Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαAegean Air: Αύξηση των εσόδων, ζημιογόνο όμως το 2011
Η εταιρεία ζητά μείωση των τελών του αεροδρομίων "Ελ.Βενιζέλος"

Aegean Air: Αύξηση των εσόδων, ζημιογόνο όμως το 2011

Τα έσοδα της Aegean Air θα είναι αυξημένα κατά 15% έως 17% το 2011 σε σχέση με το 2010, ως απόρροια της σημαντικής επέκτασης του διεθνούς δικτύου της εταιρείας.

Ο αντιπρόεδρος της Aegean Air, κ. Ευτύχης Βασιλάκης, τόνισε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, ότι πρέπει να γίνει σωστή αξιοποίηση της συγκυρίας της παράτασης της Σύμβασης Παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, εξηγώντας ότι αν γίνει παράταση κατά 20 έτη θα υπάρξει μείωση των ετήσιων αποσβέσεων κατά 40 εκατ. ευρώ, αφού θα υπερδιπλασιαστεί η υπολειπόμενη περίοδος εκμετάλλευσης του αερολιμένα δηλ. τα 16 χρόνια θα γίνουν 36. Είναι λοιπόν ευκαιρία αυτή η παράταση να αξιοποιηθεί για εκλογίκευση των τελών που θα πρέπει να γίνουν ανταγωνιστικά και να φθάσουν στα επίπεδα της υπόλοιπης Ευρώπης. Είναι απαραίτητη η μείωση τους τουλάχιστον κατά 50% (αφού είναι υπερδιπλάσια των υπολοίπων αεροδρομίων), ώστε να υπάρχει ανταγωνιστικό κόστος στις εσωτερικές μετακινήσεις και να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα των αεροπορικών εταιρειών, που το χρησιμοποιούν ως κομβικό.

Για τα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας, ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι το πρόβλημά τους δεν είναι πρόβλημα υποδομών, αλλά σωστής διαχείρισης. “Πολύ συχνά ακούγεται ότι τα αεροδρόμιά μας δεν είναι εξοπλισμένα ή ότι πρέπει να δημιουργηθούν νέα πανάκριβα περιφερειακά αεροδρόμια. Σε αυτή τη θέση, και με δεδομένη την οικονομική κατάσταση της χώρας μας, οι βασικές χρόνιες αδυναμίες των περιφερειακών αεροδρομίων θα μπορούσαν να ξεπεραστούν με μια επένδυση της τάξεως των 25 εκατ. για δύο χρόνια, ποσό που αντιστοιχεί μόλις στο 10% του ΤΕΑΑ, δηλ. στο Τέλος Ανάπτυξης Αεροδρομίων, του οποίου σκοπός ακριβώς αυτό είναι”.

Συγκεκριμένα, για το αεροδρόμιο του Ηρακλείου που αντιμετωπίζει πρόβλημα χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών προτείνει αξιοποίηση του χώρου γύρω από το αεροδρόμιο που ούτως ή άλλως είναι κρατικός. Γενικά, πιστεύει ότι η ιδιωτική διαχείριση των αεροδρομίων με συγκεκριμένα πλαφόν και στρατηγική θα μπορούσε να επιτύχει υψηλή ποιότητα και δυνατότητες επέκτασης των αεροδρομίων, χωρίς μεγάλα κόστη για το δημόσιο.

Όσον αφορά στην εταιρεία, παρά την αύξηση των εσόδων που προβλέπουν τα στελέχη της Aegean Air για το 2011, που θα φτάσουν τα 700 εκατ. ευρώ, ούτε το 2011 θα καταφέρει να γίνει κερδοφόρα. Το γεγονός αυτό όμως, όπως σημείωσε ο κ. Βασιλάκης, δε θα επηρεάσει τις οικονομικές της υποχρεώσεις αφού τα ταμειακά διαθέσιμα που διαθέτει είναι ιδιαίτερα υψηλά, μετά από 7 χρόνια κερδοφορίας που είχε μέχρι το 2009. Τα έσοδα της Aegean Air θα είναι αυξημένα κατά 15% έως 17% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά ως απόρροια της σημαντικής επέκτασης του διεθνούς δικτύου της εταιρείας.

Συγκεκριμένα, σε χθεσινή ενημέρωση των δημοσιογράφων ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι οι φετινές ζημίες θα κυμανθούν από 21 έως 35 εκατ. ευρώ για τέσσερις συγκεκριμένους λόγους:
– της αύξησης της τιμής των καυσίμων
– των πολύ υψηλών τελών του αεροδρομίου “Ελ. Βενιζέλος”, σε σχέση όχι μόνο με τα υπόλοιπα ελληνικά αεροδρόμια, αλλά και με τα κυριότερα ευρωπαϊκά, τα οποία πολλές φορές είναι μέχρι και 300% υψηλότερα
– τις σημαντικές μειώσεις στις τιμές ορισμένων ναύλων και τις προσφορές λόγω του ανταγωνισμού, που κυμαίνονται από 20-25%
– της πτώσης της ζήτησης των Ελλήνων ταξιδιωτών που οφείλεται στην οικονομική κρίση.

Στο εννιάμηνο Ιαν. – Σεπτ. 2011 η Aegean μετέφερε στο σύνολο του δικτύου της 5,2 εκατ. επιβάτες. Η κίνηση στο δίκτυο εξωτερικού ήταν αυξημένη κατά 16% ενώ στο δίκτυο εσωτερικού ήταν μειωμένη κατά 4%. Στο σύνολο του 2011 η εταιρεία αναμένεται ότι θα μεταφέρει 6,7 εκατ. επιβάτες.

Αναφορικά με τα κόστη, ο κ. Βασιλάκης έδωσε στη δημοσιότητα τον καταμερισμό του κόστους της εταιρείας ο οποίος είναι 20% κόστος μισθοδοσίας και handling, 25% κόστη αεροδρομίων και eurocontrol, 23-27% κόστη για καύσιμα, 20% κόστη για μισθώματα και συντήρηση των αεροσκαφών, και 8-11% τα λοιπά και γενικά έξοδα.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024