Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΜπλακ αουτ στα ελληνικά αεροδρόμια
Η ΥΠΑ είναι διαλυμένη υπηρεσία

Μπλακ αουτ στα ελληνικά αεροδρόμια

Για δύο ώρες σταμάτησαν χθες το πρωί όλες οι πτήσεις στα ελληνικά αεροδρόμια λόγω βλάβης στο κεντρικό σύστημα με το οποίο είναι συνδεδεμένοι όλοι οι πύργοι ελέγχου που βρίσκεται στην Αθήνα. Λόγω της βλάβης δεν γινόταν καμία απογείωση, ενώ τα αεροσκάφη που έπρεπε να προσγειωθούν, προσέγγιζαν τα αεροδρόμια με βοηθητικά συστήματα…

Για δύο ώρες σταμάτησαν χθες το πρωί όλες οι πτήσεις στα ελληνικά αεροδρόμια λόγω βλάβης στο κεντρικό σύστημα με το οποίο είναι συνδεδεμένοι<...> όλοι οι πύργοι ελέγχου που βρίσκεται στην Αθήνα. Λόγω της βλάβης δεν γινόταν καμία απογείωση, ενώ τα αεροσκάφη που έπρεπε να προσγειωθούν, προσέγγιζαν τα αεροδρόμια με βοηθητικά συστήματα.

Το σοβαρό τεχνικό πρόβλημα παρουσιάστηκε περίπου στις 8:30 το πρωί και εμπόδιζε την επικοινωνία των πύργων ελέγχου με τα αεροσκάφη. Από τη βλάβη αυτή δεν επηρεάσθηκαν οι πτήσεις των αεροσκαφών που διέρχονται από τον ελληνικό εναέριο χώρο. Εκείνη την ώρα 250 αεροσκάφη υπερίπτανται του ελληνικού εναέριου χώρου και περίπου 80 αεροσκάφη καθηλώνονται στα αεροδρόμια με τους επιβάτες να ταλαιπωρούνται.

Αμέσως μπήκε σε εφαρμογή το εφεδρικό σύστημα, το οποίο όμως επέτρεπε τις πτήσεις, μόνο κατά 20% ενώ δόθηκε προτεραιότητα στα αεροσκάφη που επρόκειτο να προσγειωθούν και στα πυροσβεστικά αεροσκάφη.

Κανένα αεροσκάφος δεν απογειώθηκε, απ` όλη τη χώρα, για περισσότερο από μια ώρα ενώ στο αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος” 22 αεροσκάφη καθηλώθηκαν, γεμάτα με κόσμο.

Η βλάβη τελικώς εντοπίστηκε και από τις 10:30 το πρωί σταδιακά αποκαταστάθηκε η ομαλή ροή των απογειώσεων των αεροσκαφών από όλα τα ελληνικά αεροδρόμια.

Επίσης δεκάδες πτήσεις είχαν καθυστερήσεις. Σε πολλές περιπτώσεις οι επιβάτες βρίσκονταν εντός των αεροσκαφών, τα οποία έχουν πάρει θέσεις απογείωσης, περιμένοντας το σχετικό σήμα. Στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”, στη Θεσσαλονίκη, δεν δημιουργήθηκε ιδιαίτερο πρόβλημα με τις πτήσεις του εξωτερικού καθώς συνεργάστηκε με αεροδρόμια γειτονικών χωρών. Οι καθυστερήσεις διαρκούσαν από 10 λεπτά έως μιάμιση ώρα στις πτήσεις εσωτερικού.

«Όταν μιλάμε για τις τελειότερες εγκαταστάσεις οι οποίες υποτίθεται ότι υπάρχουν στο Αεροδρόμιο της Αθήνας, είναι αστείο να κλείνει για 2,5 ώρες ο εναέριος χώρος της Ελλάδας» σχολίασε ο εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ Κ. Αϊβαλιώτης, και πρόσθεσε “Πού είναι το τελειότερο σύστημα που μας έλεγαν ότι έχει εγκατασταθεί στα Σπάτα;…»

«Η ΥΠΑ είναι διαλυμένη υπηρεσία» δήλωσε στο ΣΚΑΪ ο γενικός γραμματέας των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας κ. Γιάννης Κουρμουλάκης. Από την πλευρά του ο πρόεδρος των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας κ. Aγγελος Σωτηρόπουλος έθεσε θέμα υποδομών στο ΣΚΑΪ. «Δεν υπάρχει κανένα πλάνο εκσυγχρονισμού της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας» τόνισε. «Θα έχουμε και άλλες πτώσεις του συστήματος αν δεν γίνει αναβάθμισή του» τόνισε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας κ. Βασίλης Αλεβιζόπουλος.

Ο κ. Αλεβιζόπουλος επισήμανε ότι αναβάθμιση θα πρέπει να γίνεται κάθε 5 με 6 χρόνια και η τελευταία αναβάθμιση έχει γίνει στην Ελλάδα πριν 17 χρόνια. «Η άποψη συνδικαλιστών ότι δεν υπάρχει πλάνο εκσυγχρονισμού της ΥΠΑ είναι εντελώς αναληθής διότι η διαδικασία εκσυγχρονισμού του εν λόγω συστήματος έχει ξεκινήσει και οι προδιαγραφές βρίσκονται ήδη στο Υπουργείο για την τελική έγκριση» απάντησε ο πρόεδρος της Ένωσης Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναερίου Κυκλοφορίας κ. Καλογερόπουλος.

«Η βλάβη στις επικοινωνίες υπήρξε μόνο στο κύριο σύστημα επικοινωνιών και όχι στο εφεδρικό σύστημα. Υπήρξε μόνο πεντάλεπτη διακοπή στις τηλεφωνικές επικοινωνίες του κέντρου ελέγχου Ελληνικού με τα περιφερειακά αεροδρόμια» πρόσθεσε ο κ. Καλογερόπουλος.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024