Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΔιεθνείςΠροσέλκυση των τουριστών της Τουρκίας και στα ελληνικά νησιά
Επιστολή Γαληνού προς Γερουλάνο

Προσέλκυση των τουριστών της Τουρκίας και στα ελληνικά νησιά

Ανοιχτή απαντητική επιστολή αποστέλλει ο Σπ. Γαληνός στον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Γερουλάνο, με την παρουσίαση από τον ίδιο των μέτρων και των δράσεων του υπουργείου για την προώθηση του τουρισμού. «Μέτρων και δράσεων που χαρακτηρίζονται από σπασμωδικότητα και αποσπασματικότητα», όπως τονίζει ο βουλευτής Λέσβου…

Ανοιχτή απαντητική επιστολή αποστέλλει ο Σπ. Γαληνός στον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Γερουλάνο, με την παρουσίαση από τον ίδιο<...> των μέτρων και των δράσεων του υπουργείου για την προώθηση του τουρισμού. «Μέτρων και δράσεων που χαρακτηρίζονται από σπασμωδικότητα και αποσπασματικότητα», όπως τονίζει ο βουλευτής Λέσβου.

«Έθεσα πριν από λίγο καιρό στον κ. Γερουλάνο, Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού, ένα ερώτημα αίτημα, για να γίνει μία εκστρατεία για την προσέλκυση των τουριστών που επισκέπτονται τα τουρκικά παράλια στα Ελληνικά νησιά. Η εκστρατεία αυτή θα μετέτρεπε τον Ευρωπαίο τουρίστα στην Τουρκία σε επισκέπτη των Ελληνικών νησιών και θα εξισορροπούσε τις αντίστοιχες επιτυχημένες προσπάθειες των τούρκων. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο ελληνικός τουρισμός σήμερα είναι πολύ βαθύ και συναρτάται με τη συνεχή συγκριτική υποβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και τη μέχρι ευτελισμού καταρράκωση της διεθνούς εικόνας της χώρας. Αλήθεια, πραγματικά πιστεύει ο κ. Υπουργός ότι «θα ενισχύσει τη θέση της Ελλάδας στην παγκόσμια τουριστική αγορά απέναντι σε χώρες που προσφέρουν συγκρίσιμο τουριστικό προϊόν, όπως η Τουρκία», με το να κάνει μία καινούργια διαδικτυακή πύλη ο ΕΟΤ ή μήπως με το να πηγαίνουμε σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις; Οποία πρωτοτυπία, σε λίγο ο κ. Υπουργός θα ανακαλύψει και τον τροχό. Ή μήπως θα φέρουμε τουρίστες με το να περιφέρονται Έλληνες πολιτικοί ανά την υφήλιο δίκην τουριστικής ατραξιόν; Αυτό πολλοί θα μπορούσαν να το εκλάβουν ως έργω δυσφήμιση. Ή μήπως με το να μας λένε οι ξένοι που επισκέπτονται την Ελλάδα τη γνώμη τους για τα χάλια μας, όπως ευαγγελίζεται το πρόγραμμα Υou in Greece ; Λες και δεν τα ξέρουμε από μόνοι μας, λες και δεν τα βλέπουμε κάθε μέρα στην τηλεόραση. Θεωρώ δε, απαράδεκτο να γίνεται και αναφορά έστω στον ομογενειακό Ελληνισμό. Στους ανθρώπους, που όχι μόνο η μητέρα πατρίδα έφερε σε δύσκολη θέση τον τελευταίο καιρό, αλλά και από τους οποίους η παρούσα κυβέρνηση στέρησε τον απαραίτητο συνδετικό κρίκο: τους δασκάλους των Ελληνικών. Θεωρώ τον κ. Υπουργό άνθρωπο καλών προθέσεων, ωστόσο η πολιτική κρίνεται από την αποτελεσματικότητά της, τα λοιπά είναι «ευσεβείς πόθοι» και «αγνές προθέσεις».
Ο κ. Υπουργός περιγράφοντας αυτά που κάνει, ουσιαστικά καταγράφει αυτά που δεν μπορεί ή δεν θέλει να κάνει. Η αρχική μου ερώτηση αφορούσε την ανάγκη για μία εκστρατεία προσέλκυσης τουριστών, που επισκέπτονται την Τουρκία στα Ελληνικά νησιά. Η απάντηση του Υπουργού ήταν ότι «καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για τη μείωση της γραφειοκρατίας κατά την έκδοση βίζας». Η κατάργηση της βίζας όντως, αντιμετωπίζει μέρος του προβλήματος. Η κατάργηση της βίζας στα πράσινα διαβατήρια δημιουργεί όντως προσδοκίες για επέλαση Τούρκων τουριστών και την ελπίδα ότι τα νησιά μας θα τονωθούν οικονομικά. Για να μπορέσουμε, όμως, να εκμεταλλευτούμε αυτή την ευκαιρία δεν πρέπει να αφήσουμε τα πράγματα στην τύχη τους. Μία αμιγώς γραφειοκρατική προσέγγιση που εστιάζεται στη βίζα και θεωρεί ότι το πρόβλημα έχει λυθεί με την κατάργησή της, είναι ο ασφαλέστερος τρόπος για να χάσουμε άλλη μία ευκαιρία.
Το ζήτημα της βίζας απαντά στο αν κάποιος μπορεί να έρθει στην Ελλάδα. Το κεντρικό ζήτημα είναι να κάνουμε τον τουρίστα να θέλει να έρθει και να ξαναέρθει στην Ελλάδα. Να κάνουμε τον τόπο μας, τη χώρα μας, θελκτικό τουριστικό προορισμό. Πρέπει ο ΕΟΤ, το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού να σχεδιάσουν και να εκτελέσουν άμεσα επικοινωνιακές εκστρατείες, ώστε να εκμεταλλευτούμε πλήρως τη δυνατότητα που μας δίνει η κατάργηση της βίζας. Πρέπει να υπάρχει μία συντονισμένη και εξειδικευμένη εκστρατεία διαχείρισης εικόνας, επικοινωνιακός σχεδιασμός και ακόμα συντονισμένη ανάπτυξη εξειδικευμένου προϊόντος. Σε αντίθετη περίπτωση, ο τουρίστας από την Τουρκία, στην καλύτερη των περιπτώσεων θα έρθει, θα ικανοποιήσει την περιέργειά του και δεν θα ξαναέρθει.

Η χώρα χρειάζεται πραγματική αναβάθμιση του τουριστικού της προϊόντος και αυτό προϋποθέτει υποδομές, ανταγωνιστικές τιμές και πραγματικά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Η χώρα αυτή τη στιγμή, χρειάζεται να αναπτυχθεί και να προβληθεί σε παγκόσμιο επίπεδο με μία σειρά από επιμέρους προορισμούς, από τόπους που να κινηθούν με τη δικιά τους ταυτότητα (destination brand) και θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά προς το «Brand Greece».

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024