Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΝέα καταδικαστική απόφαση της Ε.Ε. για την Ολυμπιακή
Δικαστήριο Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων

Νέα καταδικαστική απόφαση της Ε.Ε. για την Ολυμπιακή

Τη μη συμμόρφωση της Ελλάδας με την απόφαση, που εξέδωσε η Επιτροπή το 2005, στην οποία διαπιστώνεται η χορήγηση παράνομης και μη συμβιβάσιμης κρατικής ενίσχυσης προς την Ολυμπιακή Αεροπορία-Υπηρεσίες και προς τις Ολυμπιακές Αερογραμμές και ζητείται η ανάκτηση της ενίσχυσης αυτής, επιβεβαίωσε χτες το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων

Τη μη συμμόρφωση της Ελλάδας με την απόφαση, που εξέδωσε η Επιτροπή το 2005, στην οποία διαπιστώνεται η χορήγηση παράνομης και μη συμβιβάσιμης κρατικής ενίσχυσης προς την Ολυμπιακή Αεροπορία-Υπηρεσίες και προς τις Ολυμπιακές Αερογραμμές<...>και ζητείται η ανάκτηση της ενίσχυσης αυτής, επιβεβαίωσε χτες το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.

Σχετικά, ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής κ. Jacques Barrot, αρμόδιος για θέματα μεταφορών, δήλωσε: “Σημειώνω την απόφαση αυτή, η οποία αποτελεί συνέχεια αρκετών αποφάσεων των Ευρωπαϊκών Δικαστηρίων και αποφάσεων της Επιτροπής για το συγκεκριμένο θέμα. Επιβεβαιώνει την ανάγκη να υποβληθεί επειγόντως βιώσιμη και νομικά ισχυρή λύση. Αυτό θα είναι προς το συμφέρον του Ευρωπαϊκού τομέα αερομεταφορών, των Ελλήνων καταναλωτών και φορολογουμένων, αλλά επίσης και των εργαζομένων στην Ολυμπιακή Αεροπορία-Υπηρεσίες και στις Ολυμπιακές Αερογραμμές. Είναι επίσης απαραίτητο, προκειμένου να διατηρηθεί η συνέχεια στην αεροπορική σύνδεση των απομακρυσμένων περιοχών της χώρας αυτής. Εφόσον δεν υπάρξει ταχεία συμμόρφωση, θα είμαι υποχρεωμένος να προτείνω στο κολλέγιο των επιτρόπων να προσφύγει εκ νέου στο Δικαστήριο ζητώντας την επιβολή προστίμων και περιοδικών χρηματικών ποινών.

Ιστορικό των δικαστικών αποφάσεων της Ε.Ε. περί Ολυμπιακής

Η χτεσινή απόφαση του Δικαστηρίου αφορά στην απόφαση της Επιτροπής της 14ης Σεπτεμβρίου 2005, στην οποία η Επιτροπή διαπίστωνε ότι η Ελλάδα είχε χορηγήσει, μεταξύ 2002 και 2005, παράνομη και μη συμβιβάσιμη κρατική ενίσχυση προς την Ολυμπιακή Αεροπορία-Υπηρεσίες και τις Ολυμπιακές Αερογραμμές. Οι δύο αυτές εταιρίες έχουν αναλάβει, αντιστοίχως, την επίγεια εξυπηρέτηση και τις πτητικές δραστηριότητες από τον ελληνικό κρατικό αερομεταφορέα Ολυμπιακή Αεροπορία. Η Επιτροπή διέταξε την Ελλάδα να ανακτήσει την ενίσχυση από τους αποδέκτες. Μετά την παράλειψη της Ελλάδας να προβεί στην ανάκτηση αυτή, η Επιτροπή αποφάσισε στις 26 Απριλίου του 2006 να προσφύγει στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων. Η παρούσα απόφαση του Δικαστηρίου στηρίζει τη θέση της Επιτροπής όσον αφορά τη μη συμμόρφωση της Ελλάδας με την απόφαση του 2005.

Μεταξύ 1994 και 2000, η Επιτροπή έλαβε τρεις αποφάσεις με τις οποίες ενέκρινε τη χορήγηση δημόσιας ενίσχυσης για την αναδιάρθρωση της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Το Δεκέμβριο του 2002, ωστόσο, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι είχε χορηγηθεί στην αεροπορική εταιρία περαιτέρω, μη συμβιβάσιμη με την κοινή αγορά, ενίσχυση και ζήτησε από την Ελλάδα να προβεί σε ανάκτησή της. Η Ελλάδα δεν συμμορφώθηκε με την απόφαση αυτή, η οποία εν τω μεταξύ έγινε δεκτή, στο μεγαλύτερο της μέρος, από το Πρωτοδικείο στις 12 Σεπτεμβρίου 2007.

Μετά από απόφαση του Δικαστηρίου το Μάιο του 2005, στην οποία επιβεβαιώνεται η μη συμμόρφωση με την απόφαση του 2002, η Επιτροπή κατέθεσε προσφυγή στο Δικαστήριο ζητώντας την επιβολή προστίμων και περιοδικών χρηματικών ποινών στην Ελλάδα, σύμφωνα με το άρθρο 228 της Συνθήκης (18 Οκτωβρίου 2006).

Στις 19 Δεκεμβρίου 2007, η Επιτροπή κίνησε νέα επίσημη διαδικασία έρευνας για εικαζόμενη παράνομη ενίσχυση προς τις Ολυμπιακές Αερογραμμές και την Ολυμπιακή Αεροπορία-Υπηρεσίες από το 2005.

Χατζηδάκης: Είναι μια εξέλιξη αναμφισβήτητα δυσάρεστη

Για ακόμη έναν κρίκο στην αλυσίδα καταδικαστικών αποφάσεων των τελευταίων ετών έκανε λόγο σε δηλώσεις του σχετικά με την νέα καταδίκη της Ολυμπιακής από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Κωστής Χατζηδάκης. Όπως είπε, πρόκειται αναμφισβήτατα για μια εξέλιξη δυσάρεστη, “η οποία ωστόσο δίνει έμμεσα απάντηση σε όσους – είτε σκόπιμα είτε από άγνοια – εξακολουθούν να υποστηρίζουν ότι η Ολυμπιακή δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα”.

“Σε κάθε περίπτωση”, συνέχισε η απόφαση αυτή προστίθεται στις εξελίξεις του περασμένου Δεκεμβρίου, υπογραμμίζοντας τις δυσκολίες που έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Η Κυβέρνηση έχει ήδη εκφράσει τη σαφή της βούληση για την εξεύρεση μιας δίκαιης και βιώσιμης λύσης για το μέλλον της Ολυμπιακής, εντός του 2008. Η προσπάθεια που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη κινείται πάνω σε τρεις βασικούς άξονες προτεραιότητας:


  • Τη συνέχιση των διαπραγματεύσεων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή λύση.

  • Την ανάπτυξη ειλικρινούς διαλόγου με τους εργαζομένους με βάση τις ήδη διατυπωθείσες δεσμεύσεις της κυβέρνησης για τους ίδιους.

  • Την αναζήτηση ενός νέου εταιρικού σχήματος, το οποίο θα είναι συμβατό με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και θα μπορεί να προσελκύσει αξιόπιστους επενδυτές.


Θέλουμε υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης, να κρατήσουμε το όνομα και το σήμα της Ολυμπιακής. Δεν θέλουμε να κρατήσουμε τα προβλήματα και τα χρέη».

Τσίπρας: Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και ο κ. Μπαρό συνεργάζονται στενά μεταξύ τους με στόχο την απαξίωση της Ολυμπιακής

«Η καταδικαστική απόφαση του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων εις βάρος της Ελλάδας, για παράνομες κρατικές ενισχύσεις στην Ολυμπιακή, είναι η συνέχεια ενός έργου που έχει σκηνοθετηθεί από τους κυρίους Μπαρό και Χατζηδάκη με στόχο τη διάλυση του εθνικού μας αερομεταφορέα. Τα ποσά των παρανόμων κρατικών επιδοτήσεων για τα οποία κατηγορήθηκε η εταιρία, αποτελούν ένα πολύ μικρό τμήμα του συνολικού χρέους του Δημοσίου προς την Ολυμπιακή” ανέφερε χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων, ο νέος πρόεδρος του Συνασπισμού, κ. Αλέξης Τσίπρας, σε δηλώσεις του.

Όπως μάλιστα επεσήμανε: “Ενώ ο κ. Μπαρό, είχε εισηγηθεί την καταδίκη της χώρας μας, προκειμένου να επιταχύνει τη διοικητική και οικονομική κρίση της Ο.Α, πριν δύο μέρες, η διοίκηση των Ολυμπιακών Αερογραμμών αποφάσισε, με εντολές που έδωσε ήδη στα αρμόδια τμήματα της επιχείρησης, να διακόψει την ομαδικές πωλήσεις εισιτηρίων και κρατήσεις θέσεων για σημαντικά δρομολόγια, από και προς Βιέννη, Μάντσεστερ, Λονδίνο, Κουβέιτ, Ντουμπάι, Μόναχο, Στουτγκάρδη, Φραγκούρτη, Γιοχάνεσμπουργκ κά. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει έμπρακτα και με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. και ο κ. Μπαρό συνεργάζονται στενά μεταξύ τους με στόχο την απαξίωση της Ολυμπιακής”.

Οι εντολές της Διοίκησης της Ολυμπιακής, κατά τον κ. Τσίπρα, αποτελούν προάγγελο για την περαιτέρω συρρίκνωση του δικτύου της εταιρίας προς όφελος του ανταγωνιστή της, της Aegean, η οποία είναι βέβαιο ότι την μεθεπόμενη του κλεισίματος των γραμμών αυτών θα ανοίξει νέες γραμμές για να καλυφθούν τα κενά της αγοράς.

Παπαρήγα: Δεν αναγνωρίζουμε κανένα δικαίωμα της Ε.Ε. να έχει γνώμη για το πώς η εκάστοτε Κυβέρνηση, το κράτος ενισχύει ή δεν ενισχύει την Ολυμπιακή

Τη νομιμότητα της απόφασης του Ευρωδικαστηρίου αμφισβήτησε η Γενική Γραμματέας του ΚΚΕ, κα Αλέκα Παπαρήγα, στο πλαίσιο χτεσινής συνέντευξης τύπου που παραχώρησε, αφού όπως υποστήριξε “δεν αναγνωρίζουμε και δεν έχουμε αναγνωρίσει μάλλον ως Κόμμα κανένα δικαίωμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης να έχει γνώμη για το πώς η εκάστοτε Κυβέρνηση, το κράτος ενισχύει ή δεν ενισχύει την Ολυμπιακή”.

«Το Ευρωδικαστήριο” επεσήμανε “καταδίκασε την Ελλάδα για οικονομική ενίσχυση της «Ολυμπιακής» την περίοδο που πρωθυπουργός ήταν ο κ. Σημίτης, πράγμα που θεωρείται παράνομο. Τουλάχιστον στη δική μας τη συνείδηση, και έτσι πρέπει να είναι στη συνείδηση του ελληνικού λαού, μία τέτοια καταδίκη δεν μπορεί να νομιμοποιηθεί, ανεξάρτητα από την κριτική που κάνουμε στην εκάστοτε κυβέρνηση για το πώς χειρίζεται και πώς χειρίστηκε, και η συγκεκριμένη κυβέρνηση και η σημερινή, την υπόθεση της «Ολυμπιακής».

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024