Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΞεμένουν από ακτοπλοϊκή σύνδεση τα νησιά της άγονης γραμμής
Σκέψεις για μείωση των επιδοτήσεων κατά 5-10%

Ξεμένουν από ακτοπλοϊκή σύνδεση τα νησιά της άγονης γραμμής

Τέλη Οκτωβρίου λήγουν οι υπάρχουσες συμβάσεις που έχουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες για τα δρομολόγια στα νησιά της άγονης γραμμής στο Αιγαίο, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να βρεθούν χωρίς σύνδεση από […]

Τέλη Οκτωβρίου λήγουν οι υπάρχουσες συμβάσεις που έχουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες για τα δρομολόγια στα νησιά της άγονης γραμμής στο Αιγαίο, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να<...> βρεθούν χωρίς σύνδεση από την 1η Νοεμβρίου 2010.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της “Καθημερινής”, η αναμενόμενη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), προκειμένου να εγκριθούν οι νέες συμβάσεις έχει καθυστερήσει, λόγω και της αλλαγής στις αρμοδιότητες στο νέο υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας.

Αν και ο νέος υπουργός έχει αναλάβει τα καθήκοντά του εδώ και αρκετές ημέρες ακόμη δεν έχει ορισθεί ο αρμόδιος γενικός γραμματέας, ο οποίος θα μπορεί, βάσει του νόμου, να συγκαλέσει το ΣΑΣ και να καθορισθούν οι νέες συμβάσεις για τη χρονική περίοδο από 1ης Νοεμβρίου 2010 έως και 31η Οκτωβρίου 2011.

Σε περίπτωση που δεν προλάβει να συνεδριάσει το ΣΑΣ ο κ. Γ. Διαμαντίδης, προκειμένου να μην αφήσει τα μικρά νησιά χωρίς πλοία, θα πρέπει να προχωρήσει σε απευθείας αναθέσεις για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα έως ότου καθορισθούν οι νέες συμβάσεις. Ωστόσο, όπως εκτιμούν ναυτιλιακοί κύκλοι, η επιλογή των απευθείας αναθέσεων σε περίοδο οικονομικής κρίσης αλλά και έλλειψης εμπιστοσύνης ανάμεσα σε εταιρείες και υπουργείο δεν θεωρείται η πλέον ενδεδειγμένη επιλογή. Να σημειωθεί ότι ακόμη κι αν επιταχυνθούν οι διαδικασίες στο νέο υπουργείο και συνεδριάσει το ΣΑΣ, ελλοχεύει ο κίνδυνος να μη βρεθούν ακτοπλοϊκές εταιρείες που να επιθυμούν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για τις «άγονες» γραμμές για δύο κυρίως λόγους: Πρώτον, διότι θεωρούν ότι οι επιδοτήσεις είναι χαμηλές και δεν καλύπτουν το λειτουργικό κόστος των εταιρειών και δεύτερον, διότι η Πολιτεία, όπως έχει καταγγείλει με ανακοίνωσή της η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), καθυστερεί να καταβάλλει τις επιδοτήσεις έως και οκτώ μήνες, με αποτέλεσμα ορισμένες εταιρείες, συνήθως οι μικρές, να αντιμετωπίζουν πρόβλημα βιωσιμότητας.

Ναυτιλιακοί κύκλοι επισήμαναν στην εφημερίδα ότι το πρόβλημα με τις άγονες γραμμές ενδεχομένως να επιδεινωθεί, καθώς στην κυβέρνηση υπάρχουν σκέψεις, να μειωθούν οι επιδοτήσεις κατά 5-10%. Να σημειωθεί ότι η φετινή χρονιά θεωρείται από τις χειρότερες για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου οι εισηγμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες παρουσίασαν ζημίες. Ειδικότερα ο όμιλος Attica εμφάνισε ζημίες 32 εκατ. ευρώ, η ΑΝΕΚ είχε ζημίες 28,5 εκατ. ευρώ και οι Μινωικές Γραμμές είχαν ζημίες 11,3 εκατ. ευρώ και επισφαλείς απαιτήσεις ύψους 22,3 εκατ. ευρώ. Επίσης ζημίες κατέγραψε και η μη εισηγμένη ακτοπλοϊκή εταιρεία Hellenic Sea Way θυγατρική της ΑΝΕΚ.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024