Τελευταία νέα
ΑρχικήΔιαμονή-ΔιατροφήΕτήσια Έρευνα για τον Ξενοδοχειακό Κλάδο 2023: Αύξηση του τζίρου κατά 23%
Έρευνα

Ετήσια Έρευνα για τον Ξενοδοχειακό Κλάδο 2023: Αύξηση του τζίρου κατά 23%

Η Ετήσια Έρευνα για τον Ξενοδοχειακό Κλάδο το 2023 αποκαλύπτει σημαντική αύξηση τζίρου κατά 23%, επιμήκυνση τουριστικής περιόδου, και ανάδειξη προκλήσεων όπως εύρεση προσωπικού και ανταγωνισμός από βραχυχρόνια μισθώσεις.

Τα σημαντικότερα συμπεράσματα της Ετήσιας Έρευνας για τον Ξενοδοχειακό Κλάδο το 2023, την οποία πραγματοποιεί το ΙΤΕΠ για λογαριασμό του ΞΕΕ και έχει γίνει πλέον θεσμός συνιστώντας ένα αξιόπιστο εθνικό δείκτη για την ξενοδοχειακή αγορά και την πορεία του τουρισμού στη χώρα μας, αποτυπώνει όλα τα βασικά μεγέθη που συνθέτουν την οικονομική πραγματικότητα για το ελληνικό ξενοδοχείο σήμερα. Σημαντικό στοιχείο είναι ότι ο τζίρος των ξενοδοχείων της χώρας μας το 2023 αυξήθηκε κατά μέσο όρο 23% σε σχέση με το 2022, ενώ αυτός των εποχειακών ξενοδοχείων κατά 27,4%.

itep

Από αριστερά, η πρόεδρος του ΙΤΕΠ κα Κωνσταντίνα Σβύνου, ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Αλέξανδρος Βασιλικός και ο γενικός διευθυντής του ΙΤΕΠ καθηγητής κ. Γιώργος Πετράκος.

Συγκεκριμένα:

  • Παρατηρείται σταθερή εικόνα στους μήνες λειτουργίας των εποχικών ξενοδοχείων – κατά μέσο όρο 5, 7 μήνες το 2023, με 5,6 μήνες το 2022 – ενώ παρουσιάζεται και ομοιογένεια ανάμεσα στις κατηγορίες.
  • Καταγράφεται αύξηση στη μέση πληρότητα των ξενοδοχείων κατά τους μήνες Μάιο (53% το 2023 από 47% το 2022) και Οκτώβριο (49% το 2023 από 44% το 2022) γεγονός που αποτυπώνει την προοπτική επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.
  • Το ίδιο συμπέρασμα ενισχύεται και από το γεγονός πως τους μήνες Μάιο και Οκτώβριο, σημειώνεται αύξηση της μέσης τιμής διάθεσης δίκλινου δωματίου κατά περίπου 11% μεταξύ των ετών 2023 και 2022. Παρ’ όλα αυτά, πρέπει να ληφθούν υπόψη δύο παράμετροι. Πρώτον, σε ετήσια βάση τα μισά δωμάτια του ελληνικού ξενοδοχειακού δυναμικού διατέθηκαν σε τιμή κάτω των 130 ευρώ και δεύτερον, κατά τους μήνες Μάιο και Οκτώβριο η αυξημένη πληρότητα αφορά κυρίως στα ξενοδοχεία των μεγαλύτερων κατηγοριών, ενώ παραμένει χαμηλή για τα ξενοδοχεία ενός ( Μάιος 28%, Οκτώβριος 20%) και δύο αστέρων ( Μάιος 39%, Οκτώβριος 31%)
  • Ο τζίρος των ξενοδοχείων το 2023 αυξήθηκε κατά 23% σε σχέση με το 2022 και έφτασε τα 10,5 δις ευρώ. Η αύξηση αυτή διαφοροποιείται αισθητά ανάμεσα στα ξενοδοχεία συνεχούς ( + 9,4%) και εποχικής (+27,4%) λειτουργίας.
  • Η απασχόληση αυξήθηκε κατά 12,6% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και ξεπέρασε τις 208.000 θέσεις εργασίας.
  • Η αύξηση του τζίρου και της απασχόλησης συνδέεται και με επενδύσεις των ξενοδόχων που για το 2023 ανήλθαν συνολικά σε 761 εκατ. και το 13% αυτών αφορούσε δράσεις βιωσιμότητας. Επίσης,  ήδη ξεκινά πρόγραμμα επιδότησης κάθετα για όλα τα ξενοδοχεία ανεξαρτήτως αστέρων ωστε να ωφεληθούν και οι μικρότερες μονάδες.
  • Τα προβλήματα των ξενοδοχείων, όπως καταγράφονται στην Έρευνα, παραμένουν η εύρεση προσωπικού, το κόστος της ενέργειας και συνολικά το λειτουργικό κόστος, η μειωμένη πληρότητα εκτός των μηνών αιχμής και ο ανταγωνισμός από τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, επεσήμανε: ” Ο ελληνικός τουρισμός πηγαίνει καλά και έχει σταθερή δυναμική. Το αναδεικνύει η Ετήσια Έρευνά μας, μέσα από τα βασικά μεγέθη του κλάδου που επιβεβαιώνουν πως ο τουρισμός συνεχίζει να είναι ο πρωταγωνιστής της εθνικής οικονομίας και το ελληνικό ξενοδοχείο συνεχίζει τη μεγάλη προσφορά του στη χώρα. Απόδειξη τα 2,5 δισ. ευρώ που επενδύθηκαν την τελευταία πενταετία από τα ξενοδοχεία για την αναβάθμισή τους ώστε να μπορούμε σήμερα να μιλάμε για αύξηση του τζίρου και της απασχόλησης. Είμαστε λοιπόν στο σωστό δρόμο, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν μεγάλες προκλήσεις, από την εύρεση προσωπικού και το ενεργειακό κόστος μέχρι τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Γι’ αυτό και συνεχίζουμε να καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια αντιμετώπισής τους. Με τεκμηριωμένες θέσεις και υπεύθυνη επιστημονική δουλειά. Ο τουρισμός δεν προσφέρεται ούτε για πανηγυρισμούς, ούτε για μεμψιμοιρίες. Είναι πεδίο συνεργασίας και συλλογικής δράσης”. Επίσης, αναφερόμενος στην Αθήνα και στις υποδομές, ο κ. Βασιλικός τόνισε ότι ειναι η μόνη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που κάνει “κοιλιά” τον χειμώνα στις διανυκτερεύσεις και αυτό λόγω της υστέρησης στον συνεδριακό τουρισμό (έλλειψης μεγάλου συνεδριακού κέντρου).

ITEP_AS_2023_2024-02-19

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024