Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΣΕΤΕ: Παρατηρήσεις επί του Αναπτυξιακού Νόμου

ΣΕΤΕ: Παρατηρήσεις επί του Αναπτυξιακού Νόμου

Σε επιστολή του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, ΣΕΤΕ, που εστάλη στον υπουργό Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών Νίκο Χριστοδουλάκη τονίζεται ότι η τροποποίηση του Αναπτυξιακού Νόμου που κατετέθη πρόσφατα δεν αναμένεται […]

Σε επιστολή του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, ΣΕΤΕ, που εστάλη στον υπουργό Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών<...> Νίκο Χριστοδουλάκη τονίζεται ότι η τροποποίηση του Αναπτυξιακού Νόμου που κατετέθη πρόσφατα δεν αναμένεται να δώσει ουσιαστική αναπτυξιακή ώθηση στις τουριστικές επενδύσεις.

Η γενική παρατήρηση του ΣΕΤΕ είναι ότι δεν προβλέπεται η υπαγωγή όλων των τουριστικών επιχειρήσεων, όταν το ζητούμενο – όπως μάλιστα εκφράστηκε πρόσφατα και από τον Πρωθυπουργό – είναι η συνολική ποιοτική αναβάθμιση του ελληνικού τουρισμού. Επίσης, συνεχίζονται οι διακρίσεις σε βάρος του τουρισμού όταν κατά γενική ομολογία, ο τουρισμός καλείται να αναλάβει τον ρόλο της ατμομηχανής για την ελληνική οικονομία στα αμέσως επόμενα χρόνια.

Συγκεκριμένα και επί των τροποποιήσεων ο ΣΕΤΕ παρατηρεί τα ακόλουθα:

  • Στην παρ. 3 του άρθρου 2 γίνεται σαφής αναφορά στην ΚΥΑ η οποία θεωρεί κορεσμένη σχεδόν ολόκληρη την τουριστική Ελλάδα. Συνεπώς, ο ΑΝ δεν μπορεί να εφαρμοσθεί ούτε σε περιοχές που χαρακτηρίζονται από χαμηλά επίπεδα ανάπτυξης (Δ ζώνη).
  • Δεν υπάρχει αντίστοιχη πρόβλεψη για τους παλαιούς φορείς που επενδύουν στον τουρισμό, έστω και με 10 μονάδες λιγότερο, ενώ αντίθετα η πρόβλεψη αυτή υπάρχει για την μεταποίηση (άρθρο 1, παρ. 3).
  • Εξακολουθούν να διατηρούνται οι μεγάλες διαφοροποιήσεις ως προς τα ποσοστά επιχορήγησης για τις τουριστικές επενδύσεις, έναντι των επενδύσεων στην μεταποίηση (πχ Δ ζώνη, 35% για την μεταποίηση, 25% για τις τουριστικές επενδύσεις και αυτό στην πράξη άνευ αντικειμένου λόγω ΚΥΑ). Ειδικά για τον εκσυγχρονισμό των τουριστικών επιχειρήσεων τα ποσοστά είναι ανεπαρκή.
  • Δεν λαμβάνεται μέριμνα για τις ειδικές τουριστικές επενδύσεις (γήπεδα γκολφ, κέντρα θαλασσοθεραπείας, συνεδριακά κέντρα κλπ), οι οποίες πρέπει να επιχορηγούνται με όλο το προβλεπόμενο ποσοστό επιχορήγησης και για τους παλαιούς φορείς. Είναι σχεδόν παράλογο να πιστεύει κανείς ότι ένας νεοδημιουργούμενος φορέας θα επιλέξει να επενδύσει, είτε σε αυτόνομο κέντρο θαλασσοθεραπείας, είτε σε γήπεδο γκολφ, διότι ως γνωστόν οι επενδύσεις αυτές είναι μη βιώσιμες από μόνες τους. Εξάλλου, η μέχρι τώρα εφαρμογή του νόμου που προέβλεπε τον διαχωρισμό μεταξύ παλαιών και νέων φορέων, οδήγησε σε επενδυτική απραξία στο επίπεδο των ειδικών τουριστικών επενδύσεων, με αποτέλεσμα την μη διαφοροποίηση και εμπλουτισμό του τουριστικού μας προϊόντος και κατά συνέπεια την περαιτέρω συρρίκνωση της τουριστικής περιόδου.
  • Η κατάργηση της επιδότησης των τόκων (και όχι ως αφήνεται να εννοηθεί των επιτοκίων) είναι λαθεμένη απόφαση, διότι ως γνωστόν οι τόκοι κατά τα 5 – 6 πρώτα χρόνια αποπληρωμής των δανείων κατέχουν το μέγιστο ποσοστό στις τοκοχρεολυτικές δόσεις και η ενίσχυση αυτή είναι πολύ σημαντική κατά τα πρώτα χρόνια λειτουργίας των επενδύσεων.
  • Είναι εντελώς λανθασμένη η πρόβλεψη να μην αναγνωρίζονται οι δαπάνες της επένδυσης παρά μόνο μετά την δημοσίευση στο ΦΕΚ υπαγωγής, αντί του ισχύοντος σήμερα μετά την υποβολή της αίτησης υπαγωγής. Αυτό σημαίνει την αναστολή κάθε επιχειρηματικού σχεδίου για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 6 μηνών, αν λάβουμε υπόψη ότι οι αιτήσεις γίνονται δεκτές μετά την 1η Ιανουαρίου. Επίσης, η επόμενη χειμερινή περίοδος που είναι πρόσφορη για τον εκσυγχρονισμό των τουριστικών επιχειρήσεων, καθίσταται μη εκμεταλλεύσιμη και ο εκσυγχρονισμός αναβάλλεται για το τέλος του 2004.
  • Τα όρια αρμοδιότητας της κεντρικής υπηρεσίας οφείλουν να επαναπροσδιοριστούν σε επίπεδο άνω των 4 εκατ. ευρώ, αφού το ισχύον όριο χρονολογείται από πολλών ετών.
  • Στις φορολογικές ρυθμίσεις για μεγάλες παραγωγικές επενδύσεις προτείνεται η σύσταση επιτροπής επίλυσης διαφορών με συμμετοχή εκπροσώπου του ΣΕΒ αλλά χωρίς εκπρόσωπο του Τουρισμού. Ο ΣΕΒ θα εκπροσωπεί τον ιδιωτικό τομέα σε περίπτωση τουριστικών επενδύσεων;
  • Το φορολογικό κίνητρο του 25% για επενδύσεις άνω των 30 εκατ. ευρώ θα γίνει αποτελεσματικότερο, αν επεκταθεί αναδρομικά και σε παλαιούς φορείς, των οποίων οι συνολικές επενδύσεις έχουν υπερβεί ή πρόκειται να υπερβούν στο άμεσο μέλλον αυτό το ύψος επένδυσης.
Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024