Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΣυνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής για την πορεία του ομίλου ΟΣΕ
Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών

Συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής για την πορεία του ομίλου ΟΣΕ

Με τη συμμετοχή των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γιώργου Αλογοσκούφη, Ανάπτυξης κ. Χρήστου Φώλια, Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας κας Φάνης Πάλλη – Πετραλιά και Μεταφορών και Επικοινωνιώνκ. Κωστή Χατζηδάκη […]

Με τη συμμετοχή των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γιώργου Αλογοσκούφη, Ανάπτυξης κ. Χρήστου Φώλια, Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας κας Φάνης Πάλλη – Πετραλιά και Μεταφορών και Επικοινωνιών<...>κ. Κωστή Χατζηδάκη συνεδρίασε την Τετάρτη η Διυπουργική Επιτροπή Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών. Στη συνεδρίαση εξετάστηκε η πορεία του ομίλου ΟΣΕ με βάση τα παρακάτω κριτήρια:


  • Τη συνέχιση της προοδευτικής εναρμόνισης του τομέα των σιδηροδρόμων με τις κοινοτικές οδηγίες, η οποία άρχισε με το Προεδρικό Διάταγμα 41/2005

  • την αποτελεσματικότερη λειτουργία του Ομίλου με βάση την διεθνή τεχνική και οργανωτική εμπειρία στον χώρο των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων και τις σχετικές εισηγήσεις επιστημόνων και ειδικών και

  • τις σχετικές διαβουλεύσεις με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ).


Με βάση τα παραπάνω αποφασίστηκαν από την Διυπουργική Επιτροπή τα εξής:

  1. Η τροποποίηση του Προεδρικού Διατάγματος 41/2005 με στόχο την απόλυτη διάκριση μεταξύ της διαχείρισης της υποδομής και της παροχής υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών και φορτίου. Η τροποποίηση αυτή κατέστη επίσης αναγκαία λόγω της ένταξης της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και της επακόλουθης λήξης της εξαίρεσης της Ελλάδας από τις σχετικές υποχρεώσεις, εξαίρεση που ισχύει μέχρι τον προσεχή Μάρτιο.
  2. Στο πλαίσιο της τροποποίησης του Προεδρικού Διατάγματος 41/2005 θα συσταθεί επίσης ανεξάρτητος ρυθμιστικός φορέας με την επωνυμία Εθνικό Συμβούλιο Σιδηροδρόμων, ο οποίος σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία θα εκδίδει τις άδειες των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και θα ελέγχει τη λειτουργία της σιδηροδρομικής αγοράς.
  3. Με βάση τα παραπάνω το εταιρικό τοπίο των σιδηροδρόμων θα διαμορφωθεί σε τρεις εταιρίες:
    • Την ΟΣΕ, στην οποία θα συμπτυχθούν όλες οι μη σιδηροδρομικές εταιρείες του ομίλου πλην της ΕΡΓΟΣΕ,

    • την ΕΡΓΟΣΕ, θυγατρική της ΟΣΕ, η οποία θα συνεχίσει τη λειτουργία της στο πλαίσιο των συγχρηματοδοτούμενων από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργων και

    • την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία θα διατηρήσει τις υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών και φορτίων και της οποίας μέτοχος θα είναι απευθείας το Ελληνικό Δημόσιο.

Τα παραπάνω θα υλοποιηθούν με αποφάσεις του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κωστή Χατζηδάκη στο αμέσως προσεχές διάστημα.

ΠΑ.ΣΟ.Κ.: Mνημείο αναγνώρισης της πλήρους αποτυχίας της πολιτικής της Ν.Δ. στο σιδηρόδρομο οι αποφάσεις της Επιτροπής

Η υπεύθυνη του Τομέα Κοινωνικής Πολιτικής του Πολιτικού Συντονιστικού Οργάνου του ΠΑ.ΣΟ.Κ., κα Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, και ο εισηγητής του ΚΤΕ Μεταφορών, κ. Χάρης Τσιόκας, σχολιάζοντας τις αποφάσεις της Διυπουργικής Επιτροπής Δημοσίων Επιχειρήσεων και τις ανακοινώσεις του υπουργού Μεταφορών για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, έκαναν λόγο για πλήρη αποτυχία της Κυβερνητικής πολιτικής, η οποία “με άστοχους και απρογραμμάτιστους χειρισμούς”, όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν:


  • Φόρτωσε τον Όμιλο με υπερδιπλάσιο χρέος την τελευταία τετραετία
  • Υπερδιπλασίασε τα ετήσια ελλείμματα, μείωσε τα έσοδα και υποβάθμισε δραματικά τις υπηρεσίες μεταφοράς και ασφάλειας (20 σοβαρά ατυχήματα την τελευταία διετία)
  • Εγκατέλειψε το σχέδιο ανάπτυξης του ελληνικού σιδηρόδρομου με τεράστιες απώλειες πόρων από το Γ΄ΚΠΣ
  • Τώρα, η Νέα Δημοκρατία, δηλώνει χωρίς ντροπή ότι ακολούθησε λάθος πολιτική τα προηγούμενα χρόνια και ανακοινώνει με την ίδια προχειρότητα σχέδιο νέας απορύθμισης του σιδηρόδρομου με επικίνδυνους για τη λειτουργικότητα και επιβίωση διαχωρισμούς δραστηριοτήτων. Χωρίς καν να δηλώνει ότι, όλα αυτά συνδυάζονται με οικονομικές μελέτες βιωσιμότητας. Είναι φανερό πλέον ότι η Νέα Δημοκρατία συνεχίζει την ίδια πολιτική που συνοψίζεται και στην λαφυραγώγηση του κράτους και στην εκποίηση και μάλιστα άνευ όρων των Δημοσίων Κοινωφελών Υπηρεσιών.


“Το ΠΑ.ΣΟ.Κ., δεν αποδέχεται τα τελελεσμένα σε βάρος των συμφερόντων του ελληνικού λαού και της ελληνικής οικονομίας, αλλά με πρωτοβουλίες στη Βουλή και στην κοινωνία διατυπώνει ευθέως μία άλλη πρόταση που εξασφαλίζει και τη βιωσιμότητα του ελληνικού σιδηρόδρομου και την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών”, επεσήμαναν η κα Ξενογιαννακοπούλου και ο κ. Τσιόκας.
Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024