Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΑύξηση καθαρών κερδών το 2006 για την Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε.

Αύξηση καθαρών κερδών το 2006 για την Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε.

Σημαντικά βελτιωμένα παρουσιάστηκαν τα οικονομικά μεγέθη της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. το 2006, συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, με τον κύκλο εργασιών να ανέρχεται στα 141,16 εκατ. ευρώ (αύξηση 5,8%), […]

Σημαντικά βελτιωμένα παρουσιάστηκαν τα οικονομικά μεγέθη της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. το 2006, συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, με τον κύκλο εργασιών να ανέρχεται στα 141,16 εκατ. ευρώ (αύξηση 5,8%), τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών,<...>επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) να αγγίζουν τα 40,83 εκατ. ευρώ (αύξηση 8,5%) και τα κέρδη μετά από φόρους και Δικαιώματα Mειοψηφίας να αγγίζουν τα 21,76 εκατ. ευρώ (αύξηση 24,4%). Τέλος, αντίστοιχα αυξήθηκαν και τα Κέρδη μετά από φόρους ανά μετοχή και ανήλθαν σε 0,21 ευρώ από 0,17 ευρώ ανά μετοχή στη χρήση 2005.

Στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε η σημαντική βελτίωση των πληροτήτων των πλοίων στις γραμμές των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων, όπου εκτελώντας 15,7% λιγότερα δρομολόγια σε σύγκριση με το περσινό έτος, το μεταφορικό έργο ανά δρομολόγιο αυξήθηκε σημαντικά τόσο στα φορτηγά αυτοκίνητα, όσο και στους επιβάτες και τα ΙΧ οχήματα. Επίσης, στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε και η μεσοσταθμική αύξηση του εσόδου ανά μεταφερόμενο επιβάτη και όχημα που επετεύχθη μετά την μερική απελευθέρωση του κρατικού ναυλολογίου τον Μάιο του 2006 και την εφαρμογή από τον όμιλο μιας ελεύθερης εμπορικής πολιτικής, προσαρμοσμένης στους κανόνες της προσφοράς και της ζήτησης.

Στη σημαντική βελτίωση των κερδών μετά από φόρους και Δικαιώματα Μειοψηφίας συντέλεσαν, πέραν των ανωτέρω, η μικρή βελτίωση των χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων, παρά την αύξηση των επιτοκίων που έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια του έτους, καθώς και το κέρδος ύψους Ευρώ 1,3 εκατ. περίπου από την πώληση των πλοίων Seajet 2, Πάτμος και Ρόδος. Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι το καθαρό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 15,4%, σημαντικά βελτιωμένο από 13,1% στη χρήση 2005, αποδεικνύοντας την εξαιρετική πορεία του Ομίλου.

Εξελίξεις στον κλάδο

Οι σημαντικότερες εξελίξεις στον κλάδο κατά τη διάρκεια της χρήσης 2006 ήταν:

  • Η αύξηση της τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων κατά τη διάρκεια του έτους που ανήλθε σε 22,4% για το καύσιμο τύπου μαζούτ (380Cst) στο λιμάνι του Πειραιά σε σύγκριση με τις ήδη υψηλές τιμές καυσίμων της χρήσης 2005.

  • Η μερική απελευθέρωση, από τον Μάιο του 2006, του κρατικού ναυλολογίου της Ακτοπλοΐας. Η απόφαση αυτή της Πολιτείας αποτελεί ένα βήμα προς την εναρμόνιση του Ελληνικού θεσμικού πλαισίου περί ενδομεταφορών με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92, αν και απομένουν πολλά θέματα ακόμα να διευθετηθούν ώστε να επέλθει πλήρης ελευθερία στην εκμετάλλευση των πλοίων σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό.
  • Η κατάργηση από τον Ιούλιο του 2006, του ορίου ηλικίας για την δραστηριοποίηση των πλοίων στις γραμμές της Ακτοπλοΐας εφόσον πληρούν υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας. Η απόφαση αυτή αποτελεί ένα ακόμα βήμα προς την εναρμόνιση του Ελληνικού θεσμικού πλαισίου περί ενδομεταφορών με τα ισχύοντα στην παγκόσμια ναυτιλία.


Μεταφορικό έργο

Το συνολικό μεταφορικό έργο του Ομίλου το 2006 ανήλθε σε 3.351.170 επιβάτες, 425.652 Ι.Χ. οχήματα και 143.042 φορτηγά αυτοκίνητα. Σε σύγκριση με την περυσινή χρήση το μεταφορικό έργο μειώθηκε κατά 3,6% στους επιβάτες, ενώ αυξήθηκε κατά 0,6% στα ΙΧ οχήματα και κατά 16,2% στα φορτηγά αυτοκίνητα. Πρέπει να σημειωθεί ότι τα ανωτέρω επετεύχθησαν παρά το γεγονός ότι τα πλοία του Ομίλου εκτέλεσαν 12,8% λιγότερα δρομολόγια σε σχέση με τη χρήση του 2005.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
20/05/2024
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024