Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΟ ελληνικός τουρισμός και η ελληνική ξενοδοχία καταλύτες ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας
Hospitality Forum & Awards 2015

Ο ελληνικός τουρισμός και η ελληνική ξενοδοχία καταλύτες ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας

Κατά 13% αυξήθηκε το α' πεντάμηνο η ενίσχυση του εισοδήματος από τον τουρισμό, ενώ απαιτείται έμφαση στον τουρισμό πολυτελείας, να ανοιχθούν άμεσα νέες αγορές, όπως για παράδειγμα την εισροή επισκεπτών από τη Κίνα, την Κορέα και τις αραβικές χώρες.

Την εθνική στρατηγική που έχει χαράξει η ελληνική κυβέρνηση και την ανάγκη για αγαστή συνεργασία ιδιωτών, stakeholders και θεσμικών οργάνων με στόχο την ανάδειξη του ελληνικού τουρισμού σε μείζονα παράγοντα ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας τόνισε η κα Έλενα Κουντουρά, αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού, από το βήμα του “Hospitality Forum & Awards 2015” που διοργανώθηκε τα Ethos Events της Ethos media στο Συνεδριακό Κέντρο της Εθνικής Ασφαλιστικής. Η υπουργός στάθηκε στην αναγκαιότητα να υπάρξει ένα ενιαίο εθνικό Brand που μαζί με την κωδικοποίηση της νομοθεσίας μέσα από προδιαγραφές και κριτήρια θα θωρακίσει τον ελληνικό τουρισμό από παραλείψεις και τυχόν κενά και θα συμβάλλουν στην τόνωση της ελληνικής οικονομίας, καθιστώντας το ελληνικό τουριστικό προϊόν όχι απλά ανταγωνιστικό αλλά ασυναγώνιστο. Υπογραμμίζοντας τα πεδία πάνω στα οποία θα στηριχθεί η ελληνική κυβέρνηση αναφέρθηκε στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου από 85 στις 215 μέρες, στην προσπάθεια ανάπτυξης του λεγόμενου εναλλακτικού τουρισμού (θαλάσσιου, ιατρικού, ιαματικού, γαστρονομικού), στην συνεργασία περιφέρειας με την τοπική αυτοδιοίκηση, στη δημιουργία θέσεων εργασίας που θα στηρίζουν την πραγματική οικονομία, θέτοντας ως προτεραιότητα τον σεβασμό στον άνθρωπο και την αειφορία.

Από τη μεριά του ο κ. Μάνος Κόνσολας, επίκουρος καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου, βουλευτής Δωδεκανήσου και Τομεάρχης Τουρισμού, Νέα Δημοκρατίας επικοινώνησε το μήνυμα “όλοι μαζί” για την αντιμετώπιση των θεμάτων στον τουρισμό μέσω του χαιρετισμού του στο συνέδριο. Τόνισε μάλιστα ότι αν υπάρχει ένα πεδίο που χρειάζεται την εθνική συνεννόηση αυτό σίγουρα είναι ο τουρισμός. Ειδικά για τον κλάδο των ξενοδοχείων ανέφερε ότι αυτός συνεισφέρει το 75% των συνολικών εσόδων του τουρισμού ενώ προσφέρει τουλάχιστον 240.000 θέσεις εργασίας, οι οποίες είναι πολύ περισσότερες αν συμπεριληφθούν και τα μπαρ εστιατόρια και άλλες υπηρεσίες μέσα στα ξενοδοχεία.

Στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα της αύξησης του ΦΠΑ στον τουρισμό λέγοντας ότι πρόκειται για καταστροφική ρύθμιση καθώς μπορεί να οδηγήσει στο λουκέτο χιλιάδες ξενοδοχεία όπως έγινε το 2009 και το 2012. Μάλιστα ανέφερε ότι μεγάλη συνεισφορά  στην βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος στη χώρα έδωσε η μείωση των τιμών στα δωμάτια των ξενοδοχείων. Σε αυτήν την κατεύθυνση ο κ. Κόνσολας ζήτησε ΦΠΑ στον τουρισμό που θα κυμαίνεται στο 8-10%.

Επίσης επισήμανε την ανάγκη αξιοποίησης των χρηματοδοτικών εργαλείων όπως το ΕΣΠΑ, τη δημιουργία κινήτρων μείωσης του ενεργειακού κόστους, τη μετατροπή του επιδόματος ανεργίας σε επίδομα απασχόλησης, την εντατικοποίηση των ελέγχων για παράνομα καταλύματα και την ενίσχυση των υποδομών στην τεχνολογία.  

Ο κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής, αντιπρόεδρος του ΞΕΕ, έφορος Δημοσίων Σχέσεων της ΠΟΞ, μέλος του ΔΣ των ΣΕΤΕ, ΙΝΣΕΤΕ και Marketing Greece, και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου AIROTEL AE, μίλησε για το ζήτημα της μετανάστευσης, τονίζοντας πως “απαιτείται ήρεμη και ψύχραιμη αντιμετώπιση του θέματος μέσω της εφαρμογής πολιτικής  που θα εστιάζει στη επίλυση των δυσκολιών τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο. Υποχρέωση μας να στηρίξουμε το βαρύ βιομηχανικό εθνικό προϊόν που λέγεται ‘τουρισμός'”.

Ο κ. Πάρις Α. Τσάρτας, καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης στο Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Αιγαίου, στην ομιλία του “Ελληνικός Τουρισμός: Ποια πολιτική;“, τόνισε τις αδυναμίες του παρελθόντος, τη διάχυση των οφελών της τουριστικής ανάπτυξης, τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις του τουρισμού στην ελληνική οικονομία και την ανάγκη να ισχυροποιηθεί το τουριστικό brand name της χώρας μέσα από την ανάδειξη της μοναδικής ελληνικής πολιτισμικής ταξιδιωτικής εμπειρίας. 1,5 εκατομμύριο φυσικά πρόσωπα έχουν εισόδημα από τον τουρισμό διαφόρω ενώ ο κλάδος αφορά το 25% της απασχόλησης του ενεργού πληθυσμού και το 20% του ΑΕΠ. Αποτελούμε μια δυναμική αγορά με πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στην ελληνική οικονομία.

Χαιρετισμός της Έλενας Κουντουρά

“Κυρίες και κύριοι,

Με ιδιαίτερη χαρά βρίσκομαι σήμερα μαζί σας στο Hospitality Forum 2015, ένα συνέδριο που ασχολείται με την ενίσχυση και αναβάθμιση  του ελληνικού ξενοδοχειακού προϊόντος.

Ο ελληνικός τουρισμός ενισχύει την εθνική οικονομία, δημιουργεί χιλιάδες θέσεις εργασίας, στηρίζει το ασφαλιστικό σύστημα. Αποτελεί τον πρωταγωνιστή στην ανάκαμψη της εθνικής μας οικονομίας, μέλημά μας λοιπόν να τον θωρακίσουμε και να τον ενδυναμώσουμε για να διασφαλίσουμε ένα ασυναγώνιστο εθνικό τουριστικό προϊόν.  

Ζούμε σε μια πανέμορφη χώρα, ξεχωριστή σε κάθε εποχή του χρόνου. Η Ελλάδα με τη μεγάλη πολιτιστική κληρονομιά και το εξαιρετικό φυσικό περιβάλλον  δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτε από τους ανταγωνιστές της.

Εσείς ως βασικοί συντελεστές του κλάδου διαδραματίζετε καθοριστικό ρόλο για την εικόνα, την ποιότητα και το εύρος των υπηρεσιών. Βελτιώνετε συνεχώς τις υπηρεσίες σας και αναβαθμίζετε την ποιότητά σας και για να προσφέρετε μια εξαιρετική  εμπειρία στον κάθε επισκέπτη της χώρας.

Το στοίχημά μας είναι η αναβάθμιση και η ποιότητα του τουριστικού προϊόντος, παντού, σε τουριστικές υποδομές, λιμένες, μαρίνες, αεροδρόμια, στις μικρές και μεγάλες ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις.  

Προϊόν ελκυστικό και ανταγωνιστικό τόσο στην πρώτη εικόνα του επισκέπτη στο αεροδρόμιο ή το λιμάνι όσο και στο υψηλό επίπεδο τουριστικών υπηρεσιών στο ξενοδοχείο του, στη διασκέδαση και στην αναψυχή.

Ήδη υλοποιούμε το εθνικό στρατηγικό μας σχέδιο για να φέρουμε τα καλύτερα αποτελέσματα. Κρατώντας ότι θετικό υπάρχει και διορθώνοντας εκείνα που πρέπει να αλλάξουν με στόχο να αυξήσουμε τόσο τον αριθμό των επισκεπτών μας, όσο και τα έσοδα, για να γίνουμε περισσότερο ανταγωνιστικοί για να εδραιώσουμε τη χώρα μας στο βάθρο των νικητών.

Το Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού θα διασφαλίσει κάθε δυνατότητα από κοινοτικούς και εθνικούς πόρους και ειδικά προγράμματα με νέα πολιτική κινήτρων, που θα ενισχύσει τον μικρομεσαίο και μεγάλο τουριστικό επιχειρηματία.

Στο πλαίσιο της Εθνικής Τουριστικής Στρατηγικής, είμαστε προσηλωμένοι: Στην επιμήκυνση  της τουριστικής περιόδου. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για εμάς που από φέτος, κορυφαίοι tour operators επεκτείνουν την ενεργή τους περίοδο από τις 180 στις  215 ημέρες.

Στην ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, τον θαλάσσιο, ιατρικό, συνεδριακό, θρησκευτικό κ.λπ., που θα συμβάλλουν αποφασιστικά στην περαιτέρω εδραίωση της επέκτασης της περιόδου και θα ωφελήσουν περιοχές της πατρίδας μας που σήμερα δε βρίσκονται ως προορισμοί διεθνούς ενδιαφέροντος.

Στο άνοιγμα σε νέες αγορές, δημιουργώντας νέα τουριστικά προϊόντα, συνδέοντας τον  πολυθεματικό τουρισμό, με τον πολιτισμό μας και την ιστορία μας.

Στην κωδικοποίηση της τουριστικής νομοθεσίας με στόχο την ξεκάθαρη περιγραφή αρμοδιοτήτων και διατάξεων που θα διευκρινίζουν και θα συμπληρώνουν τα νομοθετικά κενά σε όλα τα επίπεδα της νέας τουριστικής πολιτικής.

Στη συνεργασία με την Περιφέρεια, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για να διαμορφώσουμε ένα ενιαίο τουριστικό σχεδιασμό και μια ενιαία τουριστική προβολή στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ώστε να δημιουργήσουμε την εθνική τουριστική μας ταυτότητα.   

Στην προσέλκυση επενδύσεων.

Φίλες και φίλοι,   

Βασική μας επιδίωξη, είναι τα οικονομικά και κοινωνικά οφέλη από τον Τουρισμό να διαχέονται στην ελληνική κοινωνία, να εξασφαλίζουν νέες θέσεις εργασίας και βεβαίως να στηρίζουν την πραγματική οικονομία και το ‘Επιχειρείν’.

Προχωρούμε μαζί. Με συγκροτημένο σχεδιασμό και συνέργειες. Ποιότητα, ανταγωνιστικότητα, αειφορία και τουριστική ανάπτυξη. Αυτό είναι το μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης που θέλουμε να προωθήσουμε. Με σεβασμό στον Άνθρωπο και έμφαση στον Πολυθεματικό και Ποιοτικό Τουρισμό υψηλών προδιαγραφών και απαιτήσεων.

Σας ευχαριστώ”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

21/05/2024
20/05/2024
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024