Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΠροβλήματα στην ακτοπλοΐα καταγγέλλουν και πάλι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης

Προβλήματα στην ακτοπλοΐα καταγγέλλουν και πάλι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης

Επίκαιρη επερώτηση προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Μανώλη Κεφαλογιάννη, κατέθεσαν χτες, Τρίτη 29 Αυγούστου 2006, 19 βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ.,με αφορμή την κατάσταση στην ακτοπλοΐα, καταγγέλλοντας προβλήματα και δυσμενείς προοπτικές […]

Επίκαιρη επερώτηση προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Μανώλη Κεφαλογιάννη, κατέθεσαν χτες, Τρίτη 29 Αυγούστου 2006, 19 βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ.,<...>με αφορμή την κατάσταση στην ακτοπλοΐα, καταγγέλλοντας προβλήματα και δυσμενείς προοπτικές για την εξυπηρέτηση των πολιτών και των νησιών.

Συγκεκριμένα, οι βουλευτές ανέφεραν, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:
“Η έλλειψη κάθε συγκεκριμένης στρατηγικής από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, η τακτική της ηγεσίας του να παραπαίει μεταξύ μεγαλόστομων – και κενών περιεχομένου – διακηρύξεων και πλήρους παράδοσης στις απαιτήσεις ορισμένων ακτοπλόων, η συνειδητή υπονόμευση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου (Ν2932 / 2001), η αδυναμία και η ανεπάρκεια που η κυβέρνηση επέδειξε, είχαν ως αποτέλεσμα:

  1. Να ταλαιπωρηθούν και πάλι οι πολίτες από συνεχείς βλάβες και καθυστερήσεις και να υπονομευθεί η οικονομική ζωή και η προοπτική του τουρισμού ιδιαίτερα στις Δυτικές Κυκλάδες.
  2. Να υπάρξουν ιδιαίτερα υψηλές αυξήσεις στους ναύλους ακόμη και στην οικονομική θέση (που σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπέρασαν το 15%), με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται σημαντικά ο προϋπολογισμός των δαπανών της ελληνικής οικογένειας.
  3. Να παρατηρηθεί και πάλι πλήρης έλλειψη προγραμματισμού των δρομολογίων, πράγμα που αποτελεί σημαντικό αντικίνητρο για την τουριστική ανάπτυξη των νησιών.


Φυσικά το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας αρκέστηκε ή στο να παρατηρεί άβουλο και “αμέτοχο” τα γεγονότα, ή στο να εκδίδει εκ των υστέρων ανακοινώσεις για τις υποχρεώσεις των ακτοπλόων “απειλώντας” τους με πρόστιμα, τα οποία – με βάση και την εμπειρία του 2005 – θα παραμείνουν στα χαρτιά.

Μέσα σ΄ αυτές τις αρνητικές συνθήκες ήρθε και η απαράδεκτη απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, να καταργήσει τις διατάξεις του Νόμου 2932/2001, σε σχέση με το όριο ηλικίας των πλοίων, που εκτελούν ακτοπλοϊκά δρομολόγια (30ετία).

Ο κ. Υπουργός μάλιστα όχι μόνο δεν τόλμησε να αιτιολογήσει την ενέργειά του – αρκούμενος σε ανύπαρκτες δικαιολογίες και αναληθείς ισχυρισμούς περί “υποχρέωσης” από ευρωπαϊκές οδηγίες – αλλά αντίθετα δεν δίστασε και να εμπαίξει με τον χειρότερο τρόπο το Κοινοβούλιο, όταν διαβεβαίωνε σε συζήτηση στην ολομέλεια πως “όσον αφορά στην 30ετία των πλοίων, ισχύει ο Ν.2932/2001”, ενώ πριν 2 εβδομάδες επιχειρούσε εν κρυπτώ και με αμφισβητούμενης νομιμότητας προεδρικό διάταγμα την κατάργησή του.

Ο κ. Υπουργός δεν δίστασε να παραχωρήσει και ένα ακόμα `δωράκι` δισεκατομμυρίων προς ορισμένους ακτοπλόους, με ρυθμίσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών και υπονομεύουν την απαραίτητη ποιότητα στον τουρισμό των νησιών μας.

Το επιχείρημα για `υποχρέωση συμμόρφωσης από κοινοτική οδηγία`, δεν ευσταθεί, μια και οι οδηγίες ορίζουν τις ελάχιστες προϋποθέσεις ασφάλειας και σε καμιά περίπτωση δεν εμποδίζουν την λήψη πρόσθετων μέτρων από τα εθνικά κράτη (όπως αυτό της 30ετίας).

Οι συμπεριφορές αυτές του κ. Υπουργού, εφ΄ όσον έχουν την κάλυψη και του Πρωθυπουργού, δημιουργούν νέο μείζον θέμα αξιοπιστίας για την κυβέρνηση. Γιατί δεν είναι δυνατόν να ομιλεί ο κ. Πρωθυπουργός για `πόλεμο κατά της διαφθοράς` και για `σεβασμό στους θεσμούς`, την ώρα που ο Υπουργός του πράττει ακριβώς το αντίθετο στα θέματα αυτά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι:

  1. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν έχει ασχοληθεί καν με τα μεγάλα προβλήματα στο χώρο και κύρια τα φαινόμενα του αθέμιτου ανταγωνισμού.

  2. Προτάσεις που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε βελτίωση της υπάρχουσας κατάστασης (π.χ. μελέτες του Υπουργείου Αιγαίου επί ΠΑ.ΣΟ.Κ.) παραμένουν απαράδεκτα στα αζήτητα.

  3. Η κατάσταση στις γραμμές δημόσιας υπηρεσίας όλο και χειροτερεύει, παρ΄ ότι αυξάνονται εντυπωσιακά κάθε χρόνο τα κονδύλια που διαθέτει το Δημόσιο προς τους ακτοπλόους.

  4. Οι ακτοπλόοι θέτουν ήδη ζήτημα νέων μεγάλων αυξήσεων στους ναύλους, με διάφορες προφάσεις.


Για όλους τους παραπάνω λόγους επερωτάται ο υπουργός:
  1. Για την έλλειψη κάθε στρατηγικής για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και για την συνεχή κάλυψη σε πρακτικές που οδήγησαν στην ταλαιπωρία των πολιτών και στην υποβάθμιση της οικονομικής ζωής των νησιών.

  2. Για τις αποφάσεις του που οδήγησαν σε απαράδεκτα υψηλές αυξήσεις των ναύλων.

  3. Για την απόφαση του να προωθήσει την κατάργηση του ορίου ηλικίας (30ετία) στα πλοία, εξυπηρετώντας μόνο τα συμφέροντα ορισμένων ακτοπλόων.

  4. Για τον συνειδητό εκ μέρους του εμπαιγμό της Βουλής.

  5. Για τους πλημμελής ελέγχους, για την μη τιμωρία των υπεύθυνων για παραβιάσεις του νόμου και την μη ενεργοποίηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

  6. Για μεθοδεύσεις που οδηγούν σε επικίνδυνες καταστάσεις στις γραμμές δημόσιας υπηρεσίας”.


Στους επερωτώντες βουλευτές περιλαμβάνονται οι εξής κ.κ.: Θεόδωρος Πάγκαλος, Χρήστος Πρωτόπαπας, Γιάννης Διαμαντίδης, Ελπίδα Τσουρή, Γιάννης Μανιάτης, Παναγιώτης Ρήγας, Γεώργιος Ανωμερίτης, Ευάγγελος Αργύρης, `Aννα Διαμαντοπούλου, Γιάννης Δριβελέγκας, Απόστολος Κατσιφάρας, Βασίλης Κεγκέρογλου, Γιάννης Κουτσούκος, Θανάσης Παπαγεωργίου, Δημήτρης Πιπεργιάς, Παναγιώτης Σγουρίδης, Τάσος Σιδηρόπουλος, Φώτης Χατζημιχάλης, Μιχάλης Χρυσοχοίδης.
Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
20/05/2024
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024