Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΣΕΤΕ: Επιτακτική η ανάγκη σύνδεσης των Ολυμπιακών Αγώνων με τον Τουρισμό

ΣΕΤΕ: Επιτακτική η ανάγκη σύνδεσης των Ολυμπιακών Αγώνων με τον Τουρισμό

Την ανάγκη σύνδεσης της προβολής του ελληνικού τουρισμού με τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 τόνισε, για ακόμη μία φορά ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε […]

Την ανάγκη σύνδεσης της προβολής του ελληνικού τουρισμού με τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 τόνισε, για ακόμη μία φορά ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων<...> (ΣΕΤΕ<.>) σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε χθες. Όπως είπε ο πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Κοκκοτός, κρίθηκε πολύ σημαντική η αναφορά, για ακόμη μία φορά στο θέμα "Τουρισμός και Ολυμπιακοί Αγώνες" λόγω των προβλημάτων που παρουσιάζει φέτος η διαφήμιση του τουρισμού μας και των όχι ιδιαίτερα ενθαρρυντικών μηνυμάτων για τη φετινή κίνηση.

Ο ΣΕΤΕ έχει υποβάλλει από το Δεκέμβριο του 1999 πρόταση για την ίδρυση μιας Α.Ε για τη διαφήμιση και την προβολή του ελληνικού τουρισμού, η οποία επαναλαμβάνεται συχνά. Με την πρόταση αυτή ο ΣΕΤΕ ζητάει να συνεισφέρουν οικονομικά με ένα ποσοστό όλες οι συναφείς με τον τουρισμό ιδιωτικές επιχειρήσεις, ώστε να υπάρξει ουσιαστική προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό με τη 'βοήθεια' τώρα του πιο γνωστού 'brand' στον κόσμο, των πέντε ολυμπιακών κύκλων.

"Αν είχε γίνει η πρόταση αποδεκτή, σήμερα θα υπήρχε ο υπό αναζήτηση φορέας και θα προσβλέπαμε στα οφέλη των Ολυμπιακών με αισιοδοξία", είπε ο κ. Κοκκοτός και διερωτήθηκε τι περιμένει η Πολιτεία και δε προχωρά προς αυτή την κατεύθυνση; Υπάρχει κάποιος φορέας στην Ελλάδα που φροντίζει για την εκμετάλλευση των αγώνων; Αν ναι ποιος είναι; Αν όχι, πρόκειται να δημιουργηθεί, από ποιον και με ποια μορφή; Μέχρι στιγμής, όπως διευκρίνισε κ. Κοκκοτός, από την πλευρά της Κυβέρνησης έχει τηρηθεί απόλυτη σιωπή στη συγκεκριμένη πρόταση του ΣΕΤΕ.

Προς επίρρωση των όσων ο ΣΕΤΕ υποστηρίζει, ο κ. Γιώργος Δρακόπουλος, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου, ανέφερε ως παράδειγμα τις ενέργειες της Ισπανίας και της Αυστραλίας οι οποίες απέφεραν σημαντικότατα αποτελέσματα. Άλλωστε η ΔΟΕ έχει ήδη ανακοινώσει ότι αυτό που έκαναν η Επιτροπή Τουρισμού της Αυστραλίας (Australian Tourist Commision -ATC) και η Αυστραλία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες στον τουρισμό, είναι ένας ρόλος μοντέλο για τις μελλοντικές πόλεις και χώρες υποδοχής.

Κεντρική ιδέα της Τουριστικής Στρατηγικής Ολυμπιακών Αγώνων της ATC ήταν η χρήση των Ολυμπιακών για να δοθεί βάθος και διάσταση στο 'brand' Αυστραλία, τόσο πριν όσο και μετά την ολοκλήρωση των αγώνων. Για το ATC οι Αγώνες δεν ήταν μόνο ένα γεγονός 17 ημερών, αλλά μία δεκαετία ευκαιριών.

Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας κατόρθωσε οι Ολυμπιακοί αγώνες να αυξήσουν την πιθανότητα επίσκεψης στην Αυστραλία, να τεθούν νέα πρότυπα, η Αυστραλία να έχει πλέον μία διαρκή θέση στην παγκόσμια σκηνή και να ανοίξουν πολλές πόρτες τις οποίες θα προσπαθήσουν να διατηρήσουν ανοικτές τα επόμενα χρόνια. Οι Αγώνες ήταν το δόλωμα για να προξενήσουν το ενδιαφέρον δημοσιογράφων και εκπομπών για όλες τις πλευρές της ζωής στην Αυστραλία. Εκτιμάται ότι η Αυστραλία θα αναδειχθεί σε νούμερο ένα προορισμό για meetings, congresses, conventions το 2001, προσπερνώντας τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Συγκεκριμένα, στην περίπτωση της Αυστραλίας, η στρατηγική τουρισμού για τους Αγώνες, περιελάμβανε αρχικά τη δημιουργία ειδικής μονάδας μέσα στην Επιτροπή Τουρισμού της Αυστραλίας, και στη συνέχεια ένα εντυπωσιακό πρόγραμμα ανάπτυξης συνεργασιών με το Ολυμπιακό Κίνημα, τους χορηγούς, τα ΜΜΕ και τους κατόχους των τηλεοπτικών δικαιωμάτων.

Το πρόγραμμα αυτό δημιούργησε πρόσθετη δημοσιότητα αξίας 170 εκατ. δολ. ΗΠΑ εκ μέρους των χορηγών, 2 δισ. δολ. ΗΠΑ εκ μέρους των ΜΜΕ και 300 εκατ. δολ ΗΠΑ εκ μέρους των κατόχων τηλεοπτικών δικαιωμάτων.

Η πρόσθετη δημοσιότητα είχε και έχει για την Αυστραλία τα εξής αποτελέσματα: αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού κατά το 2000 κατά 11%
εκτίμηση για το διάστημα 1997-2004 για πρόσθετες αφίξεις 1,74 εκ επισκεπτών και 3,5 εκ δολ ΗΠΑ σε συναλλαγματικές εισπράξεις, (δηλ. αύξηση των αφίξεων κατά 34% και των εσόδων κατά 38%)
εκτίμηση για το μέσο ρυθμό αύξησης αφίξεων 7,8% στη δεκαετία 2000-2010 και
για το 2010, διπλασιασμό των αφίξεων σε σχέση με το 2000
σύμφωνα με το International Congress & Conventions Association, το Σίδνεϊ ήταν η πόλη με τα περισσότερα συνέδρια κατά το 2000, και η Αυστραλία θα είναι η χώρα με τα περισσότερα συνέδρια το 2001.
Με τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων ο ελληνικός τουρισμός έχει μία μοναδική ευκαιρία, και δεν πρέπει να πάει χαμένη.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024
02/05/2024