Το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, από την 1η Ιουλίου 2010 έως και το Δεκαπενταύγουστο, δέχτηκε 248 καταγγελίες – παράπονα των καταναλωτών, που αφορούσαν τις τουριστικές υπηρεσίες. Οι καταγγελίες, φέτος, είναι αυξημένες, κατά 8%, σε σχέση με πέρυσι (230 καταγγελίες). Η πλειοψηφία των παραπόνων των καταναλωτών…
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, από την 1η Ιουλίου 2010 έως και το Δεκαπενταύγουστο, δέχτηκε 248 καταγγελίες – παράπονα των καταναλωτών, που<...> αφορούσαν τις τουριστικές υπηρεσίες. Οι καταγγελίες, φέτος, είναι αυξημένες, κατά 8%, σε σχέση με πέρυσι (230 καταγγελίες). Η πλειοψηφία των παραπόνων των καταναλωτών αφορούσε τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα (108 προβλήματα).
Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
- Ιδιοκτήτες καταλυμάτων απαιτούσαν προκαταβολή, μεγαλύτερη του 25% που προβλέπει ο νόμος.
- Ιδιοκτήτες καταλυμάτων αρνούνταν ή ανέβαλαν την επιστροφή της προκαταβολής, σε καταναλωτές, που είχαν ακυρώσει την κράτησή τους, έγκαιρα, ή λόγω ανωτέρας βίας (π.χ. ατύχημα)
- Ιδιοκτήτες καταλυμάτων χρέωσαν, σε πιστωτικές κάρτες, το αντίτιμο όλης της διαμονής, μόλις ζητήθηκε ακύρωση κράτησης.
- Ιδιοκτήτες καταλυμάτων δεν είχαν διαθέσιμα τα δωμάτια, την ώρα, που έπρεπε να παραδοθούν.
- Καταλύματα, για τα οποία είχαν γίνει κρατήσεις, δεν ανταποκρινόταν, στις υποσχέσεις παρoχών, που έδωσαν οι ιδιοκτήτες τους. Π.χ. “Το δωμάτιο διαθέτει θέα στη θάλασσα”. Το δωμάτιο έβλεπε τοίχο. “Το ξενοδοχείο είναι 4 αστέρων”. Η ποιότητα του καταλύματος ήταν πολύ χαμηλότερη. “Το ξενοδοχείο διαθέτει ιδιωτική αμμουδιά”. Η αμμουδιά δεν υπήρχε. Κλείστηκε δίκλινο δωμάτιο, σε ξενοδοχείο 4 *, με τιμή προσφοράς 110 ευρώ, τη βραδιά και διατέθηκε μονόκλινο, σε υπόγειο χώρο.
- Η παραπάνω περίπτωση ήταν πολύ συχνή, όταν η κράτηση γινόταν, μέσω διαδικτύου. Τα όσα οι καταναλωτές έβλεπαν ή διάβαζαν, στην ιστοσελίδα του καταλύματος, δεν ανταποκρίνονταν, στην πραγματικότητα. Ξενοδοχείο 4*, με χρέωση 180 ευρώ το δωμάτιο, διαφήμιζε ότι προσφέρει σνακ, όλη την ημέρα, διαθέτει πισίνα, με θαλασσινό νερό, και παιδική χαρά. Όμως, σνακ δεν υπήρχαν, η πισίνα είχε γλυκό νερό και η παιδική χαρά διέθετε μόνο μία τσουλήθρα.
- Σε αρκετά καταλύματα, οι συνθήκες υγιεινής και η καθαριότητα ήταν υποβαθμισμένες. Π.χ. Χαρτί υγείας χορηγήθηκε, μετά την τρίτη ημέρα παραμονής, ήταν βρώμικα τα σεντόνια, βρώμικοι οι χώροι, τα υδραυλικά τουαλέτας υπό διάλυση, υπήρχε τουαλέτα διαστάσεων 1m x 1,5m, o καυστήρας ήταν δίπλα στο δωμάτιο, με έντονη μυρωδιά.
Επόμενη κατηγορία είναι τα αεροπορικά ταξίδια (44 προβλήματα). Καταναλωτές κατήγγειλαν:
Η τρίτη κατηγορία αφορά τα οργανωμένα ταξίδια (38 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
Αρκετοί καταναλωτές παραπονέθηκαν ότι δεν υπήρξε καμία μέριμνα, ή οδηγία, από την Πολιτεία, προς τα τουριστικά πρακτορεία, για τα οργανωμένα ταξίδια, προς τη Ρωσία, τις ημέρες των μεγάλων πυρκαγιών.
Επόμενη κατηγορία αποτελούν τα παράπονα των καταναλωτών για την ακτοπλοΐα. (22 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
Επόμενη κατηγορία αποτελούν τα παράπονα, για ενοικιάσεις αυτοκινήτων (6 καταγγελίες). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
- Χρεώσεις, σε πιστωτικές κάρτες, μετά την επιστροφή του αυτοκινήτου, στην εταιρία, γιατί οι εταιρίες ισχυρίζονταν ότι τα οχήματα είχαν υποστεί ζημιές.
- Διαφορετικές πραγματικές χρεώσεις, από αυτές, που ανακοινώνονταν, στην ιστοσελίδα, μέσω της οποίας οι καταναλωτές είχαν ενοικιάσει τα οχήματα.
- Αυτοκίνητα, σε κακή κατάσταση ή αυτοκίνητα διαφορετικά, από αυτά, που ενοικιάστηκαν, μέσω διαδικτύου ή τηλεφωνικής επικοινωνίας. Κάποιοι καταναλωτές έκαναν κράτηση αυτοκινήτου, από απόσταση. Όταν πήγαν να παραλάβουν το αυτοκίνητο, πληροφορήθηκαν ότι το συγκεκριμένο δεν ήταν διαθέσιμο. Τους προσφέρθηκαν άλλες λύσεις, που, όμως, ήταν πολύ ακριβότερες. Σε άλλους καταναλωτές, παραδόθηκαν αυτοκίνητα, που ήταν, σε κακή κατάσταση, είτε μηχανολογικά, είτε από πλευράς καθαριότητας.
- Aρνηση χορήγησης του λευκού αντιγράφου χρέωσης της πιστωτικής κάρτας
- Χρέωση της πιστωτικής κάρτας, με ολόκληρο το ποσό της εγγύησης, τη στιγμή της ενοικίασης
Οι υπόλοιπες 20 περιπτώσεις αφορούν καταγγελίες, για υπερβολικές τιμές (σαλάτες, μπύρες, ξαπλώστρες, ποτά, νερά, αναψυκτικά, σούπερ μάρκετ κ.λπ.), μη έκδοση αποδείξεων, επιβολή «μεταλλαγμένου» κουβέρ, παραβίαση αγορανομικών διατάξεων, σε χώρους εστίασης και “μονοπωλιακών” κυλικείων, καταπάτηση του αιγιαλού και δυσκολίες, στην πρόσβαση των καταναλωτών, στη θάλασσα, καθυστερήσεις και υπερφόρτωση λεωφορείων ΚΤΕΛ, καθώς και διάφορα ερωτήματα καταναλωτών, για τα δικαιώματά μας, στις τουριστικές υπηρεσίες.
Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.