Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΈλλειμμα ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος της χώρας
Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων

Έλλειμμα ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος της χώρας

Έλλειμμα ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος της χώρας “βλέπουν” οι Έλληνες ξενοδόχοι, λόγω έλλειψης υποδομών, προσβασιμότητας (αεροπορικές, ακτοπλοϊκές συνδέσεις), αναποτελεσματικής προβολής-διαφήμισης, ισχυρού ευρώ…

Έλλειμμα ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος της χώρας “βλέπουν” οι Έλληνες ξενοδόχοι, λόγω έλλειψης υποδομών<...>, προσβασιμότητας (αεροπορικές, ακτοπλοϊκές συνδέσεις), αναποτελεσματικής προβολής-διαφήμισης, ισχυρού ευρώ (έναντι δολαρίου, στερλίνας), υψηλών περιθωρίων τραπεζικών δανείων (υπερδιπλάσιων της ευρωζώνης) και υψηλού κόστους ΦΠΑ (5-7 μονάδες υψηλότερο των ανταγωνιστών μας).

Τα παραπάνω τονίστηκαν στα 16 σεμινάρια σε, ισάριθμες περιοχές της επικράτειας, που διοργάνωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, με θέμα το “Ξενοδοχειακό Marketing στη Σύγχρονη Αγορά”. Τα τέσσερα σεμινάρια, τα οποία ολοκλήρωσαν τη δράση πραγματοποιήθηκαν στη Λέσβο στις 6/10/09, στην Πάτρα στις 14/10/09, στην Κεφαλονιά στις 15/10/09 και στην Κω στις 21/10/09.

Aξιο μνείας είναι ότι πάνω από 1.000 ξενοδόχοι και στελέχη ξενοδοχειακών επιχειρήσεων παρακολούθησαν τα εν λόγω σεμινάρια. Η μεγάλη, αυτή, ανταπόκριση συνέβαλε καθοριστικά στην επίτευξη των βασικών στόχων της δράσης, τουτέστιν να ενημερωθούν και να προβληματιστούν οι συμμετέχοντες, μεταξύ άλλων, για ζητήματα όπως το προφίλ και οι τρόποι προσέγγισης του Έλληνα τουρίστα, η τιμολογιακή πολιτική και τα δίκτυα διανομής, η σημασία των internet, e-tourism & social media, οι μακροπρόθεσμες τάσεις της αγοράς και ο σχεδιασμός ανταγωνιστικού και επώνυμου (branded) προϊόντος.

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων οι ξενοδόχοι είχαν την ευκαιρία να υπογραμμίσουν ότι υπάρχει έλλειμμα ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος της χώρας, λόγω έλλειψης υποδομών, προσβασιμότητας (αεροπορικές, ακτοπλοϊκές συνδέσεις), αναποτελεσματικής προβολής-διαφήμισης, ισχυρού ευρώ (έναντι δολαρίου, στερλίνας), υψηλών περιθωρίων τραπεζικών δανείων (υπερδιπλάσιων της ευρωζώνης) και υψηλού κόστους ΦΠΑ (5-7 μονάδες υψηλότερο των ανταγωνιστών μας).

Η μείωση των επιπτώσεων της κρίσης στον τουρισμό της χώρας για το 2009 κατέστη δυνατή κυρίως χάρη στις εκπτώσεις που έδωσαν τα ελληνικά ξενοδοχεία (ως αποτέλεσμα απώλεσαν 1 δισ. ευρώ από το τζίρο τους, ποσοστό άνω του 16%) με αποτέλεσμα η πτώση των αφίξεων να περιοριστεί περίπου στο 8%, ενώ τα τουριστικά έσοδα να μειωθούν 12-13%.

Στην κατεύθυνση αυτή συνέβαλαν τα πρόσφατα 14 μέτρα στήριξης του τουρισμού κυριότερο των οποίων ήταν η μείωση του Τέλους παρεπιδημούντων και ακαθάριστων εσόδων των επισιτιστικών τμημάτων από το 2% στο 0,5%. Επιπρόσθετα εκφράστηκε η ανησυχία του ξενοδοχειακού κόσμου για την τουριστική περίοδο του 2010, καθώς όλοι οι προαναφερθέντες παράγοντες που δημιουργούν έλλειμμα ανταγωνιστικότητας εν μέσω οικονομικής κρίσης, εξακολουθούν να ισχύουν.

Ως εκ τούτου, επισημάνθηκε η απόλυτη ανάγκη σεβασμού των υφιστάμενων 14 μέτρων στήριξης τόσον αυτών που είχαν προσωρινό χαρακτήρα μέχρι και για το 2010, όσον και αυτών που είχαν μόνιμο χαρακτήρα (Τέλος παρεπιδημούντων και ακαθάριστων εσόδων των επισιτιστικών τμημάτων) και στόχευαν στην ενίσχυση της μειωμένης ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Μάλιστα απαιτήθηκε και η, περαιτέρω, ενίσχυσή τους με τα μέτρα που εξήγγειλε προεκλογικά η νέα κυβέρνηση, όπως της μείωσης του ΦΠΑ στις τουριστικές υπηρεσίες κατά 2 μονάδες. Σημειώθηκε ότι “σκόρπιες συζητήσεις” περί ανατροπής καίριων μέτρων όπως η μείωση του Τέλους παρεπιδημούντων και ακαθάριστων εσόδων των επισιτιστικών τμημάτων δημιουργούν μεγάλη ζημιά και ανησυχία στον κλάδο. Ο φαύλος κύκλος του διαχρονικού ελλείμματος σταθερών πολιτικών και στρατηγικής στον τουρισμό της χώρας πρέπει επιτέλους, όπως τονίσθηκε, να κλείσει.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024