Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςSITA: Οι επιβάτες εμπιστεύονται ολοένα και περισσότερο την τεχνολογία για ένα πιο άνετο ταξίδι
Έρευνα

SITA: Οι επιβάτες εμπιστεύονται ολοένα και περισσότερο την τεχνολογία για ένα πιο άνετο ταξίδι

Οι επιβάτες συνεχίζουν να αγκαλιάζουν τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων των κινητών και βιομετρικών στοιχείων για τη βελτιστοποίηση του ταξιδιού, αναφέρει η έκθεση SITA 2023 Passenger IT Insights

Κατά την κράτηση μιας πτήσης, η εμπειρία στο αεροδρόμιο είναι ολοένα και πιο σημαντική για τους επιβάτες, πέρα από το κόστος και τη διαθεσιμότητα προορισμών. Η έκθεση 2023 Passenger IT Insights της SITA, βρίσκει πελάτες που αναζητούν τεχνολογία για να βελτιστοποιήσουν κάθε πτυχή του ταξιδιωτικού τοπίου μετά την πανδημία, από την αντιμετώπιση σημείων που απαιτούν προσοχή στο ταξίδι στο αεροδρόμιο, την υποστήριξη της βιωσιμότητας των αεροπορικών μεταφορών και τον εξορθολογισμό των ταξιδιών που συνδυάζουν πάνω ένα μέσο μεταφοράς.

Η έκθεση αποκαλύπτει ότι, καθώς η ζήτηση έχει εκτοξευθεί μετά την πανδημία εν μέσω παρατεταμένων ελλείψεων προσωπικού και πόρων για αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια, οι διακοπές στα αεροπορικά ταξίδια έχουν επηρεάσει την εμπειρία των επιβατών. Περισσότεροι από τους μισούς επιβάτες ανέφεραν ότι αντιμετώπισαν καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων, με τους περισσότερους να υπογραμμίζουν τον αρνητικό αντίκτυπο που είχε αυτό στην ταξιδιωτική τους εμπειρία. Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η ανησυχία για καθυστερήσεις και ακυρώσεις προκαλεί άγχος στο στάδιο της κράτησης για σχεδόν το 1/3 των επιβατών το 2023.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι επιβάτες ενστερνίζονται τη χρήση έξυπνων τεχνολογιών για την εξομάλυνση των “δύσκολων” σημείων κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Το 2023 οι επιβάτες συνεχίζουν να υιοθετούν το κινητό σαν τηλεχειριστήριο για το ταξίδι τους, με αυξημένη χρήση στις κρατήσεις, το check-in, τον χρόνο παραμονής, επί του αεροσκάφους και για την παραλαβή αποσκευών.

Όταν ρωτήθηκαν για τα επίπεδα άνεσης με βιομετρική αναγνώριση καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, οι επιβάτες σημείωσαν κατά μέσο όρο 7,36 στα 10 (με το 10 να αντιπροσωπεύει το πιο υψηλό σκορ), από 7,26 το 2022, αντικατοπτρίζοντας την αυξανόμενη επιθυμία για μια εμπειρία στο αεροδρόμιο χωρίς προβλήματα, κάτι που η τεχνολογία αυτή διευκολύνει. Υπάρχει ακόημ πρόσθετο ενδιαφέρον για την ολοκλήρωση ορισμένων ελέγχων πριν από την άφιξη στο αεροδρόμιο, για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, με σχεδόν το 1/5 των επιβατών να επισημαίνουν “αυτόματους ελέγχους πριν το αεροδρόμιο, που διασφαλίζουν ότι τα ταξιδιωτικά έγγραφά τους είναι επαρκή για να περάσουν τους συνοριακούς ελέγχους” ως πιθανή βελτίωση στη διαδικασία κράτησης.

Η αειφορία είναι ένας άλλος κρίσιμος τομέας όπου οι επιβάτες αναδεικνύουν τις δυνατότητες της τεχνολογίας. Η χρήση νέων τεχνολογιών που υποστηρίζουν τη βιωσιμότητα εμφανίστηκε ως η νούμερο ένα πρωτοβουλία που θα εκτιμούσαν περισσότερο οι επιβάτες τόσο για τις αεροπορικές εταιρείες (για το 64% των επιβατών) όσο και για τα αεροδρόμια (62%). Το ποσοστό αυτό έχει αυξηθεί σημαντικά από περίπου τους μισούς επιβάτες το 2022, στέλνοντας ένα σαφές μήνυμα στη βιομηχανία ότι οι καινοτόμες προσεγγίσεις για την επίτευξη συγκεκριμένων μειώσεων εκπομπών CO2 είναι στο μυαλό του κόσμου. Τέτοιες τεχνολογίες περιλαμβάνουν βελτιστοποίηση της διαδρομής πτήσης για τη μείωση της καύσης καυσίμου από την πλευρά της αεροπορικής εταιρείας και εργαλεία που παρακολουθούν δεδομένα σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιδόσεις στη μείωση των εκπομπών στο αεροδρόμιο.

Καθώς ο κόσμος των ταξιδιών γίνεται ολοένα και πιο διασυνδεδεμένος, η έρευνα διαπιστώνει ότι μια σημαντική πλειονότητα των επιβατών αναμένει να κάνει κράτηση ταξιδιών που συνδυάζουν πάνω ένα μέσο μεταφοράς το επόμενο έτος, με μόνο το 24% να λέει ότι είναι απίθανο να το κάνει. Καθώς αυξάνεται το άνοιγμα σε αυτού του είδους τα ταξίδια, αυξάνεται και το ενδιαφέρον για την τεχνολογία για τον εξορθολογισμό αυτής της εμπειρίας σε όλη τη “διαδρομή” του ταξιδιού.

Το 1/3 των επιβατών εξέφρασε ενδιαφέρον για τη δυνατότητα παράδοσης των αποσκευών τους από το σημείο εκκίνησης του ταξιδιού τους (είτε το σπίτι ή το ξενοδοχείο τους είτε από τον πρώτο τερματικό σταθμό αναχώρησης) και παραλαβής τους στον τελικό προορισμό τους, ενώ σχεδόν το 1/3 θα ήθελε να δει τους Tour Operators σε συντονιστικό ρόλο όταν υπάρχουν προβλήματα και να ανταποκρίνονται με τις απαραίτητες αλλαγές.

Ο David Lavorel, διευθύνων σύμβουλος της SITA, δήλωσε: “Όταν σχεδιάζετε ταξίδια, το κόστος είναι μόνο ένας από τους παράγοντες που επηρεάζουν την προθυμία των ταξιδιωτών να κάνουν κράτηση πτήσεων. Η εμπειρία στο αεροδρόμιο έχει γίνει θεμελιώδης για τη λήψη αποφάσεων από τους επιβάτες και οι ταξιδιώτες αυτό που λένε στον κλάδο δυνατά και ξεκάθαρα είναι ότι όσο περισσότερο υποβάλλονται σε ‘δυσκίνητες’, παλαιού τύπου και αναποτελεσματικές διαδικασίες, τόσο πιο πιθανό είναι να εξετάσουν άλλες επιλογές. Οι επιβάτες υποδεικνύουν έναν ξεκάθαρο δρόμο προς τα εμπρός για τη βιομηχανία: τώρα περισσότερο από ποτέ αναγνωρίζουν τις έξυπνες τεχνολογίες ως το κλειδί για τον εξορθολογισμό των ταξιδιών, μειώνοντας παράλληλα τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους, τόσο για τα αεροπορικά ταξίδια μόνο όσο και για το ευρύτερο οικοσύστημα των ταξιδιών με πολλαπλά μέσα μεταφοράς”.

passenger-it-insights-2023

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024