Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΘαλάσσιος ΤουρισμόςΠρος άρση του καμποτάζ με… ελληνικές ιδιομορφίες
Θεσπίζεται ενιαίο τέλος για κάθε επιβάτη προς χρηματοδότηση του ΟΑΕΝ

Προς άρση του καμποτάζ με… ελληνικές ιδιομορφίες

Σε άρση του καμποτάζ και για τα κρουαζιερόπλοια με μη κοινοτική σημαία προχωρά εντός των επόμενων ημερών η κυβέρνηση, όπως προκύπτει από τις αποφάσεις που ελήφθησαν προχθες στη διυπουργική επιτροπή υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης κ. Θεόδωρο Πάγκαλο. Μπορεί να υπάρχουν ορισμένες αλλαγές στο τελικό κείμενο, σε σχέση με το προσχέδιο που είχε…

Σε άρση του καμποτάζ και για τα κρουαζιερόπλοια με μη κοινοτική σημαία προχωρά εντός των επόμενων ημερών<...> η κυβέρνηση, όπως προκύπτει από τις αποφάσεις που ελήφθησαν προχθες στη διυπουργική επιτροπή υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης κ. Θεόδωρο Πάγκαλο. Μπορεί να υπάρχουν ορισμένες αλλαγές στο τελικό κείμενο, σε σχέση με το προσχέδιο που είχε παρουσιασθεί προσφάτως στους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), αλλά και σε εκπροσώπους Φορέων του Τουρισμού, ωστόσο η βασική φιλοσοφία των όρων παραμένει. “Στο νομοσχέδιο για την άρση του καμποτάζ θα υπάρχει περισσότερο η λογική των κινήτρων και λιγότερο των ρυθμίσεων” ανέφερε στην “Καθημερινή” υψηλόβαθμο στέλεχος της κυβέρνησης.

Όπως δημοσιεύει η εφημερίδα, στη διυπουργική, κατά πληροφορίες, αποφασίσθηκε ότι θα παραμείνει ο όρος κάθε εταιρεία που επιθυμεί να εκτελέσει κρουαζιέρα στον ελλαδικό χώρο να υπογράφει με το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (ΥΠΟΑΝ) σύμβαση διάρκειας έως και πέντε έτη (τρία έτη στο προσχέδιο) στην οποία θα ορίζονται:

  • Πρώτον: Οι θέσεις απασχόλησης Ελλήνων ναυτικών σε κάθε πλοίο, που θα εκτελεί κρουαζιέρα χωρίς, όμως, να προσδιορίζεται ακριβής αριθμός προκειμένου να υπάρχει διαπραγμάτευση με την πλοιοκτήτρια εταιρεία. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας δεν είναι αντίθετες να απασχολούν έναν αριθμό Ελλήνων ναυτικών, ο οποίος να μην υπερβαίνει τα 30 άτομα ανά σκάφος.
  • Δεύτερον: Οι Ελληνες ναυτικοί, που θα ναυτολογούνται στα κρουαζιερόπλοια υπό μη κοινοτική σημαία, θα διέπονται από την ελληνική εργατική νομοθεσία και θα αμείβονται με βάση τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας (ΣΣΕ) της ΠΝΟ και θα ασφαλίζονται στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ). Κατά πληροφορίες, φέρεται να εξετάσθηκε το ενδεχόμενο ύπαρξης κινήτρων προς τις εταιρείες προκειμένου να προσλαμβάνουν Ελληνες ναυτικούς κατά το ιταλικό πρότυπο, δηλαδή να επιδοτούνται οι ασφαλιστικές εισφορές. Ωστόσο, αν προκριθεί η συγκεκριμένη επιλογή, τότε ελλοχεύει ο κίνδυνος να φύγουν από την ελληνική σημαία τα τέσσερα κρουαζιερόπλοια που υπάρχουν σήμερα, καθώς το έπραξαν επειδή επιδοτούνται οι ασφαλιστικές εισφορές των Ελλήνων ναυτικών, τουλάχιστον στα χαρτιά… Διότι στην πράξη, εδώ και τέσσερα έτη που ισχύει η συγκεκριμένη απόφαση, ακόμη δεν έχουν δοθεί τα χρήματα και η εταιρεία Louis Hellenic Cruises εμφανίζεται να έχει οφειλές στο ΝΑΤ!
  • Τρίτον: Θα θεσπισθεί ενιαίο τέλος για κάθε επιβάτη των κρουαζιερόπλοιων, το ύψος του οποίου θα ορίζεται ανάλογα με τα λιμάνια προσέγγισης και τον χρόνο παραμονής σε αυτά προκειμένου να χρηματοδοτηθεί ο Οργανισμός Απασχόλησης Εμπορικού Ναυτικού (ΟΑΕΝ).
  • Τέταρτον: Θα ισχύσει η λογική κάθε πλοίο να εκτελεί κρουαζιέρα τουλάχιστον 72 ωρών, να προσεγγίζει τουλάχιστον τρία ελληνικά λιμάνια και να παραμένει σε κάθε ένα εξ αυτών τουλάχιστον έξι ώρες».
Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024