κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική πραγματικότητα απέδωσε ο Λεωνίδας Παπαβασιλάκης, υπεύθυνος επικοινωνίας της Axon Airlines, το κλείσιμο της εταιρίας μιλώντας στην κρητική εφημερίδα 'Πατρίς' και συμπλήρωσε ότι στην απόφαση αυτή οδήγησε "Η στασιμότητα που υπάρχει στο θέμα της Ολυμπιακής-η μη λήψη απόφασης-η οποία ουσιαστικά, οριοθετεί τα πράγματα στην Ελλάδα. Επιπλέον, το γεγονός, ότι τα τέλη και η φορολογία στα ελληνικά αεροδρόμια και κυρίως στο αεροδρόμιο των Σπάτων, είναι δραματική. Εμείς πληρώνουμε περίπου το 30% των εσόδων μας σε τέλη και δασμούς, στο αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος".

Σύμφωνα με τον κ. Παπαβασιλάκη "ήταν μια επιχειρηματική απόφαση, που εγώ θα την χαρακτήριζα και γενναία. Αν αυτή η απόφαση για το κλείσιμο της εταιρίας λαμβανόταν αργότερα, το κόστος, θα ήταν ακόμη μεγαλύτερο. Όσο αυτή η κατάσταση διαιωνίζεται, προσμετρά τεράστιες απώλειες. Η Axon, είχε απώλειες 600 εκατομμύρια το μήνα. Το γεγονός ότι μια αεροπορική εταιρία κλείνει, σίγουρα, πρέπει να προβληματίσει τους αρμόδιους φορείς. Το κράτος, πρέπει να πάρει μέτρα, να στηρίξει τις αεροπορικές εταιρείες, ιδιαίτερα σ' αυτή την πολύ δύσκολη διεθνή συγκυρία".

Σε ερώτηση για το αν το ενδιαφέρον του κ. Λιακουνάκου για την Ολυμπιακή εξακολουθεί να υφίσταται, ο κ. Παπαβασιλάκης απάντησε "Εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν, το ενδιαφέρον του για την Ολυμπιακή, για τα αεροπορικά πράγματα γενικά, είναι ενεργό. Άλλωστε, είμαστε η μόνη εταιρία, η οποία μετείχε στις διαπραγματεύσεις για την Ολυμπιακή που είχε εγγυητική επιστολή ύψους 40 δισ.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024